Izvor: HGK

Upravljanje znanjem i organizacijska kompetentnost


Objavljeno: 07. 12. 2016. , Ažurirano: 16. 12. 2016.


Na tribini ISO Forum Croaticum, održanoj danas, 16. prosinca u HGK, član Ruske akademije znanosti i umjetnosti za područje kvalitete Nenad Injac i profesor na Sveučilištu Sjever Krešimir Buntak, upoznali su zainteresirane stručnjake, konzultante i ocjenitelje sustava upravljanja sa zahtjevima i problemima u vezi s upravljanjem znanjem prema normi ISO 9001:2015.

Savjetnik predsjednika HGK i voditelj Samostalne službe za informacijsku sigurnost i upravljanje kvalitetom HGK Petar Mišević uvodno je istaknuo kako HGK kontinuirano i planski afirmira značaj kvalitete nastojeći da sve članice HGK, kojih je oko 120.000, integriraju kvalitetu u svoje svakodnevno poslovanje. „Stalno poboljšavanje kvalitete važan je proces pomoću kojeg se stječe konkurentnost koja je temelj za artikulaciju prepoznatljivosti naših roba i usluga“, ističe Mišević.

„Organizacija mora utvrđivati znanje koje je neophodno za ostvarenje operacijskih aktivnosti njenih procesa i za ostvarivanje usuglašenosti proizvoda i usluga. To znanje se mora održavati i učiniti dostupnim“, ističe Injac te objašnjava da norma nastoji osigurati zaštitu organizacije od gubitka znanja i ujedno dodatno ohrabriti organizaciju da stječe znanja.

Naglasio je da su osnovni ciljevi upravljanja znanjem gradnja i očuvanje vlastite tržišne i konkurentne prednosti, transformacija organizacije u samoučeći i samoorganizirajući sustav, dok su, prema njegovu mišljenju, osnovne blokade razvoja znanja, a riječ je o konzervativnom, arogantnom i nestručnomu rukovodstvu te o neulaganju u bilo koji oblik potpore i povećanja znanja poput promjene tehnologije ili neulaganje u ljudske potencijale.

„Konkurentnost je sposobnost da se stvore proizvod ili usluga u skladu s definiranom kvalitetom, traženom cijenom i u pravo vrijeme, uz zadovoljavanje potreba potrošača na tržištu učinkovitije i efektnije od drugih tvrtki“, istaknuo je Buntak, nastavljajući da se konkurentnost organizacije sastoji od triju temeljnih elementa: kvalitete, kreativnosti i kapitala. Upozorio je na to da se usporedbom intelektualnoga kapitala i organizacijske kompetencije, primarno strukturno, može zaključiti da tu postoji veza, a to znači i povezanost te utjecaj.