Objavljeno: 25. 02. 2020. , Ažurirano: 02. 08. 2021.

Zbog širenja koronavirusa u Hrvatskoj i susjednim zemljama te mogućim utjecajima novonastale situacije na domaće gospodarstvo, Hrvatska gospodarska komora pokrenula je stranicu na kojoj možete doznati najnovije preporuke i upute za gospodarstvenike u vezi sa zarazom koronavirusom.


Ugostiteljima dopušteni nastupi glazbenika i DJ-a i u zatvorenom prostoru

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 12. srpnja Upute za ugostiteljske objekte i obiteljska poljoprivredna gospodarstva kojima je dozvoljena priprema, dostava i usluživanje u zatvorenim prostorima te na otvorenim terasama i drugim otvorenim prostorima za usluživanje hrane, pića, napitaka i slastica (verzija 7), kojima je ukinuo ograničenje jačine glazbe u ugostiteljskim objektima i u njima dopustio živu glazbu te nastup DJ-a, na otvorenom i u zatvorenom prostoru.
Ugostiteljskim objektima i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koji prema rješenju nadležnog upravnog tijela pripremaju i uslužuju goste toplim i hladnim jelima te slasticama dopušteno je usluživanje gostiju koji sjede za stolovima u zatvorenim prostorima.

Više...


Promjene pri ulasku u Sloveniju od 15. srpnja


Vlada Republike Slovenije donijela je odluku o ograničenju ulaska u Sloveniju zbog bolesti COVID-19. Odluka je stupila na snagu 11. srpnja, primjenjuje se od četvrtka, 15. srpnja i na snazi je do 23. srpnja. Izmjenom navedene Odluke od 14. srpnja, prometno osoblje u režimu međunarodnog prijevoza (u tranzitu i bilateralnom transportu) izuzeto je od primjene navedenih mjera. Tekst izmjene dostupan je na POVEZNICI.

Ključne su novosti:

  • Uklanjaju se razlike za putnike prema državama iz kojih dolaze;
  • Izjednačavaju se uvjeti za ulazak u Sloveniju – za sve je obvezno da zadovoljavaju jednu od kategorija: preboljeli, cijepljeni ili testirani;
  • Potvrde mogu biti EU digitalna COVID potvrda ili digitalna covid potvrda treće države;
  • Ostaju na snazi dvije jedine iznimke za ulazak u Sloveniju bez upućivanja u karantenu ili bez negativnog testa: strani vlasnici nekretnina u Sloveniji (malogranični promet) i djeca do 15 godina u pratnji roditelja, odnosno zakonskog skrbnika.

Više...

Izmjenjene mjere u vezi okupljanja na snazi do 31. srpnja


Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske 18. lipnja 2021. godine donio je Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja. Nužne epidemiološke mjere iz te Odluke stupaju na snagu 15. srpnja, a određuju se u trajanju do 31. srpnja 2021

Stroga mjera fizičkog distanciranja nalaže izbjegavanje bliskog osobnog kontakta u razmaku od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru i 1,5 metar na otvorenom prostoru. Ako nije moguće održavanje fizičke distance od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru i 1,5 metar na otvorenom prostoru obvezno je korištenje maski za lice ili medicinskih maski.

Nužne epidemiološke mjere koje se nalažu ovom odlukom su:

  • zabrana održavanja svih javnih događanja i okupljanja na kojima je prisutno više od 100 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, za što je nadležni stožer civilne zaštite lokalne samouprave dao suglasnost*;
  • javna događanja te okupljanja i svečanosti svih vrsta mogu trajati najdulje do 24:00 sata, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, a za koje je nadležni stožer civilne zaštite lokalne samouprave dao suglasnost*;
  • na pogrebima, posljednjim ispraćajima i polaganjima urni sućut ožalošćenima se ne smije izražavati bliskim kontaktom, a uprave groblja obvezne su nadzirati pridržavanje protuepidemijskih mjera;
  • ograničenje radnog vremena za pekarnice i trgovine kruhom i pekarskim proizvodima do 24:00 sata;
  • zabrana prodaje alkoholnih pića u vremenu od 24:00 sata do 6:00 sati;
  • ograničavanje rada ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja pružaju ugostiteljske usluge na način da hranu, piće, napitke i slastice mogu usluživati na prostoru za usluživanje na otvorenom, uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera i posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, a radno vrijeme može se odrediti u trajanju od 6:00 do 24:00 sata
Ugostiteljski objekti dostavu, odnosno isporuku hrane, pića, napitaka i slastica mogu vršiti uz pridržavanje svih protuepidemijskih mjera na jedan od sljedećih načina:
  • osobnim preuzimanjem pred ulazom u ugostiteljski objekt bez ulaska u isti
  • dostavom  iz ugostiteljskog objekta vlastitim dostavnim vozilom
  • dostavom iz ugostiteljskog objekta temeljem ugovora o poslovnoj suradnji sklopljenim između ugostitelja i treće osobe (pravne ili fizičke-obrtnici), koji su registrirani i upisani u Upisnik subjekata u poslovanju s hranom
  • takozvanim „drive in“ načinom.
Iznimno od protuepidemijske mjere ugostiteljskim objektima i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koji, sukladno rješenju nadležnog upravnog tijela, pripremaju i uslužuju goste toplim i hladnim jelima te slasticama, dopušteno je, uz strogo pridržavanje općih epidemioloških mjera i posebnih preporuka Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, usluživanje gostiju u zatvorenim prostorima. 
Iznimno od protuepidemijske mjere ugostiteljskim objektima vrste noćni klub, noćni bar, disco-bar i disco klub iz kategorije „Barovi“ dopušten je rad i usluživanje svih gostiju bez ograničenja radnog vremena, ali samo na otvorenim prostorima i uz uvjet da je ulazak u njihove prostore dopušten samo osobama koje posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu (gosti, osoblje, izvođači itd.).
  • održavanje privatnih svečanosti i okupljanja svih vrsta (uključujući i svadbene svečanosti) u ugostiteljskim i drugim objektima dopušteno je uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera, ako na svečanosti nije prisutno više od 30 osoba;
  • Iznimno je dopušteno održavanje svadbenih svečanosti s više od 30 osoba, uz obveznu dostavu obavijesti o održavanju svadbene svečanosti u kojoj se navodi mjesto, vrijeme i okvirni broj osoba koje će biti prisutne nadležnoj županijskoj službi civilne zaštite putem elektroničke pošte županijskih centara 112 (popis kojih se nalazi u Prilogu 1), najkasnije 3 dana prije održavanja te pridržavanje posebnih preporuka i uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i ako sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu;
  • organizator svadbene svečanosti obvezan je, prije ulaska u prostor gdje se svadbena svečanost održava, provjeriti posjeduju li sve osobe koje će biti prisutne na svadbenoj svečanosti EU digitalnu COVID potvrdu;
  • za održavanje svadbenih svečanosti koje su u skladu s navedenim nije potrebno ishoditi prethodnu suglasnost nadležnog stožera civilne zaštite te ne moraju završiti do 24:00 sata;

Više...

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 12. srpnja Upute za ugostiteljske objekte i obiteljska poljoprivredna gospodarstva kojima je dozvoljena priprema, dostava i usluživanje u zatvorenim prostorima te na otvorenim terasama i drugim otvorenim prostorima za usluživanje hrane, pića, napitaka i slastica (verzija 7), kojima je ukinuo ograničenje jačine glazbe u ugostiteljskim objektima i u njima dopustio živu glazbu te nastup DJ-a, na otvorenom i u zatvorenom prostoru.
Ugostiteljskim objektima i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koji prema rješenju nadležnog upravnog tijela pripremaju i uslužuju goste toplim i hladnim jelima te slasticama dopušteno je usluživanje gostiju koji sjede za stolovima u zatvorenim prostorima. Više o Uputama...

Od sada moguće profesionalne priredbe i za više od 100 osoba


Hrvatski zavod za javno zdravstvo 8. je verzijom Preporuka za sprječavanje zaraze COVID-19 tijekom održavanja profesionalnih umjetničkih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija dopustio profesionalne priredbe i za više od 100 sudionika uz korištenje platforme Sigurna okupljanja.

Više...

Nova mjera očuvanja radnih mjesta za lipanj


Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je odluku o donošenju nove mjere – Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije za lipanj 2021.

Svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO - a do 31. siječnja 2021. godine mogu koristiti mjeru lipanj i to za radnike zaposlene najkasnije do 31. svibnja 2021. godine

Zahtjevi za potporu za lipanj primat će se od 24. lipnja 2021. godine do zaključno 23. srpnja 2021. godine.

Detaljnije informacije potražite OVDJE.

 

Produžena zabrana i ograničenje prelaska granice


Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske donio je Odluku o privremenoj zabrani i ograničavanju prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske. Novom Odlukom, od 14. srpnja, ograničenja se produljuju do 31. srpnja 2021. godine. 

Tekst sadrži informacije o uvjetima ulaska u Republiku Hrvatsku, s obzirom na privremene zabrane, odnosno ograničenja koja su na snazi zbog suzbijanja širenja bolesti COVID-19.
Ako ne pronađete odgovor na svoje pitanje, obratite se Upravi za granicu MUP-a putem web formulara na dnu STRANICE.

Napomena: Svi putnici koji su u tranzitu, uključujući osoblje u prometnom sektoru, ako ne napuste Republiku Hrvatsku u roku od 12 sati od trenutka ulaska u Republiku Hrvatsku automatizmom se određuje nužna epidemiološka mjera samoizolacije.

Putnici koji putuju u Republiku Hrvatsku iz jedne od država članica  EU/EGP

 

Putnicima koji dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije, odnosno država i/ili regija članica schengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru, neovisno o državljanstvu, omogućit će se ulazak u Republiku Hrvatsku ako posjeduju važeću i valjanu EU digitalnu COVID potvrdu.

EU digitalna COVID potvrda je potvrda koja se izdaje sukladno Uredbi (EU) 2021/953 Europskog parlamenta i Vijeća od 14. lipnja 2021. o okviru za izdavanje, provjeru i prihvaćanje interoperabilnih potvrda o cijepljenju, testiranju i preboljenju bolesti COVID-19 (EU digitalna COVID potvrda) radi olakšavanja slobodnog kretanja tijekom pandemije bolesti COVID-19.

Iznimno, putnicima koje dolaze neposredno iz država i/ili regija članica Europske unije odnosno država i/ili regija članica schengenskog prostora i država pridruženih schengenskom prostoru, a još ne posjeduju EU digitalnu COVID potvrdu, omogućit će se ulazak u Republiku Hrvatsku uz:

  • negativan nalaz PCR testa ili brzog antigenskog testa – BAT* na SARS-CoV-2, pri čemu BAT test mora biti sa POPISA. Kod nalaza BAT testa napravljenog u inozemstvu mora biti vidljiv proizvođač testa i/ili komercijalni naziv testa. U protivnom test se neće prihvatiti kao vjerodostojan za ulazak u Republiku Hrvatsku. Nalaz PCR testa ne smije biti stariji od 72 sata, a BAT testa od 48 sati od trenutka testiranja do dolaska na granični prijelaz.;
  • potvrdu o preboljenju COVID-19 i primitku jedne doze cjepiva unutar šest mjeseci od početka bolesti, s tim da cijepljenje mora biti provedeno prije manje od 210 dana od dolaska na granični prijelaz;
  • potvrdu o primitku prve doze cjepiva Pfizer, Moderna ili Gamaleya, s kojom je moguće ući u Republiku Hrvatsku u razdoblju od 22. do najviše 42. dana od primitka cjepiva, odnosno od 22. do najviše 84. dana od primitka prve doze cjepiva AstraZeneca;
  • predočenje pozitivnog PCR ili brzog antigenskog testa, kojim se potvrđuje da se vlasnik oporavio od infekcije virusom SARS-CoV-2, pri čemu je taj test napravljen unazad 180 dana, a stariji od 11 dana od dana dolaska na granični prijelaz ili uz predočenje liječničke potvrde o preboljenu;
  • ili obaviti PCR testiranje ili brzo antigensko testiranje - BAT na SARS-CoV-2 odmah po dolasku u Republiku Hrvatsku (o vlastitom trošku), uz obvezu samoizolacije do prispijeća negativnog nalaza. U slučaju nemogućnosti testiranja određuje se mjera samoizolacije u trajanju od deset (10) dana. 

VIŠE...

 

KONTAKTI ŽUPANIJSKIH STOŽERA

Pozivom na broj 113 svakim danom od 8 do 21 sat možete dobiti sve informacije o koronavirusu.

Kontaktne informacije Županijskih stožera civilne zaštite 

Mjere pomoći gospodarstvu


Potpora za očuvanje radnih mjesta (COVID-19 i područja pogođena potresom)

 


Potpora za očuvanje radnih mjesta - Skraćivanje radnog vremena/čekanje na posao

Cilj mjere je očuvanje radnih mjesta kod poslodavaca koji zapošljavaju 10 ili više radnika i kod kojih je zbog posebne okolnosti uvjetovane koronavirusom (COVID-19) došlo do privremenog smanjenja opsega posla. Mjera traje do 31. prosinca 2021. godine, a visina subvencije je do 3.600 kuna po radniku.

