Vrijeme održavanja: 12.02.2021.

Objavljeno: 12. 02. 2021. , Ažurirano: 12. 02. 2021.

Hrvatska gospodarska komora u suradnji s Ministarstvom prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine je 12. veljače na Građevinskom fakultetu u Zagrebu organizirala edukaciju o obnovi zgrada za upravitelje zgrada koji su dobili ulogu nositelja tog procesa prema Zakonu o obnovi zgrada oštećenih potresom. Glavne teme edukacije bile su točno definiranje zadaća upravitelja te kako ubrzati proces izrade i dostave potrebne dokumentacije.

Mirjana Čagalj Damir Vanđelić.jpg
Potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet Mirjana Čagalj i privremeni ravnatelj Fonda za obnovu Damir Vanđelić; Izvor: HGK.


Potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet Mirjana Čagalj istaknula je kako je HGK već prikupila pitanja upravitelja i proslijedila ih nadležnom ministarstvu kako bi im maksimalno olakšala posao. "Na njih ćete dobiti odgovore, danas ili u idućih par dana, a sve ćete dobiti napismeno kako biste lakše pojasnili stanarima što im je sve potrebno činiti", naglasila je Čagalj, dodavši kako upravitelji imaju puno nedoumica, od načina obnove kulturnih i zaštićenih dobara, do pitanja vlasništva i redoslijeda obnove.

Maja-Marija Nahod (13).jpg
Maja Marija Nahod iz Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine odgovara na pitanje predstavnika stanara; Izvor: HGK.


Privremeni ravnatelj Fonda za obnovu Damir Vanđelić je detaljno prezentirao okvir po kojem će se obnova provoditi i poručio kako će upravitelji sve dokumente moći učitati i pročitati online te tako pratiti troškovnike i sve ostalo. "Tamo vam je dostupan i Vodič za podnošenje zahtjeva za obnovu koji generički objašnjava ključne korake. Stanari na broj 0800 2021 mogu tražili ponovno, besplatnu procjenu statičara ako nisu zadovoljni naljepnicom koju su dobili preliminarnim pregledom. Možete odmah naručiti i elaborat stanja, a obnova se ne financira unaprijed, već morate izvesti radove, a onda tražiti nadoknadu sredstava koja obično bude u roku od dva mjeseca", pojasnio je.

Upravitelji su imali širok dijapazon pitanja za predstavnike institucija pa je tako Hrvoja Karabaića iz Domus upravljanje zanimalo mogu li stanari koji sami žele pokrenuti obnovu u svom aranžmanu financirati izradu projekta, a da sama obnova bude organizirana preko Fonda. Maja Marija Nahod iz Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine mu je odgovorila kako je ta mogućnost predviđena i da stanari, ako imaju izrađen glavni projekt, podnose obrasce 2 i 9 i traže sufinanciranje Fonda.

Valentina Buljubašić (3).jpg
Valentina Buljubašić, načelnica Sektora za provođenje mjera ublažavanja posljedica elementarnih nepogoda u Ministarstvu graditeljstva; Izvor: HGK.


Predsjednik Grupacije upravitelja grada Zagreba HGK Dražen Pomper iz tvrtke Monel pitao je mogu li stanari kojima je Fond sufinancirao izradu projekta odustati ako nisu zadovoljni ponudama izvođača i što se u tom slučaju događa sa subvencijom. Načelnica Sektora za provođenje mjera ublažavanja posljedica elementarnih nepogoda u Ministarstvu graditeljstva Valentina Buljubašić mu je objasnila kako se samo prema prijelaznim odredbama može tražiti sufinanciranje projekta, odnosno da se do stupanja na snagu Zakona glavni projekt može dovršiti i predati, podnošenjem obrasca 9.

Goran Kajfeš iz Stambeni servis - poslovni centar je kazao kako se mora napraviti distinkcija između glavnog projekta i projekta obnove jer za glavni projekt treba cijeli niz dokumenata i on mora početi prije dolaska zakona. Potvrđeno mu je da bilo kakav projekt koji se ne zove glavni ne može biti sufinanciran putem obrasca 9.

Predstavnika stanara s Trnja Silvija Beganovića interesiralo je kako stanari mogu upoznati svojeg operativnog koordinatora, a Vanđelić mu je odgovorio da će oni biti imenovani za konkretnu zgradu tek kada dobije potvrdu da zgrada ide u obnovu jer se ne može stvarati trošak prije te odluke.

Raspravljalo se o statusima zgrada koje su od javnog interesa, a u privatnom vlasništvu, postupcima prema zaštićenim najmoprimcima, postupcima nabave, refundiranju troškova pregleda statičara i brojnim drugim temama

Budući da je tematika kompleksna najavljene su i nove edukacije kako bi se pomoglo oko procedura prijave šteta i zahtjeva za obnovu, a svakim radnim danom od 10 do 15 sati dostupna je i pomoć preko posebnog telefona Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine.

Snimku edukacije možete pogledati ovdje: