U Otočcu održana 2. Međunarodna konferencija o ženama u poduzetništvu "Žene i ."

Fotoklub Otočac / Milan Krznarić
Sudionice panel rasprave
U organizaciji Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Otočac 7. je prosinca u Otočcu održana 2. Međunarodna konferencija o ženama u poduzetništvu "Žene i .", pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta. Konferencija koja će zbog svoje važnosti za razvoj regije i velikog interesa među poduzetnicama zasigurno postati tradicionalna, još je jednom pokazala kako na području Ličko-senjske županije ne nedostaje odličnih ideja, ambicioznih žena i poduzetništva s velikom perspektivom, ali i kako pomoć institucija igra izuzetno važnu ulogu u njihovu razvoju. Cilj je konferencije bio progovoriti o ženskom poduzetništvu i problemima koji ga more, no ponajprije istaknuti brojne uspjehe lokalnih poduzetnica Ličko-senjske županije i njihovih gošći iz Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH.

Pred prepunom dvoranom okupljenih poduzetnica koje su upijale savjete i putem networkinga stekle nova poslovna poznanstva i otvorile moguću buduću suradnju, redali su se govornici s jednim zajedničkim ciljem – osnažiti žene u poduzetništvu.

Hrvatska gospodarska komora odavno je prepoznala važnost uloge žena u modernom gospodarstvu te potencijal ženskog poduzetništva, zbog čega niz godina podupire Strategiju razvoja ženskog poduzetništva, dok ova konferencija održana u Otočcu želi na lokalnoj razini dati vjetar u leđa svim ženama koje su se već odlučile ili tek žele postati poduzetnice. Čak 99 posto gospodarstva Ličko-senjske županije čine mikro i mali poduzetnici, a baš se u tim kategorijama najčešće nalaze poduzetnice, zanimljiv je podatak koji je naveo Joso Brajković, predsjednik HGK – Županijske komore Otočac. Zanimljiv je i podatak kako je među najboljih 500 menadžera u Hrvatskoj samo 45 žena, koje općenito zarađuju oko 10 posto manje od muškaraca iako čine 60 posto visokoobrazovanih!

„U hrvatskom poduzetništvu muškarci su znatno aktivniji, dok su žene na tržištu u nepovoljnijem položaju. Ipak, u posljednjih se nekoliko godina vide pozitivni pomaci, svakim je danom sve više poticaja i programa za poduzetnice, dok lokalna samouprava i uprava posebno stimuliraju poduzetnice. Sve je to utjecalo na rast vlasnica poslovnih subjekata, a žensko poduzetništvo u Hrvatskoj svakim danom dobiva na važnosti. Edukacija je najbolje ulaganje u poduzetništvo, zbog čega su ovakve konferencije od izuzetne važnosti“, istaknula je Mirjana Čagalj, potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze.

Tajana Kesić-Šapić, direktorica Sektora za industriju i IT u HGK navela je niz podataka koji se odnose na poduzetništvo žena, istaknuvši da se statistike ne slažu uvijek jer nema pouzdanih alata koji se odnose samo na žensko poduzetništvo. No ipak se može dobiti uvid o tome u kakvoj su poziciji poduzetnice. Trenutno žene u hrvatskom poduzetništvu čine okvirno četvrtinu ukupnog poduzetništva, a ti podaci mogu varirati s obzirom na to promatra li se vlasništvo nad poslovnim subjektom, top-menadžment, udio u upravljačkima ili nadzornima odborima i slično.

S obzirom na to da vrlo često postupci drugih žena potaknu ostale da se uključe u poduzetništvo, svoje su uspješne poslovne priče na panelu predstavile brojne uspješne poduzetnice – Aida Behrem, izvršna direktorica organizacije Žene sa Une, Alis Marić, osnivačica portala i brenda Čitaj knjigu, Draženka Draženović Kostelac, voditeljica Područnog ureda HBOR-a za Liku, Indira Popadić, poslovna savjetnica vlasnica Core Internationala, Linda Lokar, kom. dir u Bauer grupi te vlasnica tvrtke Dva L Studio, Marija Radojčić, nositeljica licence Business Cafea za Vojvodinu, vlasnica tvrtke za brendiranje i konzalting te organizatorica Novosadskog noćnog bazara i Sunčana Seletković, fitness trenerica za žene i direktorica i vlasnica tvrtke Salus Samobor.

Konferencija je završila sa zaključcima da svakako treba država, ali i svi sustavi (škole, dječji vrtići i dr.) podržavati i poticati poduzetništvo žena, da su se stvari pomakle, no još je žensko poduzetništvo u Hrvatskoj ispod prosjeka onoga u EU, da su žene kao poduzetnici pažljivije, obzirnije od muških kolega, da opreznije ulaze u rizične poduhvate, dakle sve ono što inače resi žene po njihovoj naravi. Projekti HGK poput Strategije razvoja ženskog poduzetništva, osnivanja poduzetničkih inkubatora samo za žene, ali i organizacijska, prostorna i druga pomoć naročito pomažu u prvim koracima u poduzetništvu. HGK također brojnim mjerama potiče internacionalizaciju ženskih poduzetnika te ulaže u inovatorice. Danas je na konferenciji „Žene i .“ jasno pokazano kako projekata ima mnogo, da ih poduzetnice svakako trebaju koristiti i za pomoć se obratiti svojoj gospodarskoj komori.