ŽK Split održala panel ''Ruralni turizam 365 Splitsko-dalmatinske županije'' na Adriatic Gastro Showu

''Splitsko-dalmatinska županija, kao i Hrvatska, ima značajnu prirodnu i sociokulturnu osnovu za razvoj ruralnog turizma. Međutim, ta osnova nije dovoljno i na pravi način iskorištena, te unatoč ogromnom potencijalu ruralni turizam u našoj županiji i Hrvatskoj, u usporedbi s onim u primorskom dijelu, zauzima relativno mali udio te još uvijek nije dovoljno razvijen'', rekla je uvodno na panelu Ruralni turizam 365 Splitsko-dalmatinske županije Nataša Bušić iz HGK - Županijske komore Split.

Panel, koji je u sklopu sajma Adriatic Gastro Show održan 8. veljače, organizirala je HGK – ŽK Split upravo radi sagledavanja situacije u ruralnom turizmu, potencijala kojima raspolažemo te mogućnosti za jači razvoj ovog značajnog i nedovoljno razvijenog segmenta turizma koji uvelike može obogatiti turističku ponudu i produljiti sezonu.

 Panel AGS1.jpg

Hrvatska udruga za turizam i ruralni razvoj Klub članova Selo jedna je od onih koji aktivno rade na razvoju i promociji ruralnog turizma u Hrvatskoj. ''Provodimo brojne edukacije za OPG-ove, projekte – od kulturnih ruta do brendiranja te akcije, poput Suncokreta ruralnog turizma Hrvatske, kako bismo razvijali tu vrstu turizma'', rekla je predsjednica Udruge Dijana Katica.

Turistička zajednica Imota jedina je turistička zajednica područja, a ne samo mjesta u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a njen direktor Luka Kolovrat rekao je kako proteklih nekoliko godina bilježe iznimno dobre rezultate, odnosno povećanje i broja smještajnih objekata i broja noćenja. ''Više je faktora koji su doveli do ove pozitivne promjene i rasta - prometna infrastruktura i tunel sv. Ilije izniman su nam vjetar u leđa, a tu su i prevladavajući trend za obiteljskim kućama, iskorak samih iznajmljivača, pojava nekoliko jakih turističkih agencija, medijska promidžba te razni poticaji'', smatra Kolovrat.

Destinaciju Dalmatinska zagora, koja je na Danima hrvatskog turizma proglašena najuspješnijom destinacijom ruralnog turizma 2018. godine, predstavila je direktorica Turističke zajednice Sinja Monika Vrgoč. ''Iz godine u godinu bilježimo rast broja smještajnih objekata. U razdoblju 2016. - 2017. porast broja novootvorenih smještajnih objekata iznosio je 60 posto, a u razdoblju 2017. - 2018. bio je 40 posto'', rekla je Vrgoč.

Pomoć poljoprivrednim gospodarstvima u prijavljivanju projekata na natječaje pruža LAG Adrion, čije je aktivnosti predstavila voditeljica LAG-a Ivanka Ribičić, dok je odličan primjer razvoja ruralnog turizma Vinarija Matković, jedna od članica LAG-a. Domagoj Matković, vlasnik vinarije Matković koja posluje još od 1998. godine, prošle je godine otvorio i kušaonicu vina, što je već rezultiralo značajnim poslovnim rezultatima.

O iskustvima iz prve ruke u radu s turistima, trendovima i potražnji govorila je Ivana Kapić iz Turističke agencije Nova Sol Split. ''Uz krevet i neizostavni bazen danas je gostima u ruralnim krajevima nužno ponuditi dodatne sadržaje u objektu, poput igrališta za djecu, vinskog podruma i sl.'', rekla je Kapić.

A kako to rade u destinacijama koje su u ruralnom turizmu ispred nas, predočila je Cristina Vojić Krajcar iz Turističke zajednice Istre te Stefano Landi, predsjednik talijanske konzultantske tvrtke SL&A Turismo e Territorio, koji je kratkim videom predstavio iskustva Toscane.

Mogućnosti financiranja, bez kojih nema ni rasta ni razvoja, predstavile su Marina Kovačev iz splitske podružnice Agencije za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju te Marijana Živković iz Odjela za ruralni i ostale posebne oblike turizma Ministarstva turizma.

Ruralni turizam u Splitsko-dalmatinskoj županiji posljednjih nekoliko godina pokazuje rast, ali je sveukupno gledajući još uvijek na niskoj razini. Za njegov razvoj iznimno je važna suradnja svih institucija, kreiranje destinacije i pravoga turističkog proizvoda te učenje od onih koji su to već napravili, zaključak je s panela.