Vrijeme održavanja: 27.09.2021.

Objavljeno: 28. 09. 2021. , Ažurirano: 28. 09. 2021.

Na plenarnoj sjednici Udruženja trgovine motornim vozilima HGK sastali su se predstavnici struke i institucija koje imaju utjecaj na njihovo poslovanje. Istaknuto je kako je ova godina specifična po tome što izazovi na tržištu nadilaze naše granice i dolaze zbog utjecaja pandemije na globalne opskrbne lance. Objavljena je i analiza domaćeg tržišta vozila koje se nakon najvećeg pada u EU počinje oporavljati. Tako je prema podacima agencije Promocija plus do 20. rujna 2021. prodan jednak broj novih vozila kao u cijeloj 2020. godini (36084) te je za vjerovati da će se ovaj trend nastaviti. 

Josip Zaher 2.jpg
Josip Zaher, potpredsjednik HGK za trgovinu i financijske institucije; Izvor: HGK.


Potpredsjednik HGK za trgovinu i financijske institucije Josip Zaher uvodno je istaknuo kako je tržište vozila doživjelo velike oscilacije. "Pandemija je prekinula par godina solidnog oporavka, ali u ovoj godini opet rastemo. Nadamo se da će se oporavak nastaviti i do kraja godine i da problemi s opskrbom neće imati negativan utjecaj. Udruženje HGK je intenzivno radilo u ovom turbulentnom razdoblju, Komora je aktivno surađivala s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u izradi natječaja za subvencioniranje energetski učinkovitih vozila, kao i na izmjenama niza drugih zakonskih rješenja važnih za razvoj tržišta. Nastavit ćemo i dalje artikulirati vaše interese prema institucijama i tako pridonositi razvoju ove branše", istaknuo je Zaher.

Andrija Mikulić.jpg
Andrija Mikulić, glavni državni inspektor ; Izvor: HGK.


Glavni državni inspektor Andrija Mikulić poručio je da želi partnerski odnos s gospodarstvenicima. "To jako bitno jer se svi nalazimo u zatvorenom krugu i nikom nije u interesu da se ide s oštrim mjerama, već se fokusiramo na prevenciju za budućnost. Prema našem iskustvu, od 3 do 7 posto subjekata u vašoj branši radi na crno i to je ozbiljan prekršaj, a još je 20 – 30 posto u sivoj zoni. Svaka vaša sugestija za rješavanje problema će nam dobro doći da sivu ekonomiju svedemo na minimum", ustvrdio je Mikulić.

Zrinušić.jpg
Državni tajnik u Ministarstvu financija Zdravko Zrinušić; Izvor: HGK.


Zdravko Zrinušić
, državni tajnik u Ministarstvu financija, kazao je da je situacija danas solidna, ako uzmemo u obzir sve okolnosti koje su zadesila Hrvatsku i svijet. Pohvalio je suradnju s HGK i Udruženjem u uvođenju promjena u sustavu poreza na dodanu vrijednost, odnosno vraćanju odbitka pretporeza za osobna vozila i naglasio da se paralelno s tim radilo i na drugim mjerama koje su poduzetnicima iz branše smanjile administrativno opterećenje za oko milijardu kuna godišnje.

Siniša Kukić.jpg
Siniša Kukić, direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost; Izvor: HGK.


Direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Siniša Kukić je rekao da je Fond u partnerstvu s HGK i s distributerima iznimno uspješno proveo ovogodišnji program nabave energetski učinkovitih vozila. "Distributeri su tu bili vrlo važna karika. Cilj nam je bio ubrzati i olakšati proceduru prijavu te osigurati efikasnije trošenje odobrenih sredstava. Prije par godina su električna vozila na našim cestama bila avangarda, a sad brojevi rastu iz godine u godinu. Drago mi je da smo olakšali tranziciju voznog parka koju je potrebno dodatno ubrzati", poručio je Kukić.

Ivo Ivančević.jpg
Ivo Ivančević, predsjednik Udruženja trgovine motornim vozilima HGK; Izvor: HGK.


Predsjednik Udruženja trgovine motornim vozilima HGK Ivo Ivančević je poručio kako je najveće postignuće Udruženja to što sa svim meritornim institucijama za njihov rad ima odličnu suradnju i otvorena vrata za razgovor. "Nažalost, danas su naši problemi nadrasli lokalna ograničenja jer imamo probleme s globalnim tržištima, ali naši izazovi će se nastaviti čim se ti problemi riješe i vjeruje da će nam ti dobri odnosi olakšati buduću borbu", izjavio je Ivančević.

Hrvoje Paver.jpg
Hrvoje Paver, tajnik Udruženja trgovine motornim vozilima; Izvor: HGK.


Tajnik Udruženja trgovine motornim vozilima Hrvoje Paver dao je pregled učinjenog u proteklom periodu od pet godina, od zakonskih izmjena koje su članice tražile i dobile putem HGK (odbitak pretporeza, smanjenje i prilagodba trošarina) do drugačijeg pristupa subvencijama Fonda za energetski učinkovita vozila, pa i obnove Zagreb Auto Showa 2016. i 2018. godine, koji je u tom trenutku imao velik značaj u ponovnom "buđenju" interesa kupaca za novim vozilima i podizanju prodajnih rezultata.

Maja Rajčić.jpg
Načelnica sektora za energetsku učinkovitost u FZOEU-u Maja Rajčić; Izvor: HGK.


Maja Rajčić
, načelnica sektora za energetsku učinkovitost u FZOEU-u, je nakon prezentacije ovogodišnjeg natječaja za energetski učinkovita vozila i nekih detalja vezano uz pripremu natječaja za slijedeću godinu i odgovarala na pitanja poduzetnika.

Agan Begić.jpg
Agan Begić, direktor Promocije plus, održao je prezentaciju o stanju na domaćem tržištu automobila; Izvor: HGK.


Direktor Promocije plus Agan Begić održao je prezentaciju o stanju na domaćem tržištu automobila i istaknuo da je nakon velikog pada u 2020. došlo do oporavka te da bi se tek 2023 ili 2024. godini mogli vratiti na razine iz 2019. kada je prodano više od 145.000 vozila (ukupno novih i rabljenih). "Zbog reeksporta automobila ove brojke su pomalo zavaravajuće, zato je najbolji pokazatelj situacije starost voznog parka koja stagnira već par godina. Od ulaska u EU unosili smo sve više rabljenih vozila, a sad je taj trend u padu, dok unos novih raste. Hoćemo li već 2023. doseći brojku od 63.000 prodanih novih osobnih vozila? Možda, ali vjerojatnije je da će se to dogoditi u 2024. To će uvelike ovisiti o turizmu i potražnji rent-a-cara", zaključio je Begić.