2. Cilj održivog razvoja – Iskorijeniti glad, postići sigurnost hrane i poboljšanu ishranu te promovirati održivu poljoprivredu

Objavljeno: 25. 11. 2020. , Ažurirano: 02. 12. 2020.

Kaufland uz pomoć mreže Caritasa u Hrvatskoj godinama provodi različite projekte doniranja prehrambenih proizvoda pred istekom roka trajanja. Zaposlenici poslovnica Kauflanda diljem Hrvatske svakog tjedna odvajaju proizvode koji su pred istekom roka trajanja te ih šalju logističko-distributivnom centru gdje ih Caritas Zagrebačke nadbiskupije preuzima i dalje raspoređuje korisnicima pučkih kuhinja i domova i ostalim korisnicima na svojemu području.

U procese doniranja namirnica uključene su sve trgovine Kauflanda u Hrvatskoj, kao i logističko-distributivni centar u Jastrebarskom, a takvom raspodjelom proizvodi redovito dolaze do brojnih potrebitih u lokalnim zajednicama. Od sredine 2019. godine, s nadbiskupijskim i biskupijskim Caritasima, a od srpnja 2020. i sa Gradskim društvima Crvenog križa, dogovara se preuzimanje donacija svježih namirnica, odnosno voća, povrća i pekarskih proizvoda. Na taj način se u međuvremenu za 34 poslovnice našlo posrednika za doniranje hrane. Posrednici dolaze dva puta tjedno u dogovorenu poslovnicu te preuzimaju svježe namirnice preostale od prethodnog dana.

Cilj je ovim projektom obuhvatiti sve poslovnice Kauflanda u Hrvatskoj. U 2018. godini donirano je više od 150.000 komada proizvoda pred istekom roka trajanja, a u 2019. više od 25 tona voća i povrća te više od 160.000 komada voća, povrća, kruha i pekarskih proizvoda te proizvoda pred istekom roka trajanja.

Optimizacija procesa protoka robe kako bi se spriječilo bacanje hrane

Kaufland Hrvatska aktivno radi na sprječavanju bacanja prehrambenih namirnica. Još i prije narudžbe provjerava se koja količina pojedinog proizvoda je potrebna poslovnici. Cilj Kauflanda je ispunjavanje potreba kupaca s obzirom na kvalitetu i svježinu te količinu. Automatski sustav kalkulira npr. količinu artikala voća i povrća za isporuku poslovnici na osnovi podataka o prodaji i sezoni. Na temelju generiranog prijedloga narudžbe sustav uračunava i trenutnu zalihu koju poslovnica ima na stanju te poslovnici šalje konačan prijedlog narudžbe. Poslovnica zatim može predložiti smanjenje ili povećanje naručenog broja  za određeni artikl, nakon čega se generira narudžba s količinom koja se isporučuje poslovnici.

Ako se procijeni da je količina prevelika, odjel Nabave odobrava sniženje kako bi se što veća količina pojedinog proizvoda rasprodala. Poslovnice također više puta dnevno kontroliraju svježinu i kvalitetu te pravovremeno snižavaju cijenu artikla kako bi ga prodali.

Pekarnica svake poslovnice ima definiran plan pečenja po satima za svaki dan, a ako se ispostavi da je ispečena količina prevelika, radi se dnevno sniženje kako bi se proizvodi na vrijeme rasprodali.

Više o aktivnostima tvrtke Kaufland možete pronaći OVDJE.