Vrijeme održavanja: 11.04.2019.

U sklopu ciklusa konzultacija Kako do radnika HGK – Županijska komora Pula organizirala je u četvrtak, 11. travnja, za tvrtke iz sektora ugostiteljstva prezentaciju o uvjetima i procesu zapošljavanja stranih radnika.

Tvrtke članice HGK – ŽK Pula iz djelatnosti ugostiteljstva, kao i iz drugih djelatnosti, kontinuirano iskazuju potrebu za zapošljavanjem radne snage koju ne pronalaze na tržištu rada. HGK se već nekoliko godina zalaže za uvođenje dualnog obrazovanja kao jednog od načina rješavanja problematike zapošljavanja.

Jedno od rješenja za pronalazak radnika u kraćem roku jest zapošljavanje stranih radnika o čemu su govorili Leah Zveglic i Denis Delogu iz Astra Centra, hrvatske podružnice američke tvrtke Aster International. Riječ je o tvrtki koja nudi uslugu zapošljavanja radnika iz država s područja Azije, Bliskog istoka, Južne Amerike i drugih država ovisno o radnoj poziciji. Pritom tvrtka pronalazi i osposobljava kandidate, a poslodavci nakon procjene kandidata donose konačnu odluku o zapošljavanju.

Upravo radi zadovoljavanja zahtjeva poslodavaca iz sektora ugostiteljstva i turizma za osiguravanjem zaposlenika čija se znanja i vještine trenutno ne podučavaju u srednjim školama, Istarska županija u suradnji s projektnim partnerima, među kojima je i ŽK Pula, priprema projektni prijedlog projekta KLIK. Riječ je o projektu Centra za kompetentno cjeloživotno razvijanje inovativnih znanja i vještina u sektoru ugostiteljstva i turizma Pula, u sklopu kojeg će biti moguće i usavršavanje postojećih zaposlenika i mentora za učenike i studente na praksi, pripravništvu ili stručnom osposobljavanju u tvrtkama. Aktivnosti Centra kompetencija, koje će se financirati bespovratnim sredstvima EU, predstavila je Anica Dobran Černjul iz Istarske županije.

Radi upoznavanja ugostitelja s novim tehnologijama, Kristijan Šarić iz tvrtke Exact Byte govorio je o mogućnostima korištenja tehnika umjetne inteligencije u turizmu, odnosno kako izraditi inovativne aplikacije koje mogu olakšati i poboljšati poslovanje.