Održana konferencija Stanje i reforma strukovnog obrazovanja – hrvatska i mađarska perspektiva


Objavljeno: 05. 11. 2018. , Ažurirano: 19. 11. 2018.


U hotelu Central u Bjelovaru u četvrtak 15. studenoga održana je konferencija Stanje i reforma strukovnog obrazovanja - hrvatska i mađarska perspektiva, u sklopu provedbe projektnih aktivnosti projekta DUO PACK - praktični pristup konkretnom znanju.

Tema konferencije bila je stanje strukovnog obrazovanja u Hrvatskoj danas te njena reforma, a svoje iskustva u provedbi i reformi strukovnog obrazovanja dali su i mađarski stručnjaci iz područja obrazovanja i naukovanja.

Mirela Lekić, voditeljica Odjela za obrazovanje i razvoj ljudskih potencijala Hrvatske obrtničke komore, u uvodnom je dijelu konferencije naglasila važnost naukovanja u tvrtkama te o nužnosti povećanja broja sati koje će djeca provoditi u učenju konkretnih vještina u relanom okruženju. Kako bi se pomoglo hrvatskim poslodavcima u licencirenju svojih tvrtki za primanje učenika na naukovanja, Hrvatska obratnička komora  izdala je Vodič za poslodavce za naukovanje koji sadrži sve zakonske uvjete i druge informacije o naukovanju.

Mile Živčić, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, iznio je informacije o stanju strukovnog obrazovanja danas i smjerovima njene reforme, naglasivši da trenutno u Hrvatskoj 12 škola provodi eksperimentalni kurikulum za strukovna zanimanja.

Svoje viđenje strukovnog obrazovanja iznijeli su i ravnatelji dviju strukovnih škola, Dalibor Vukalović, ravnatelj Prehrambene i ugostiteljske škole iz Bjelovara i  Nataša Vibiral, ravnateljica Komercijalne i trgovačke škole iz Bjelovara.

U drugome dijelu konferenciji svoja iskustva podijeli su i mađarski stručnjaci iz područja strukovnog obrazovanja i naukovanja.

Janos Kard, zamjenik direktor Centra za strukovno obrazovanje u Kaposvaru upoznao je nazočne s mađarskim sustavom strukovnog obrazovanja te koji je u bitnome razlikuje od Hrvatskog, a jedna od karakersitika je i postojanje strukovnih gimnazija koje hrvatski obrazovni sustav ne poznaje.

Svoja iskustva o naukovanju i primanju učenika na naukovanja iznijeli su Szablcs Ottmájer, glavni kuhar restorana Sandor i Tamas Büttner, osnivač i izvršni direktor tvrtke Büttner Kft. koja prosječno godišnje prima na naukovanje 89 učenika iz različitih tehničkih zanimanja.

O načinu provedbe nakovanja na dijelu jezera Balaton koji pripada regiji Somogy, govorio je Loránt Szamosi, direktor Centra za strukovno obrazovanje u Siofoku. Jezero Balaton je izrazito turistički orijentiran te je razumljivo da u tome dijelu postoji veliki interes učenika  za turistička i ugostiteljska zanimanja.