Vrijeme održavanja: 24.07.2019.

Ministarstvo infrastrukture Republike Slovenije donijelo je uredbu kojom su se od 1. lipnja uvela ograničenja teretnog prometa vozilima iznad 7,5 tona najveće dopuštene mase na glavnim prometnicama Postojna – Jelšane i Kozina – Starod (relacija prema graničnim prijelazima Rupa i Pasjak u Hrvatskoj) i na glavnim i regionalnim cestama u sjeveroistočnom dijelu Slovenije. Slijedom toga, održan je niz sastanaka radi rješavanja nastale situacije za prijevoznike.

Na navedenim sastancima predstavnika Hrvatske i Slovenije, i na ministarskoj i na operativnoj razini, u koje je aktivno bila uključena i Hrvatska gospodarska komora, konkretizirani su zaključci koji će stupiti na snagu 1. kolovoza 2019. godine. Tako je na posljednjem sastanku održanom 24. srpnja odlučeno da se na sljedeće granične prijelaze uvode dopuštenja:

  • GP Rupa i Pasjak moći će koristiti teretna vozila mase veće od 7,5 tona, registrirana isključivo u sljedećim županijama: Istarska, Primorsko-goranska, Ličko-Senjska i dalmatinske županije (Zadarska, Šibensko-kninska, Splitsko-dalmatinska i Dubrovačko-neretvanska županija)
  • GP Dubrava Križovljanska, Trnovec i Mursko Središće moći će koristiti teretna vozila mase veće od 7,5 tona, registrirana isključivo u sljedećim županijama: Međimurska i Varaždinska županija
  • GP Lupinjak i Razvor moći će koristiti teretna vozila mase veće od 7,5 tona, registrirana isključivo u Krapinsko-zagorskoj županiji

Na se sastanku definiralo i osnivanje mješovite radne komisije za promet koja će raditi na daljnjem unapređenju i poboljšanju prometne suradnje između Hrvatske i Slovenije. Komisija u kojoj je i predstavnikca HGK. Potpredsjednica za promet i veze Mirjana Čagalj započet će sa radom krajem kolovoza 2019. godine, a jedan od najvažnijih zadataka komisije bit će i rješavanje tranzitnih koridora te ostalih otvorenih pitanja povezanih s graničnim prijelazima i međugraničnom suradnjom.

Hrvatska gospodarska komora u stalnom je kontaktu s prijevoznicima i Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture te će i nadalje ulagati napore da se nađu primjerena rješenja za sve hrvatske prijevoznike kako bi se omogućila sloboda kretanja roba i jednako postupanje prema svim prijevoznicima bez obzira na registraciju vozila.