Znanstveno-stručni skup Škrlet-standardizacija i brendiranje

Održan znanstveno-stručni skup Škrlet - standardizacija i brendiranje


Objavljeno: 05. 12. 2018. , Ažurirano: 06. 12. 2018.


Radi boljeg pozicioniranja autohtone moslavačke sorte vina škrlet Udruga Proizvođačka organizacija škrlet angažirala je stručnjake i dobila snažnu potporu lokalnih vlasti za proboj škrleta na izazovno vinsko tržište, poručeno je sa znanstveno-stručnog skupa Škrlet – standardizacija i brendiranje, koji je 29. studenoga održan u Repušnici kod Kutine.

Udruga škrlet Moslavina, koja okuplja osam moslavačkih proizvođača škrleta (Florijanović, Ilovčak, Jaram, Kezele, Miklaužić, Mikša, Trdenić i Voštinić-Klasić) radi na povećanju vidljivosti i prepoznatljivosti autohtone sorte vina te brendiranju njegove postojbine Moslavine kao vinske i turističke destinacije.

“U uvjetima snažne i masovne konkurencije na vinskom tržištu Udruga Proizvođačka organizacija škrlet uz pomoć stručnjaka nastavlja s provedbom projekta brendiranja škrleta i započinje s uvođenjem njegove oznake kvalitete. Riječ je o stručnjacima s izuzetnim referencama u marketingu vina i enologiji, profesoru dr. sc. Damiru Kovačiću sa Zavoda za marketing u poljoprivredi Agronomskog fakulteta u Zagrebu te inženjeru Krešimiru Hrenu iz tvrtke Enoexpert s najvećim iskustvom u tehnologiji proizvodnje škrleta", rekao je Janko Kezele, dopredsjednik Udruge Proizvođačka organizacija škrlet.

Profesor Damir Kovačić naglasio je kako je na globalnom vinskom tržištu prisutan trend rasta potražnje za jeftinijim vinima i velikim pakovanjima, ali i jačanja segmenta zahtjevnih potrošača kojima u prvom planu nije cijena, već kvaliteta, imidž i podrijetlo vina te njegova autohtonost. „S obzirom na to da se ne proizvodi masovno, škrlet bi svoje mjesto na vinskom tržištu trebao tražiti u taponerima - tržnim nišama za male serije vina posebnih karakteristika, kao što su autohtona vina“, istaknuo je dodavši kako će za veći tržišni iskorak škrleta trebati najmanje pet do deset godina kontinuiranog rada i ulaganja.

Enolog Krešimir Hren poručio je proizvođačima kako moraju raditi na dizanju kvalitete i poboljšanju postojanosti kvalitete vinskog proizvoda što će rezultirati pozitivnim imidžom i boljom prepoznatljivosti sorte. „Potrebno je napraviti pravilnik za markicu kvalitete u korelaciji s marketinškim dijelom projekta te utvrditi preporuke za enološke postupke i unapređenje tehnologije proizvodnje koja će zadovoljiti kriterije propisane pravilnikom za markicu kvalitete”, zaključio je.

Udrugu Proizvođačka organizacija škrlet podržava Sisačko-moslavačka županija pod čijim je pokroviteljstvo i održan ovaj znanstveno-stručni skup. Zamjenik župana Roman Rosavec izrazio je podršku projektu te istaknuo da Županija već duži niz godina podupire nastojanja proizvođača škrleta za očuvanje i afirmaciju ove autohtone sorte. Najavio je i skoru realizaciju projekta Svijet škrleta, distributivno-izložbeno-prodajnog centra, usmjerenog dodatnoj tržišno-turističkoj afirmaciji škrleta i Moslavine.