Vrijeme održavanja: 23.11.2018.

Objavljeno: 15. 11. 2018. , Ažurirano: 26. 11. 2018.

U Županijskoj komori Virovitica, pod predsjedanjem Marija Bobanca, direktora tvrtke Zanatpromet-trgovine d.o.o. iz Virovitice i predsjednika Strukovne grupe, danas je održana 16. sjednica Strukovne grupe trgovine ŽK Virovitica.

Članovi Strukovne grupe raspravljali su o aktualnom stanju u trgovini na području Virovitičko-podravske županije.

Konstatirano je da je dolaskom velikih trgovačkih lanaca koji imaju sjedište izvan Virovitičko-podravske županije udio domicilnih tvrtki trgovine u ukupnom prihodu Virovitičko-podravske županije smanjen s 29,85 posto u 2003. godini na 19,94 posto u 2017., dok je istovremeno u strukturi ukupnih županijskih rashoda udio trgovine 20,03 posto.

Ukupni prihod trgovine na veliko i malo Virovitičko-podravske županije u 2017. godini realiziralo je 269 županijskih tvrtki (2010. godine 254 tvrtke) iz djelatnosti trgovine i iznosio je 847 milijuna kuna, a ukupni rashodi 835 milijuna kuna, tako da je ostvarena bruto dobit u iznosu od 12 milijuna kuna.

U 2017. godini je, u odnosu na 2010., u trgovini na veliko i malo Virovitičko-podravske županije broj tvrtki povećan za 5,91 posto ili 15 tvrtki.

U 2017. godini je u djelatnosti trgovine u Virovitičko-podravskoj županiji zaposleno 1016 djelatnika, što je 11,77 posto više u 2017. u odnosu na 2016. kada je bilo 909 zaposlenih.

U 2017. godini se, u odnosu na 2016., u trgovini Virovitičko-podravske županije bilježe pozitivni trendovi revitalizacije te djelatnosti, koji se očituju u povećanju broja poduzetnika za 3,9 posto i ukupnog prihoda za 7,8 posto. Prosječna je mjesečna neto plaća po zaposlenom u trgovini na veliko i malo u Virovitičko-podravskoj županiji u 2017. godini iznosila 3496 kuna.

Nakon rasprave u kojoj su sudjelovali svi nazočni članovi Strukovne grupe trgovine Županijske komore Virovitica, zaključeno je:

  • djelatnost trgovine izuzetno je važna jer je ona sinteza proizvodnje i potrošnje
  • evidentan je nedostatak kvalitetne radne snage
  • od svoje sveukupne potrošnje, potrošači u RH izdvajaju 29,35 posto za hranu, što je znatno više u odnosu na strukturu potrošnje u EU
  • da bi se neto plaće mogle povećati zaposlenima, potrebno je smanjiti doprinose i druga davanja na plaće koja opterećuju neto plaće
  • predlaže se da djelatnost trgovine ima iste uvjete kreditiranja kao i proizvodne i ostale preferirane djelatnosti, poput onih u EU
  • predlaže se da se kreditnim programima s nižim kamatnim stopama potiče razvoj domaće trgovine
  • u 2019. godini očekuje se umjereni rast prihoda trgovine u RH.

Sudionici sjednice informirani su o novoj usluzi Hrvatske gospodarske komore, portalu Digitalna komora.