Uvjeti:

  • Do 90% skraćivanja radnog vremena
  • Potpora do 3.600 kn po radniku
  • Pad prihoda najmanje 19% ili više u mjesecu korištenja potpore (u odnosu na usporedno razdoblje) osim za NKD C djelatnosti
  • Poslodavci koji zapošljavaju 10 do 50 radnika ako je skraćenje za najmanje 20% radnika
  • Poslodavci koji zapošljavaju više od 50 radnika ako je skraćenje za najmanje 10% radnika.
  • Ograničenje isplate dividende za poslodavce korisnike potpore

Više o mjeri…

Nova mjera za lipanj


Upravno vijeće Hrvatskog zavoda za zapošljavanje donijelo je odluku o donošenju nove mjere – Potpora za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) i posljedicama katastrofe uzrokovane potresom na području Sisačko-moslavačke, Zagrebačke i Karlovačke županije za lipanj 2021.

Svi poslodavci koji su registrirali djelatnost i izvršili prijavu u sustav osiguranika HZMO - a do 31. siječnja 2021. godine mogu koristiti mjeru lipanj i to za radnike zaposlene najkasnije do 31. svibnja 2021. godine

Zahtjevi za potporu za lipanj primat će se od 24. lipnja 2021. godine do zaključno 23. srpnja 2021. godine.

Više...


Moguća isplata potpore blokiranim poslodavcima


Hrvatski zavod za zapošljavanje omogućio je isplatu sredstava iz mjere Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenim koronavirusom (COVID-19) poslodavcima kojima su računi blokirani (nesolventni poslodavci) ako udovoljavaju svim ostalim kriterijima za dobivanje navedene mjere, odnosno ako su primili Obavijest o pozitivnoj ocjeni zahtjeva, ali samo na zaštićeni račun. VIŠE...


Potpora za očuvanje radnih mjesta izuzeta je od ovrhe

Sredstva koja je Hrvatski zavod za zapošljavanje isplatio poslodavcima kao Potporu za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima koronavirusom (COVID-19) izuzeta su od ovrhe. VIŠE...

 

Potpora poduzetnicima na otocima

Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije objavilo je Javni poziv za dodjelu potpora male vrijednosti u 2020. godini otočnim poslodavcima za očuvanje radnih mjesta. Javni poziv otvoren je do 24. studenoga. VIŠE...

Potpore i za cestovne prijevoznike tereta te one koji pružaju javne usluge

Vlada Republike Hrvatske je 22. listopada donijela Odluku o usvajanju dopuna Programa dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima u aktualnoj pandemiji COVID-a 19, kojom se dopunjava Program dodjele državnih potpora sektoru mora, prometa, prometne infrastrukture i povezanim djelatnostima u aktualnoj pandemiji COVID-a 19 (Narodne novine, broj 77/20) tako da se u Program dodaju cestovni prijevoznici robe po registraciji djelatnosti, ali i poduzetnici koji imaju potpisane Ugovore o pružanju javnih usluga, a koji u svim ostalim odredbama zadovoljavaju uvjete propisane Programom. VIŠE... 

Ograničenje broja kupaca u trgovini produljeno do 31. srpnja

Nacionalni Stožer civilne zaštite produžio je primjenu mjera za posebnu organizaciju rada u trgovini do 31. srpnja. Pravne osobe koje obavljaju djelatnost trgovine u prodavaonicama i trgovačkim centrima obvezne su organizirati obavljanje djelatnosti u skladu s novom Odlukom i posebnim preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te uz poštivanje svih općih epidemioloških mjera.

Broj kupaca, odnosno posjetitelja koji istovremeno mogu biti u prodavaonici, odnosno trgovačkom centru ograničava se na sljedeći način:

  • u prodavaonicama koje imaju do 10 m² neto površine prodajnog prostora istovremeno može biti samo jedan kupac;
  • za prodavaonice koje imaju od 11 m² do 100 m² neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 10 m²;
  • za prodavaonice od 101 m² do 200 m² neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 12 m²;
  • za prodavaonice od 201 m² do 2.000 m² neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 16 m²;
  • za prodavaonice s više od 2.000 m² neto površine prodajnog prostora najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 20 m²;
  • za trgovačke centre najveći dopušteni broj kupaca koji istovremeno može biti u prodavaonici određuje se na način da za svakog kupca mora biti osigurano najmanje 16 m².
*Neto površina prodajnog prostora prodavaonice i trgovačkog centra, u smislu ove Odluke, je ukupna površina umanjena za skladišne prostore, sanitarne čvorove, evakuacijska stubišta i hodnike, tehničke prostorije i ostale prostore koji nisu dostupni za kupce, odnosno posjetitelje.

Sve prodavaonice i trgovački centri obvezni su;

  • na ulazu jasno istaknuti obavijest o najvećem mogućem broju kupaca koji istovremeno mogu biti u prodavaonici, odnosno trgovačkom centru i strogo se pridržavati ograničenja dopuštenog broja kupaca;
  • za vrijeme očekivanog dolaska većeg broja kupaca (sniženja, popusti, predblagdanske nabave i sl.) poduzeti dodatne mjere kako u njihovim prostorima ne bi istovremeno boravio veći broj kupaca od dopuštenog i kako bi se osiguralo pridržavanje epidemioloških mjera;
  • primjenjivati pojačane mjere higijene i svakodnevnog čišćenja prostora, redovito provjetravati prostore te osigurati dovoljno punktova s dezinfekcijskim sredstvima za ruke.

Više informacija...

 

Kako se prijaviti na cijepljenje protiv bolesti COVID-19

U pogonu je nacionalni sustav prijavljivanja građana zainteresiranih za cijepljenje protiv bolesti COVID-19. Zainteresirane osobe mogu se prijaviti na cijepljenje preko internetske stranice: cijepise.zdravlje.hr. Upute za sve ostale donosimo OVDJE...

Ukinuta davanja na trošak testiranja na COVID

Ministarstvo financija donijelo je Pravilnik o izmjeni i dopunama Pravilnika o provedbi općeg poreznog zakona (NN 103/2020) kojime se u uvjetima posebnih okolnosti iz članka 107.a Općeg poreznog zakona, trošak laboratorijskog ispitivanja uzročnika zarazne bolesti, odnosno epidemije zaraznih bolesti što ih poslodavac i isplatitelj primitka na svoj teret omogućuje radnicima i fizičkim osobama, ne smatra primitkom po osnovi nesamostalnog rada. VIŠE...

Porezna uprava upućuje poduzetnike da koriste njene e-usluge da zaštite zdravlje. VIŠE...

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 30. travnja 2021.godine 8. verziju Objedinjenih revidiranih preporuka o prioritetima za testiranje na SARS-CoV-2, postupanju s kontaktima, završetku izolacije i karantene/samoizolacije s osvrtom na osobe koje su preboljele COVID-19 ili su cijepljene.

Izmjene u odnosu na raniju verziju:

  • Osobama koje se unutar šest mjeseci od preboljenja bolesti COVID-19 cijepe jednom dozom cjepiva, produljuje se izuzeće od potrebe testiranja i karantene na šest mjeseci nakon primjene cjepiva. 

Ako su bolesnik i kontakti u zajedničkom kućanstvu bez mogućnosti izolacije bolesnika (npr. oboljelo dijete koje njeguju roditelji), kućni kontakti podliježu karanteni u trajanju od 10 dana od zadnjeg kontakta s oboljelom osobom. Ako su kontinuirano u bliskom kontaktu s bolesnikom, to podrazumijeva karantenu od 20 dana (10 dana trajanja zaraznosti bolesnika plus 10 dana karantene od posljednjeg dana zaraznosti bolesnika) od datuma obolijevanja bolesnika, pod uvjetom da bolesnik zadovolji uvjete za prekid izolacije nakon deset dana i da kontakti ne razviju simptome bolesti tijekom tog razdoblja što treba procijeniti izabrani liječnik primarne zdravstvene zaštite.

Izuzetno, ako se na temelju anamneze ili rezultata screening testa za nove varijante, posumnja da je bolesnik zaražen varijantom virusa s većim potencijalom širenja ili koja je antigeno različita od prevladavajućih varijanti (tzv. varijante koje izazivaju zabrinutost) karantena kontakata traje 14 dana od zadnjeg kontakta sa zaraženom osobom. Bliske kontakte osoba za koje se sekvenciranjem utvrdi da su zaraženi varijantom koja izaziva zabrinutost, treba testirati na SARS-CoV-2 zadnjeg dana karantene. Trenutno se to odnosi na tzv. brazilsku i južnoafričku varijantu virusa.

Po završetku karantene nije potrebno testirati osobe ako ne razviju simptome (osim ako su imunokompromitirane i rade u zdravstvenim ustanovama i kod pružatelja socijalnih usluga smještaja i boravka za starije i teško bolesne odrasle osobe i osobe s invaliditetom, a u tu svrhu koristi se PCR test).

