U ŽK Split predstavljeni rezultati i značaj Kampusa za kreativce


Objavljeno: 30. 10. 2019. , Ažurirano: 30. 10. 2019.


U HGK – Županijskoj komori Split održana je 28. listopada završna konferencija projekta ''Održivi rast i razvoj mikro, malih i srednjih poduzeća (MSP) s naglaskom na kulturne i kreativne industrije (KKI)'', poznatog i kao Kampus za kreativce.

O značaju i rezultatima projekta govorili su predsjednik HGK – ŽK Split, jednog od ključnih partnera projekta, Joze Tomaš te predstavnik vodećeg partnera koji je proveo projekt, Javne ustanove RERA S.D. za koordinaciju i razvoj Splitsko - dalmatinske županije, Mili Novak.

Tomaš je istaknuo kako je glavni cilj projekta bilo osnaživanje malog i srednjeg poduzetništva kroz stvaranje proizvoda i usluga veće dodatne vrijednosti. Projekt je sufinanciran iz Europskog fonda za regionalni razvoj u sklopu Operativnog programa "Konkurentnost i kohezija" 2014. – 2020. Ukupna vrijednost projekta je 700.000 kuna, pri čemu je udio sufinanciran od strane EU iznosio 85%.

''Kulturne i kreativne industrije izuzetno su važan segment gospodarstva, a u visokorazvijenim zemljama zapadne Europe te su grane postale pokretači ekonomije. Koliko su permanentna edukacija i informiranje važni i potrebni, govori podatak da je kroz sustav edukacija u sklopu projekta prošlo 97 poduzetnika. Također je značajno i da su 40% činile poduzetnice, te je nama u Komori Split, koji imamo inkubator za poduzetnice početnice, bilo idealno njihovo povezivanje i sinergija s Kampusom'', rekao je Tomaš.

Mili Novak je naveo da su se odlučili na edukacije malih i srednjih poduzetnika jer se radi o jednom od najdinamičnijih sektora razvijenih gospodarstava, koji je ujedno generator njihovog razvoja i zapošljavanja, a u EU čini čak 98,8% ukupnog broja poduzeća.

''Kroz tri ciklusa edukacija u sklopu projekta poduzetnici su stekli nova znanja i vještine neophodne za funkcioniranje i razvoj njihovih tvrtki, poput pitanja organizacije, upravljanja, komunikacije, marketinga i drugih'', rekao je Novak.

Edukacije su bile posvećene izradi poslovnih planova, projektnih prijedloga, načinima stjecanja intelektualnog vlasništva i inovativnih tehnika i alata s ciljem stvaranja konkurentnijih proizvoda. Dio edukacija odnosio se na umrežavanje malih i srednjih poduzeća radi stvaranja proizvoda s većom dodanom vrijednošću, a dio je bio posebno kreiran za žene u poduzetništvu s naglaskom na kulturne i kreativne industrije.