Izvor: HGK

Prilike za bolju promociju proizvođača autohtonih prehrambenih proizvoda Primorsko-goranske županije


Objavljeno: 26. 03. 2019. , Ažurirano: 08. 04. 2019.


U petak, 5. travnja, u HGK – ŽK Rijeka održana je zajednička sjednica Strukovne skupine prehrambene industrije i autohtonih proizvoda i Strukovne skupine ribarstva, akvakulture i prerade ribe. Na sjednici je predstavljena mogućnost predstavljanja proizvoda lokalnih proizvođača prehrambenih proizvoda u turističkim kartama koje izdaje tvrtka Rima d.o.o., ali i unapređenja njihove prodaje putem prodajne platforme Hrvatske pošte Žuti klik (na kojoj nažalost nisu zastupljeni proizvodi Primorsko-goranske županije).

Većina sjednica Strukovnih skupina čije su članice proizvođači autohtonih prehrambenih proizvoda prigoda su za promociju znakova kvalitete HGK. Tako je Blanka Kalokira, koordinatorica u HGK – ŽK Rijeka, objasnila članicama prednosti dobivanja znakova kvalitete HGK. To je potkrijepila rezultatima istraživanja koje je 2017. godine proveo Odjel za upravljanje kvalitetom HGK, a čiji rezultati pokazuju sljedeće: od 352 ispitana potrošača koji su posjetili akciju Kupujmo hrvatsko u Splitu, Puli, Zagrebu i Vinkovcima 84 posto upoznato je sa znakovima kvalitete HGK. Nadalje, kvaliteta je važan čimbenik odluke o kupnji za 50 posto ispitanika, dok je za 27 posto ispitanika važan element koji pridonosi odluci o kupnji proizvoda cijena.

Kao razlog zbog kojih potrošači kupuju hrvatske proizvode označene znakovima kvalitete HGK Hrvatska kvaliteta ili Izvorno hrvatsko, 27 posto ispitanika navelo je kvalitetu hrvatskih proizvoda, dok je njih 30 posto navelo kako ima više povjerenja u domaće proizvođače, a 34 posto anketiranih kao razlog je navelo poticanje domaće proizvodnje i razvoja kvalitetnih proizvoda i usluga.

Slika 2 SS PIAP i RAPR, 05.04.19..jpg

Sudionici sjednice; Izvor: HGK

Predstavnici prehrambenih tvrtki istaknuli su problematiku plasmana svojih proizvoda hotelima Primorsko-goranske županije te činjenicu da su samo hoteli s pet zvjezdica koji višim cijenama pravdaju kvalitetu svojih usluga dobavljači njihovih proizvoda.

Budući da je objavljen Javni poziv pokroviteljima i dobavljačima Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, sjednica Strukovnih skupina bila je prigoda za upoznavanje članica s načinom sudjelovanja u samom projektu putem uključivanja u funkciju pokrovitelja događanja, službenog dobavljača i dobavljača.

U nastavku sjednice predstavljen je i Plan i program promocije HGK na sajmovima i izložbama u zemlji i inozemstvu te je članicama objašnjen način sudjelovanja na sajamskim manifestacijama uz komorsko sufinanciranje troškova nastupa.

Sudionici su upoznati i s manifestacijom Adria4Blue, koja će se u organizaciji HGK – ŽK Rijeka održati 6. i 7. lipnja radi promocije Plavoga gospodarstva i održivog razvoja. Na kraju sjednice predstavljena je usluga Mobilnog tima HGK – ŽK Rijeka Komora pred vašim vratima, u sklopu koje su predstavljene usluge HGK namijenjene članicama, HVOR-ovi financijski instrumenti s naglaskom na ključne osobine ESIF kredita za rast i razvoj te pogodnosti ugovaranja dobrovoljne mirovinske štednje za poslodavce Reiffeisen mirovinskih fondova.