Cjelovit tekst Preporuke možete pronaći OVDJE.

Stožer civilne zaštite RH donio je 12. listopada Odluku o nužnoj mjeri obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski.

Maske za lice ili medicinske maske, za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19, obvezni su koristiti na ispravan način, tako da cijelo vrijeme dok se nosi maska prekriva usta i nos:

  • zaposlenici zdravstvenih ustanova i osobe koje dolaze u posjet pacijentima, ako su posjete dopuštene
  • zaposlenici ustanova socijalne skrbi koje pružaju uslugu smještaja i posjetitelji korisnicima, ako su posjete dopuštene
  • vozači, ostali zaposlenici u prijevoznim sredstvima javnog prometa i putnici u javnom prometu
  • zaposlenici u trgovačkoj djelatnosti i kupci za vrijeme boravka u prodavaonicama
  • zaposlenici u ugostiteljskoj djelatnosti koji dolaze u kontakt s gostima ili sudjeluju u posluživanju i pripremi jela, pića i napitaka
  • gosti u ugostiteljskim objektima, osim dok sjede na svojim mjestima i konzumiraju hranu, piće ili napitke
  • zaposlenici trgovačkih društava, ustanova i institucija koji rade sa strankama i stranke koje dolaze u ta trgovačka društva, ustanove i institucije, uključujući i stranke HGK,
  • zaposlenici u uslužnim djelatnostima u kojima se dolazi u bliski kontakt s klijentima
  • zaposlenici u uredima u kojima se ne može osigurati međusobna fizička distanca od najmanje 2 metra
  • vjernici prilikom vjerskih obreda i okupljanja u zatvorenom prostoru
  • gledatelji na sportskim natjecanjima koja se održavaju u zatvorenom prostoru
  • posjetitelji svih društvenih i javnih okupljanja u zatvorenom prostoru
  • druge osobe koje na to obveže njihov poslodavac.

Iznimka od ove Odluke je Odluka o iznimnoj obustavi nužne mjere obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski za goste u ugostiteljskim objektima na području Istarske županije, kojom se od 17. listopada privremeno obustavlja primjena nužne mjere obveznog korištenja maski za lice ili medicinskih maski za goste u ugostiteljskim objektima na području Istarske županije, osim u objektima u trgovačkim centrima.

Maske za lice ili medicinske maske ne moraju se koristiti u slučajevima preporučenih izuzeća koja na svojim mrežnim stranicama objavljuje Hrvatski zavod za javno zdravstvo, koji je donio i Preporuke o nošenju maski. Više o obavezi nošenja maski možete pronaći OVDJE..

Stožer civilne zaštite zbog potresa ukinuo propusnice

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske s obzirom na novonastalu situaciju donio je Odluku o stavljanju izvan snage Odluke o zabrani napuštanja županije prema mjestu prebivališta ili boravišta u Republici Hrvatskoj

Želite li pomoći, umjesto odlaska na potresom pogođena područja možete to učiniti novčanim uplatama ili donacijama odjeće, hrane i higijenskih potrepština, a tvrtke mogu pomoći svojom opremom za raščišćavanje ili odvoz ruševina

Broj putnika u javnim prometalima ograničen na 40% kapaciteta

Stožer civilne zaštite RH donio je 22. prosinca Odluku o načinu organizacije javnog prijevoza putnika radi sprječavanja širenja bolesti COVID-19, kojom se pružatelje usluga u javnom prijevozu putnika obvezuje da u prijevoznim sredstvima ne smiju popuniti više od 40% raspoloživih mjesta te da na prijevoznom sredstvu moraju istaknuti najveći dopušteni broj putnika. Također se obvezuje sve vozače i prometno osoblje u javnim prometalima te putnike da tijekom vožne na ispravan način nose medicinske maske ili maske za lice. Putniku bez maske javni prijevoznik ne smije ne smije dopsutiti ulazak u prometalo, odnosno vozač ne smije započeti voznju ako se u vozilu nalaze putnici bez maske.

Odluci koja je stupila na snagu 23. prosinca, najnovijom je Odlukom o izmjeni produžena primjena do 30. lipnja 2021. godine.

 

Priopćenja stožera civilne zaštite

OSTALE INFORMACIJE ZA PODUZETNIKE 


Želite li nam poslati primjedbu u vezi s poteškoćama u poslovanju zbog bolesti COVID-19, pošaljite nam je obrascem u nastavku.