Objavljeno: 20. 04. 2020. , Ažurirano: 11. 01. 2022.

Nova ograničenja okupljanja na snazi od 11. siječnja


Zbog porasta broja zaraženih, od ponedjeljka, 11. siječnja 2022. godine, stupaju na snagu nove mjere propisane Odlukom o izmjenama i dopuni Odluke o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprečavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanja (od 8. siječnja 2022.) Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske.

Zabranjuju se javna okupljanja i događanja na otvorenom za više od 50 osoba, dok je dosad ta brojka bila 100. Okupljanja na kojima su propisane COVID potvrde i koja se održavaju uz suglasnost lokalnih stožera ograničavaju se pak na 200 osoba.

U zatvorenom se zabranjuju javna okupljanja s više od 25 osoba, dok je dosad bilo dozvoljeno 50. Okupljanja u zatvorenom prostoru uz COVID potvrde ograničavaju se pak na 100 osoba.

Smanjen je i dopušteni broj osoba na privatnim svečanostima. Umjesto dosadašnjih 30 sada je moguće okupljanje do 20 osoba. Na privatnim okupljanjima s obaveznim COVID potvrdama može sudjelovati do 50 osoba.

Najavljene su i pojačane kontrole broja gostiju u ugostiteljskim objektima, održavanja fizičke distance od metra i pol te korištenje maski dok se ne sjedi za stolom. Smanjuje se i broj gledatelja na sportskim natjecanjima. U zatvorenim dvoranama moguće je popuniti najviše 20 posto tribine za gledatelje, dok na tribinama na otvorenom popunjenost može iznositi do 40 posto.

Do sada je upotreba maski bila samo preporuka, dok su sada maske obavezne na vjerskim obredima, umjetničkim događanjima te na sjednicama predstavničkih tijela. Za poslodavce se uvodi obaveza organizacije rada od kuće gdje god je to moguće.

Cjelovitu Odluku možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici.

 

Od 15. studenoga COVID-potvrde obavezne u državnim i javnim službama


Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske 5. studenoga donio je Odluku o nužnim epidemiološkim mjerama kojima se ograničavaju okupljanja i uvode druge nužne epidemiološke mjere i preporuke radi sprječavanja prijenosa bolesti COVID-19 putem okupljanjaOdlukom od 30. studenoga izmijenjene su mjere i ograničenja

 

  • U kontekstu povećanja sigurnosti prilikom obavljanja poslova koji se neće ograničavati u tijeku su pripreme te će se idućih dana donijeti nove odluke kojima će se uvesti obveza posjedovanje EU digitalne COVID potvrde kao preduvjet za obavljanje poslova i djelatnosti.
  • Kao što je uvedena obveza posjedovanja EU digitalne COVID potvrde u zdravstvenom sustavu i djelatnosti socijalne skrbi, uvest će se i za sve državne službenike i namještenike, službenike i namještenike u javnim službama, službenike i namještenike u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te zaposlenike trgovačkih društava i ustanova čiji su osnivači Republika Hrvatska, tijela državne uprave i jedinice lokalne i regionalne (područne) samouprave.
  • Osim za njih posjedovanje EU digitalne COVID potvrde će biti obvezno i za sve koji će dolaziti u njihove prostore.

Ovisno o razvoju epidemiološke situacije i pritisku na zdravstveni sustav obveza testiranja ili dokazivanja prihvatljive razine sigurnosti EU digitalnim COVID potvrdama će se uvoditi i za druge djelatnost.

Za kraj još jednom se apelira na sve da budu odgovorni i da se svi koji se još nisu cijepe.

 

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 31. kolovoza 2021. godine Preporuke za sprečavanje zaraze bolešću COVID-19 u ugostiteljskim objektima u zatvorenom prostoru s terasama i bez njih te u ugostiteljskim objektima u smještajnim kapacitetima. Ograničenje ukupnog broja posjetitelja prema tim Preporukama jednako je kao i ranije: za svakog gosta 4 m² prostora. Obavijest o maksimalnom broju posjetitelja unutar zatvorenog dijela prostora mora biti jasno istaknuta na ulazu u objekt, gdje treba biti istaknuta i obavijest o obvezi održavanja razmaka od minimalno 1,5 metra između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja. Stolovi trebaju biti raspoređeni tako da se održi fizički razmak među različitim skupinama gostiju od 1,5 metara. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju u objektu razmak mora biti najmanje 1,5 metara.

Također, osoblju i gostima treba stalno biti na raspolaganju dezinfekcijsko sredstvo za ruke. Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim karticama. Nakon odlaska svake skupine gostiju potrebno je prebrisati dezinficijensom stol, odnosno ukloniti stolnjake.

Zabranjuje se usluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima, na stolovima se ne ostavljaju posudice za sol/papar/ulje/ocat/druge začine već se donose nove, prethodno oprane ili dezinficirane posudice za svaku skupinu novih gostiju.

Moguće je usluživanje isključivo gostiju za stolovima sa sjedećim mjestima. Stajaća mjesta u zatvorenim dijelovima ugostiteljskih objekata nisu dopuštena.

Cjelovite Preporuke možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici.

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 12. srpnja Upute za ugostiteljske objekte i obiteljska poljoprivredna gospodarstva kojima je dozvoljena priprema, dostava i usluživanje u zatvorenim prostorima te na otvorenim terasama i drugim otvorenim prostorima za usluživanje hrane, pića, napitaka i slastica (verzija 7), kojima je ukinuo ograničenje jačine glazbe u ugostiteljskim objektima i u njima dopustio živu glazbu te nastup DJ-a, na otvorenom i u zatvorenom prostoru.
Ugostiteljskim objektima i obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima koji prema rješenju nadležnog upravnog tijela pripremaju i uslužuju goste toplim i hladnim jelima te slasticama dopušteno je usluživanje gostiju koji sjede za stolovima u zatvorenim prostorima.

Usluživanje u zatvorenom dijelu objekta

  1. Omogućeno je usluživanje toplim i hladnim jelima te slasticama gostiju koji sjede za stolovima u zatvorenim prostorima.
  2. Ako se radi o isporuci (preuzimanju ili dostavi) hrane, pića, napitaka i slastica za van, naručitelj preuzima kupljeno na vratima, prozoru ili neposredno ispred vrata objekta. Prilikom čekanja u redu za isporuku, posjetitelji moraju nositi maske za lice ako se ne može među gostima održavati fizički razmak od dva metra.
  3. Najvažnija mjera je osiguranje adekvatnog razmaka među gostima koji nisu iz istog kućanstva. Stolovi i stolci moraju biti razmješteni na način da je razmak između stolova minimalno dva metra.
  4. Ovisno o veličini zatvorenog prostora, izračunava se najveći broj korisnika koje mogu istovremeno biti u objektu. Vlasnici objekata su odgovorni za kontrolirano punjenje objekta.
  5. Na objekte se moraju staviti obavijesti o najvećem dopuštenom broju posjetitelja, obvezi držanja razmaka i korištenju maski. Nužno je osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasne upute o tome stave na sve ulaze i vidljiva mjesta.
  6. Na ulasku u objekt treba biti dostupno dezinfekcijsko sredstvo s istaknutom obavješću o tome da je obavezno dezinficirati ruke pri dolasku.
  7. Tijekom boravka u zatvorenom prostoru svi gosti dok ne sjede za stolovima moraju nositi masku i obavijest o toj obavezi mora biti jasno istaknuta na ulasku u objekt.

Usluživanje gostiju ugostiteljskih objekata i obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja uslužuju goste hranom, pićem, napitcima i slasticama na na otvorenom

  1. Na otvorenom i na terasama dopušteno je usluživanje isključivo gostima koji sjede za stolovima, uz strogo pridržavanje propisanih epidemioloških mjera.
  2. Ako se radi o isporuci (preuzimanju ili dostavi) hrane, pića, napitaka i slastica za van, naručitelj preuzima kupljeno na vratima, prozoru ili neposredno ispred vrata objekta. Prilikom čekanja u redu za isporuku, posjetitelji moraju nositi maske za lice ako se ne može među gostima održavati fizički razmak od dva metra.
  3. Najvažnija mjera na terasama je osiguranje adekvatnog razmaka među gostima koji nisu iz istog kućanstva. Stolovi i stolci moraju biti razmješteni na način da je razmak između stolova minimalno dva metra.
  4. Ovisno o veličini otvorenog prostora ili terase, izračunava se najveći broj korisnika koji mogu istovremeno biti u objektu. Vlasnici objekata su odgovorni za kontrolirano punjenje otvorenih prostora objekta i terasa.
  5. Na objekte se moraju staviti obavijesti o najvećem dopuštenom broju posjetitelja, obvezi držanja razmaka i korištenju maski. Nužno je osigurati da se ne stvaraju gužve, te da se jasne upute o tome stave na sve ulaze i vidljiva mjesta.
  6. Ako terase imaju pregrade i zidove od pleksiglasa, plastike ili stakla, pregrade se trebaju ukloniti ili otvoriti tako da prostor terase bude otvoren. Otvorenom terasom smatra se i terasa koja ima krov i otvoreno više od polovice pripadajućih stijena.
  7. Na ulasku u terasu treba biti dostupno dezinfekcijsko sredstvo s istaknutom obavješću o tome da je obavezno dezinficirati ruke pri dolasku.
  8. Tijekom ulaska u zatvoreni prostor (odlazak na toalet ili slično) svi moraju nositi masku i obavijest o toj obavezi mora biti jasno istaknuta na ulasku u objekt.

Cjelovite upute možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici.

 

Moguće profesionalne priredbe i za više od 100 osoba


Hrvatski zavod za javno zdravstvo 1. srpnja izdao je 8. verziju Preporuke za sprječavanje zaraze COVID-19 tijekom održavanja profesionalnih umjetničkih izvedbi, kulturnih programa i manifestacija, kojima se dopuštaju profesionalne priredbe i za više od 100 sudionika uz korištenje platforme Sigurna okupljanja.

Više...

Preporuke za sprječavanje zaraze COVID-19 tijekom stručnih skupova i poslovnih događanja


Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je 1. rujna Preporuke za sprječavanje zaraze COVID-19 tijekom održavanja stručnih skupova i poslovnih događanja koje reguliraju održavanje događanja uz obvezu predočenja EU digitalne COVID potvrde i održavanje događanja za sve sudionike, bez obveze predočenja EU digitalne COVID potvrde. Cjelovit tekst Preporuka možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici.