Vukojević na Women’s Weekend: Premium je strategija za konkurentnu budućnost turizma

Izvor: Women's Weekend
Vukojević na Women’s Weekend: Premium je strategija za konkurentnu budućnost turizma
Objavljeno: 10. 03. 2025. , Ažurirano: 10. 03. 2025.

Izvor: Women's Weekend
Women’s Weekend, četverodnevni festival u Rijeci bio je središte razgovora o temama poput ravnopravnosti, zdravlja i osobnog razvoja. Trećeg dana festivala, u subotu, naglasak je stavljen na turizam i ekonomski razvoj kroz panel "Može li Hrvatska postati destinacija za premium turizam?" powered by Stories, platforme premium turizma Hrvatske gospodarske komore. Na panelu su sudjelovale Andreja Vukojević iz Sektora za turizam HGK, Josipa Jutt Ferlan iz Hilton hotela, Nikolina Brnjac iz Europskog parlamenta te Irena Peršić Živadinov iz Turističke zajednice Kvarnera.
"Glavna prednost premium turizma je što privlači dokazano stabilnu tržišnu nišu gostiju koji smatraju da su putovanja, izvrstan smještaj i originalna ponuda dio njihove kvalitete življenja. Premium turizam manje ovisi o geopolitičkim trendovima, nego masovni. Platforma Stories ima ključnu ulogu u transformaciji prema tom turizmu više vrijednosti za novac. Okuplja tvrtke s vrhunskom ponudom u zajednicu koja jača brend održivog i cjelogodišnjeg premium turizma. Stories organizira nastupe tvrtki na međunarodnim sajmovima, pomaže u promociji na stranim tržištima te osigurava da članice nude proizvode pod zajedničkim nazivnikom kvalitete,“ poručila je Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam HGK.
Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam i Službe za marketing i komunikacije HGK.; Izvor: Women's Weekend
Na panelu je istaknuto i to da se premium turizam razlikuje od luksuznog, ponajviše po fokusu na doživljaje i održivost. Dok luksuz podrazumijeva ekstravaganciju, premium turizam nudi autentična iskustva, visokokvalitetne usluge te doprinosi lokalnim zajednicama i očuvanju okoliša. To je turizam kratkih dobavnih lanaca – nudi autentičnu enogastronomsku ponudu i podrazumijeva rast kvalitete ponude kroz digitalizaciju i inovacije.
Josipa Jutt Ferlan naglasila je kako je Hrvatska već pozicionirana kao premium turistička destinacija, no sada se radi na strateškoj organizaciji i komunikaciji tog potencijala.
Nikolina Brnjac iz Europskog parlamenta pojasnila je da analize pokazuju da Hrvatska ima najviši stupanj sezonalnosti na Mediteranu te da se zato Strategija razvoja održivog turizma do 2030. usmjerava na smanjenje sezonalnosti turizma i odmicanje od prevladavajuće ponude "sunca i mora".
Irena Peršić Živadinov iz Turističke zajednice Kvarnera rekla je da su nekada sunce i more bili prioriteti, ali da su danas najjači aduti netaknuta priroda, znamenitosti i atrakcije, bogata kulturna baština, avanturistička iskustva, vrhunska gastronomija i kontakt s lokalcima.
Premium turizam u Hrvatskoj ima potencijal smanjiti sezonalnost i osigurati ravnomjerni razvoj svih regija, zaključeno je na panelu. Kroz održive inicijative, jedinstvena iskustva, autentičnu gastronomiju i digitalne inovacije, Hrvatska se uz pomoć HGK-ove platforme Stories sve više pozicionira kao destinacija premium iskustava tijekom cijele godine.
