Vrijeme održavanja: 14.12.2018.

Od zajedničkoga rada agencija i čarteraških kompanija koristi bi imala cijela lokalna zajednica jer gosti više platežne moći traže posebne i inovativne doživljaje, enogastro, nautičke, kulturne, pustolovne i sve druge proizvode posebnih tema i interesa. Ovi oblici turizma odmiču Hrvatsku od imidža destinacije sunca i mora, pune smještajne kapacitete van sezone i omogućavaju cjelogodišnji turizam. Jedan je to od zaključaka B2B konferencije Šibensko-kninska županija kao kreativni klaster održane u Šibeniku u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, Tvrđave kulture Šibenik te uz podršku Lučke uprave Šibenik. Prostor Gradske vijećnice Šibenik bio je do kraja popunjen predstavnicima renomiranih turističkih agencija, charter i pomorskih tvrtki iz cijele Hrvatske, kao i različitim dionicima turističke ponude Šibensko-kninske županije na koju je ovaj put stavljen fokus.

Kako je dnevna potrošnja nautičara na čarterskim plovilima u 2017. iznosila 183 eura po danu, što je značajno više od potrošnje prosječnog turista sa 79 eura po danu, jasno je da postoji ogroman potencijal u povezivanju nautičkog turizma s ostalim turističkim proizvodima poput enogastro i kulturnih, a turističke agencije su kreatori takvih složenih paketa visoke dodane vrijednosti. Na konferenciji su se predstavili i novi projekti u Šibensko-kninskoj županiji: projekt Šibenske biskupije obnove palače Galbiani i Interpretacijskog centra katedrale sv. Jakova Civitas sacra – Sveti grad, tematski kostimirani razgled grada Mračna strana srednjovjekovnog Šibenika koji provode vodiči šibenske Udruge turističkih vodiča Mihovil, kao i projekt HGK – ŽK Zadar 4helix+: Kreativna inovacija za plava poduzeća Mediterana i rast klastera. Tvrđava kulture Šibenik predstavila je mogućnosti korištenja prostora i posebnih doživljaja Tvrđave sv. Mihovila i Tvrđave Barone na kojoj je nakon poslovnih sastanaka između sudionika održan drugi dio konferencije, namijenjen neformalnom povezivanju uz eno-gastro ponudu županije.

Predsjednica HGK-ove Strukovne grupacije putničkih agencija Šibensko-kninske županije Ivana Šišara izrazila je zadovoljstvo interesom agencija i čartera iz ostatka Hrvatske za konferenciju. "Lokalne agencije svake godine osmišljavaju nove pakete i ture kako bi obogatili svoju ponudu, a ovom konferencijom želimo spojiti naše lokalne agencije i ostale sudionike u turizmu koji u svojoj ponudi nude Šibenik i regiju te se nadamo da će doći do njihove suradnje", kazala je Šišara.

"Inicijativa našeg Udruženja za povezivanjem s putničkim agencijama uzrokovana je promjenom profila gostiju u charteru kojoj se moramo prilagoditi s obzirom da je sve manje 'pravih' nautičara, a sve više 'općih' gostiju koji konzumiraju nautiku uz druge turističke proizvode. Stoga nam je suradnja s agencijama vrlo važna i nužna kako bi isporučili kvalitetan doživljaj te zajednički produžili turističku sezonu u Hrvatskoj. Izabrali smo Šibensko-kninsku županiju kao mjesto susreta jer ima sve, od povijesnih i kulturnih lokaliteta, preko dva nacionalna parka pa do vrhunske gastronomije, glazbe i jedinstvene morske priče. Sve to je upakirano u odličnu prometnu povezanost i izuzetno razvijenu nautičku infrastrukturu", naglasio je Paško Klisović, predsjednik Udruženja pružatelja usluga smještaja na plovilima – charter HGK.

"Izuzetno mi je drago kad vidim da se promišljanja i strategije Ban toursa uklapaju u službene politike HGK i drugih subjekata. Vezano za čarter jedrilica, već odavno nudimo i kulturu duž ruta. Od svega me najviše veseli kad u naše programe možemo uključiti lokalne DMK-agencije i proizvođače, odnosno kušanje lokalnih proizvoda jer tako možemo izravno poduprijeti nečiji mali biznis. I sami smo počeli od doslovno nule i znam koliko je svaki, pa i najmanji posao bitan", naglasila je predsjednica Zajednice kulturnog turizma HGK Suzana Marković.

"Današnji susreti među sudionicima zasigurno će pridonijeti daljnjem razvoju inovativnih i kreativnih turističkih proizvoda u gradu i županiji. Šibenske tvrđave od početka svog djelovanja uspješno surađuju s brojnim turističkim organizacijama i privatnim poduzetnicima u turističkom sektoru, a zajedno smo primjer kako se kroz partnerske odnose stvara sinergija i unaprjeđuje kulturna, turistička i enogastro ponuda na dobrobit svih dionika,'' rekla je Gorana Barišić Bačelić, ravnateljica JU Tvrđava kulture Šibenik

Ukupan broj čarterskih plovila u Hrvatskoj narastao je na 4.375, čime je Hrvatska vodeća čarterska destinacija na svijetu, a preko pola milijuna nautičkih gostiju ostvarilo je gotovo 3,5 milijuna noćenja. Od 2010. do 2017. godine broj aktivnih putničkih agencija narastao je za 44 posto, s 870 na 1.254, a prihodi za 54 posto, s 3,3 milijarde na 5,1 milijardi kuna. Broj zaposlenih u hrvatskim agencijama je 2017. godine dosegnuo ukupno 5.540, što je 20 posto više nego 2010. godine.