Objavljeno: 20. 04. 2020. , Ažurirano: 01. 12. 2021.

Od 6. studenoga ograničenja za okupljanja, a od 15. studenoga COVID-potvrde u državnim i javnim službama

Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske 5 studenoga donio je Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja. Najnovijom Odlukom, od 30. studenoga, mjere i ograničenja produžena su do 15. prosinca

Okupljanja – mjere na snazi od 6. studenoga


Stožer je donio novu Odluku kojom se uređuju, odnosno ograničavaju okupljanja, koja je na snazi od 6. studenoga, a od najvažnijih promjena su istaknute:

  • Zabranjuje se održavanja svih javnih događanja i okupljanja u zatvorenim prostorijama na kojima je prisutno više od 50 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom, a za događanje je nadležni stožer civilne zaštite jedinice lokalne samouprave dao suglasnost (dosad se odnosilo na više od 100 osoba).
  • Pooštravaju se dodatno mjere za održavanje svih javnih događanja i okupljanja u zatvorenim prostorijama s više od 50 osoba, gdje će, uz sudjelovanje s EU digitalnom COVID potvrdom, obvezno biti korištenje medicinske maske ili maske za lice i održavanje potrebnog fizičkog razmaka. (dosad to nije bilo obvezujuće za okupljanja uz EU digitalnu COVID potvrdu).
  • I dalje vrijedi mjera zabrane održavanja svih javnih događanja i okupljanja na otvorenom na kojem je prisutno više od 100 osoba na jednom mjestu, osim ako se radi o javnom događanju ili okupljanju na kojem sudjeluju samo osobe s EU digitalnom COVID potvrdom.
  • Sva **javna događanja i okupljanja **obvezno moraju završiti najkasnije do 24 sata, što znači da više duže od 24, sata ne mogu trajati niti okupljanja s EU digitalnom COVID potvrdama za koja je lokalni stožer dao suglasnost za održavanje, niti profesionalne umjetničke izvedbe i programi, izložbe u muzejskim prostorima i slična kulturna događanja. *Izuzetak su jedino kino projekcije koje su započele do 23,00 sata i koje mogu završiti i nakon 24,00 sata. Također, svadbene svečanosti na kojima svi prisutni posjeduju EU digitalne COVID potvrde moraju završiti najkasnije do 02,00 sata (do sada nisu bile vremenski ograničene), a razmotrit će se i dodatna vremenska ograničenja sukladno epidemiološkoj situaciji.*
  • kongresi i konferencije će se moći održavati samo ako svi prisutni posjeduju EU digitalnom COVID potvrdu, a uvjet je i da se obvezno koriste medicinske maske ili maske za lice te da se održava fizička distanca.
  • sportska natjecanja će se moći održavati uz prisustvo gledatelja samo ako svi posjeduju EU digitalne COVID potvrde (nema više mogućnosti prisustva do 100 gledatelja uz epidemiološki okvir koji bi izradio županijski zavod za javno zdravstvo i odobrenje županijskog stožera), a u zatvorenim prostorima će gledatelje, osim EU digitalnih COVID potvrda, morati koristiti i medicinske maske ili maske za lice.

EU digitalna COVID potvrda za državne i javne službe – stupa na snagu 15. studenoga

  • U kontekstu povećanja sigurnosti prilikom obavljanja poslova koji se neće ograničavati u tijeku su pripreme te će se idućih dana donijeti nove odluke kojima će se uvesti obveza posjedovanje EU digitalne COVID potvrde kao preduvjet za obavljanje poslova i djelatnosti.
  • Kao što je uvedena obveza posjedovanja EU digitalne COVID potvrde u zdravstvenom sustavu i djelatnosti socijalne skrbi, uvest će se i za sve državne službenike i namještenike, službenike i namještenike u javnim službama, službenike i namještenike u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te zaposlenike trgovačkih društava i ustanova čiji su osnivači Republika Hrvatska, tijela državne uprave i jedinice lokalne i regionalne (područne) samouprave.
  • Osim za njih posjedovanje EU digitalne COVID potvrde će biti obvezno i za sve koji će dolaziti u njihove prostore.

Ovisno o razvoju epidemiološke situacije i pritisku na zdravstveni sustav obveza testiranja ili dokazivanja prihvatljive razine sigurnosti EU digitalnim COVID potvrdama će se uvoditi i za druge djelatnost.

Za kraj još jednom se apelira na sve da budu odgovorni i da se svi koji se još nisu cijepe.

 

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 31. kolovoza 2021. godine Preporuke za sprečavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskim objektima u zatvorenom prostoru s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima. Ograničenje ukupnog broja posjetitelja prema timPreporukama jednako je kao i ranije: za svakog gosta 4 m² prostora. Obavijest o maksimalnom broju posjetitelja unutar zatvorenog dijela prostora mora biti jasno istaknuta na ulazu u objekt, gdje treba biti istaknuta i obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5 metra između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak među različitim skupinama gostiju od 1,5 metara. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 metara.

Također, osoblju i gostima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo za ruke. Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim karticama. Nakon odlaska svake skupine gostiju potrebno je prebrisati dezinficijensom stol, odnosno ukloniti stolnjake.

Zabranjuje se usluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima, na stolovima se ne ostavljaju posudice za sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju.

Moguće je usluživanje isključivo gostiju za stolovima sa sjedećim mjestima. Stajaća mjesta u zatvorenim dijelovima ugostiteljskih objekata nisu dopuštena.

Cjelovite Preporuke možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 12. srpnja Upute za ugostiteljske objekte i obiteljska poljoprivredna gospodarstva kojima je dozvoljena priprema, dostava i usluživanje u zatvorenim prostorima te na otvorenim terasama i drugim otvorenim prostorima za usluživanje hrane, pića, napitaka i slastica (verzija 7), kojima je ukinuo ograničenje jačine glazbe u ugostiteljskim objektima i u njima dopustio živu glazbu te nastup DJ-a, na otvorenom i u zatvorenom prostoru.
Ugostiteljskim objektima i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koji prema rješenju nadležnog upravnog tijela pripremaju i uslužuju goste toplim i hladnim jelima te slasticama dopušteno je usluživanje gostiju koji sjede za stolovima u zatvorenim prostorima.

Usluživanje u zatvorenom dijelu objekta

  1. Omogućeno je usluživanje toplim i hladnim jelima te slasticama gostiju koji sjede za stolovima u zatvorenim prostorima.
  2. Ako se radi o isporuci (preuzimanju ili dostavi) hrane, pića, napitaka i slastica za van, naručitelj preuzima kupljeno na vratima, prozoru ili neposredno ispred vrata objekta. Prilikom čekanja u redu za isporuku, posjetitelji moraju nositi maske za lice ako se ne može među gostima održavati fizički razmak od dva metra.
  3. Najvažnija mjera je osiguranje adekvatnog razmaka među gostima koji nisu iz istog kućanstva. Stolovi i stolci moraju biti razmješteni na način da je razmak između stolova minimalno dva metra.
  4. Ovisno o veličini zatvorenog prostora, izračunava se najveći broj korisnika koje mogu istovremeno biti u objektu. Vlasnici objekata su odgovorni za kontrolirano punjenje objekta.
  5. Na objekte se moraju staviti obavijesti o najvećem dopuštenom broju posjetitelja, obvezi držanja razmaka i korištenju maski. Nužno je osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasne upute o tome stave na sve ulaze i vidljiva mjesta.
  6. Na ulasku u objekt treba biti dostupno dezinfekcijsko sredstvo s istaknutom obavješću o tome da je obavezno dezinficirati ruke pri dolasku.
  7. Tijekom boravka u zatvorenom prostoru svi gosti dok ne sjede za stolovima moraju nositi masku i obavijest o toj obavezi mora biti jasno istaknuta na ulasku u objekt.

Usluživanje gostiju ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja uslužuju goste hranom, pićem, napitcima i slasticama na na otvorenom

  1. Na otvorenom i na terasama dopušteno je usluživanje isključivo gostima koji sjede za stolovima, uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera.
  2. Ako se radi o isporuci (preuzimanju ili dostavi) hrane, pića, napitaka i slastica za van, naručitelj preuzima kupljeno na vratima, prozoru ili neposredno ispred vrata objekta. Prilikom čekanja u redu za isporuku, posjetitelji moraju nositi maske za lice ako se ne može među gostima održavati fizički razmak od dva metra.
  3. Najvažnija mjera na terasama je osiguranje adekvatnog razmaka među gostima koji nisu iz istog kućanstva. Stolovi i stolci moraju biti razmješteni na način da je razmak između stolova minimalno dva metra.
  4. Ovisno o veličini otvorenog prostora ili terase, izračunava se najveći broj korisnika koji mogu istovremeno biti u objektu. Vlasnici objekata su odgovorni za kontrolirano punjenje otvorenih prostora objekta i terasa.
  5. Na objekte se moraju staviti obavijesti o najvećem dopuštenom broju posjetitelja, obvezi držanja razmaka i korištenju maski. Nužno je osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasne upute o tome stave na sve ulaze i vidljiva mjesta.
  6. Ako terase imaju pregrade i zidove od pleksiglasa, plastike ili stakla, pregrade se trebaju ukloniti ili otvoriti tako da prostor terase bude otvoren. Otvorenom terasom smatra se i terasa koja ima krov i otvoreno više od polovice pripadajućih stijena.
  7. Na ulasku u terasu treba biti dostupno dezinfekcijsko sredstvo s istaknutom obavješću o tome da je obavezno dezinficirati ruke pri dolasku.
  8. Tijekom ulaska u zatvoreni prostor (odlazak na toalet ili slično) svi moraju nositi masku i obavijest o toj obavezi mora biti jasno istaknuta na ulasku u objekt.

Cjelovite upute možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici.

 

Moguće profesionalne priredbe i za više od 100 osoba


Hrvatski zavod za javno zdravstvo 1. srpnja izdao je 8. verziju Preporuke za sprječavanje zaraze COVID-19 tijekom održavanja profesionalnih umjetničkih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija, kojima se dopuštaju profesionalne priredbe i za više od 100 sudionika uz korištenje platforme Sigurna okupljanja.

Više...

Preporuke za sprječavanje zaraze COVID-19 tijekom stručnih skupova i poslovnih događanja


Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 1. rujna Preporuke za sprječavanje zaraze COVID-19 tijekom održavanja stručnih skupova i poslovnih događanja koje reguliraju održavanje događanja uz obvezu predočenja EU digitalne COVID potvrde i održavanje događanja za sve sudionike, bez obveze predočenja EU digitalne COVID potvrde. Cjelovit tekst Preporuka možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici.