Sudionici na predavanju o Uredbi o zaštiti podataka u sustavu turističkog sektora
Izvor: HGK

Uredba o zaštiti podataka u sustavu turističkog sektora


Objavljeno: 02. 05. 2018. , Ažurirano: 22. 05. 2018.


Hrvatska gospodarska komora je u suradnji s Agencijom za zaštitu osobnih podataka (AZOP), HTZ-om i HOK-om 18. svibnja u Kneževoj palači organizirala predavanje Modernizacija zakonodavstva o zaštiti podataka – GDPR u sustavu turističkog sektora. Predavanje je održano pred više od 140 osoba.

Nazočnima se obratio direktor HGK – ŽK Zadar Denis Ikić te istaknuo važnost usklađivanja s Uredbom. 

Uredba o zaštiti podataka u sustavu turističkog sektora 18.5.2018..JPG

Sudionici na predavanju o Uredbi o zaštiti podataka u sustavu turističkog sektora; Izvor: HGK

Uredba o zaštiti osobnih podataka stupa na snagu 25. svibnja i primjenjuje se na sve poslovne subjekte bez obzira na njihovu veličinu. Također, istaknuto je kako Uredba nije novina, već definirana cjelina koja pomaže usklađivanju poslovanja svih djelatnosti u odnosu na očekivanja poslovnih subjekata koji posluju u Europskoj uniji. Predavačice iz Agencije za zaštitu osobnih podataka Višnja Marić i Ivana Žiljak predstavile su Uredbu, obradu osobnih podataka u turizmu i relevantne primjere iz prakse. Docent Tihomir Katulić s Pravnog fakulteta u Zagrebu objasnio je pravne temelje obrade podataka. "Organizacijska i tehnička implementacija, uspostava tehničkih i organizacijskih mjera zaštite te uvođenje industrijskih standarda poput ISO 27001, okosnica su uspješne provedbe Uredbe", naglasio je Katulić.

Mehanizme informacijske sigurnosti predstavio je Alen Delić iz tvrtke Diverto. Državljani različitih zemalja EU upućeni su u svoja prava povezana sa zaštitom podataka, pa valja očekivati da će svoja prava i provoditi. Logično je da je turistički sektor u tom smislu više izložen za takve aktivnosti, primarno zbog količine podataka koji se obrađuju.

 

Uredba o zaštiti podataka u sustavu turističkog sektora 18.5.2018...JPG

Predavači na radionici u Zadru; Izvor: HGK

Uredba se djelomično podudara s postojećim zakonodavstvom, ali unosi i dosta novosti. Glavna je novina uvođenje privola za korištenje osobnih podataka. Svaka tvrtka koja želi koristiti nečije osobne podatke mora dobiti privolu, jedinstveni dokument kojim osoba daje pravo tvrtki da prikupi, čuva ili obrađuje osobne podatke. Privola mora biti napisana kratko i jednostavnim jezikom, a u njoj moraju biti navedeni podaci čije se prikupljanje dopušta, koliko dugo ti podaci smiju biti pohranjeni te za kakve obrade smiju biti korišteni. Predavači su pojasnili sve nejasnoće. Važno je usvojiti norme ponašanja i slijediti Uredbu, također osoba koja vam daje svoju privolu može zatražiti informacije o svojim osobnim podacima koje tvrtka ima te ako nema ugovorne obaveze, privolu može povući kad zaželi.