Crowdfunding

ODGOĐENO - Radionica Crowdfunding – inovativni model financiranja projekata


Objavljeno: 02. 03. 2020. , Ažurirano: 13. 03. 2020.


Radi prevencije širenja koronavirusa, događaj se odgađa do daljnjega. Informacije o koronavirusu pratite OVDJE.

Centar za društvene inovacije i održivi razvoj (CEDIOR) i Hrvatska gospodarska komora pokreću projekt Hrvatska jednakih mogućnosti radi održavanja niza besplatnih edukacija o poslovnim vještinama za stanovništvo na područjima posebne državne skrbi.

Otvorenje projekta održat će se u četvrtak, 19. ožujka, od 11 do 16 sati u Županijskoj komori Vukovar, na adresi Zmajeva ulica 1, uz prateću radionicu Crowdfunding: inovativni model financiranja projekata.

Crowdfunding (eng. crowd – mnoštvo; funding – financiranje) ili grupno financiranje podrazumijeva javno predstavljanje nekog pothvata putem internetske platforme i omogućavanje građanima da u njega ulože novac. Pritom je moguće koristiti nekoliko modela ulaganja: donacije, kupoprodaju s počekom, pozajmice, ulaganje u vlasničke udjele i ulaganje u udjele u dobiti. Godišnje se putem crowdfundinga investira više od 35 milijardi dolara, a procjena Svjetske banke za 2025. godinu iznosi 95 milijardi. Ne čudi stoga što je svjetska financijska kuća Goldman Sachs imenovala crowdfunding kao model financiranja koji će iz temelja promijeniti cijelo financijsko tržište.

Kome je radionica namijenjena?


Prijaviti se mogu sve fizičke i pravne osobe – trgovačka društva, zadruge, obrti, domaće radinosti i sporedna zanimanja, slobodna zanimanja, obiteljska poljoprivredna gospodarstva, udruge, privatne i javne ustanove, jedinice lokalne i područne samouprave itd.

Koje teme će edukacija sadržavati?

  1. Uvod u crowdfunding – temeljni pojmovi, povijesni razvoj, statistika i pregled stanja na tržištu, dostupni modeli crowdfundinga, prednosti i nedostaci modela, zakonsko uređenje crowdfundinga u Hrvatskoj i EU
  2. Crowdfunding platforme – pregled domaćih i međunarodnih platformi te njihovih uvjeta za financiranje projekata
  3. Izrada i provedba crowdfunding kampanje – poslovna analiza, prezentacija projekta na platformi, marketing i upravljanje kampanjom, najčešće greške, savjeti i iskustva
  4. Primjeri uspješnih reward, lending, equity i kvazi-equity kampanja iz Hrvatske i inozemstva
  5. Praktične vježbe pretvaranja projektne ideje u crowdfunding kampanju – razrada projekata polaznika putem crowdfunding canvas poslovnog modela i prezentacija preporuka za financiranje pojedinih projekata
  6. Dodatna konzultativna nastava s polaznicima


Što će biti ishod radionice?


Po završetku radionice polaznici će naučiti kako uspješno izraditi i provesti crowdfunding kampanju za vlastiti projekt.

O predavaču


Radionicu će održati domaći crowdfunding stručnjak Zoran Rajn, predsjednik Centra za društvene inovacije i održivi razvoj (CEDIOR) i direktor Međunarodnog centra za crowdfunding (ICFC). Temom grupnog financiranja bavi se već gotovo 10 godina, osobito pitanjima pravnog uređenja crowdfundinga, povezivanja crowdfundinga s državnim i financijskim institucijama, regionalizacije crowdfundinga, uključivanja crowdfundinga u obrazovni sustav i dr. Autor je prvog hrvatskog programa cjeloživotnog obrazovanja o crowdfundingu, voditelj pripreme i provedbe crowdfunding kampanje te prvog akceleratorskog programa o crowdfundingu u srednjoj i jugoistočnoj Europi za social impact organizacije. Mentor je s temom crowdfundinga za više poduzetničkih potpornih institucija u javnom sektoru u Hrvatskoj i zemljama u okružju. Pokretač je edukativnog projekta Crowdfunding u školama za učenike srednjih škola i studente koji je pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja i drugih institucija na državnoj i lokalnoj razini. Sudjelovao je u osnivanju tri crowdfunding platforme – Croinvest.eu, Croenergy.eu i Registra humanitarne pomoći RH. Razvija sustave utemeljene na umjetnoj inteligenciji za primjenu u crowdfunding industriji.