Vrijeme održavanja: 19.01.2019. - 27.01.2019.

Nautičari su najzahvalniji gosti što se tiče potrošnje, u prosjeku dnevno troše 126 eura, što je značajno više od potrošnje prosječnoga turista sa 79 eura po danu, gotovo 60 posto. Prema podacima istraživanja Tomas, od 2012. ta je potrošnja narasla za 26 posto. Ova snažna i rastuća hrvatska turistička niša od 19. do 27. siječnja predstavlja svoju ponudu na najvećemu nautičkom sajmu u Europi, BOOT Düsseldorf, na kojem se očekuje 250.000 posjetitelja.

BOOT 2019 (3) 860x645.jpeg

HTZ i HGK su suorganizatori nastupa hrvatskih nautičkih tvrtki na sajmu; Izvor: HGK.

Na ovogodišnjem jubilarnom 50. izdanju sajma u organizaciji HGK i u sklopu štanda HTZ-a, uz 2000 izlagača iz 68 država svijeta, izlažu hrvatske marine i čarterske kompanije Burin Yacht Charter, Croatia Yachting, Marina Hramina, Offshore Boote, Ultra Sailing, Marina Veruda, Angelina Tours, Denebola Charter i Anamore Yachting. Predstavljaju se i Turistička zajednica Šibensko-kninske županije te Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije u suradnji s HGK Županijskom komorom u Splitu.

"Brojke jasno pokazuju da je nautički turizam jedan od ključnih segmenata naše turističke industrije. Radi se o gostima koji su spremni izdvojiti više za kvalitetnu ponudu, a kontinuiran rast ove niše posebno je važan za produljenje sezone", pojasnio je predsjednik HGK ŽK Šibenik Ivan Soža.

BOOT 2019 (1) 860x645.jpeg

Hrvatski je izložbeni prostor na sajmu nalik na svojevrsni trg; Izvor: HGK.

"Iza nas je dobar vikend. Napravljeni su već i prvi bukinzi, a interes je puno bolji nego prošle godine. Nadam se da će se taj trend nastaviti i da ćemo uspjeti popuniti naše kapacitete i za ovu godinu. Mislim da Hrvatskoj treba promocija, posebno ove godine budući da se malo mučimo s bukingom u odnosu na Grčku koja je kao tržište živnula i Tursku koja se razbudila puno brže nego što smo mislili," rekao je Luka Šangulin, vlasnik i direktor čarterske tvrtke Angelina Tours iz Biograda i zamjenik predsjednika Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter HGK.

Šangulin je napomenuo da su Njemačka, Češka i Poljska ključna tržišta koja se moramo truditi zadržati jer bi se mogla okrenuti prema Turskoj zbog cijena. S druge strane, Ujedinjeno Kraljevstvo, Skandinavija i SAD su specifična tržišta na koja je teže ući. "Inače imamo i veliki interes iz Australije, no kod nas nije priznata australska dozvola, što bi bilo dobro izmijeniti kako bismo ostvarili i taj potencijal za rast", napominje Šangulin. 

BOOT 2019 (5) 860x645.jpeg

Izvor: HGK.

Svoju je ponudu na sajmu predstavila i čarterska agencija Croatia Yachting. "Već smo desetu godinu za redom na sajmu. Jako smo zadovoljni odazivom jer svaki put dolazimo do novih gostiju, ali i jačamo kontakt s našim 'ponavljačima' koji nam se iz godine u godinu vraćaju", rekla je Dina Marović iz Croatia Yactinga.

Uz potporu Predstavništva sajma BOOT u Hrvatskoj te hrvatskoga konzulata u Düsseldorfu, ove su godine svi izlagači okupljeni oko istoga prostora, svojevrsnoga hrvatskoga trga, kako bi se omogućila cjelovita promocija Hrvatske kao nautičke destinacije. U organizaciji HGK i u partnerstvu s HTZ-om i ACI d. d., trećega dana sajma organizirano je i druženje hrvatskih i stranih partnera uz promociju hrvatske enogastro ponude i vina brenda HGK Vina Croatia – Vina Mosaica. Na sajmu sudjeluje i još 20-ak samostalnih izlagača iz Hrvatske iz sektora brodogradnje, brodske opreme, marina, čartera, brodara i ronilačkoga turizma.

BOOT 2019 (5) 860x645.jpeg

Izvor: HGK.

Broj upisanih brodica u prvih devet mjeseci 2018. godine nadmašio je brojku iz cijele 2017. – 124.394 do kraja rujna 2018. u usporedbi sa 122.964 u dvanaest mjeseci prošle godine – s tim da je porastao i broj upisanih jahti na gotovo 3000.

Ukupan broj plovila koja se iznajmljuju u Hrvatskoj narastao je na 4.375, a više od pola milijuna nautičkih gostiju ostvarilo je gotovo 3,5 milijuna noćenja. Marine, s preko 17.000 vezova, 2017. su godine uprihodile 855 milijuna kuna. Od toga je 598 milijuna kuna ostvareno od iznajmljivanja vezova, što je 70% od ukupno ostvarenoga prihoda. U odnosu na 2016. ukupan prihod veći je za 11,2%, a prihod od iznajmljivanja vezova za 10,9%.