Izvor: PIXABAY

Potencijal širenja domaćih franšiza uz dijasporu


Objavljeno: 05. 11. 2019. , Ažurirano: 05. 11. 2019.


“U Zajednici franšiznog poslovanja HGK zadaća nam je okupljanje franšizera iz različitih dijelova gospodarstva i njihova kontinuirana edukacija te stvaranje pozitivnih uvjeta za poslovanje. Želja nam je i raditi na promicanju franšiza i njihovom boljem položaju u Hrvatskoj, ali i na njihovom boljem plasmanu u svijetu. U Hrvatskoj posluje oko 200 franšiza na 1000 lokacija i zapošljavaju oko 13 tisuća ljudi, no samo 12 posto su domaće franšize. Taj udio treba povećati”, rekla je pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK Ema Culi povodom predstavljanja hrvatskih franšiza iz Zajednice franšiznog poslovanja HGK na konferenciji Meeting G2, koja se od 4. do 6. studenoga održava u Forumu Zagreb. Konferencija je događanje koje se održava jednom godišnje, a glavni mu je cilj umrežavanje poslovnih ljudi hrvatskog podrijetla iz svih dijelova svijeta, povećanje ulaganja iseljeništva u domovinu kao i potpora tvrtkama iz Hrvatske koje su izvozno orijentirane kroz povezivanje s hrvatskim komorama i hrvatskim poslovnim ljudima širom svijeta.

Ema Culi.jpgEma Culi; Izvor: HGK

 

Ljiljana Kukec, osnivačica franšize BodyCreator, predstavila je način rada i poslovanje ovog lanca centara za brigu o tijelu. „Body Creator je registrirana marka koja se koristi u centrima za preoblikovanje ženske figure i mršavljenje. Zahvaljujući iskustvu razvili smo najmoderniji i najpotpuniji sustav korekcije ženske figure i načina mršavljenja. Naša termo-slim metoda smatra se tehnički, organizacijski i profesionalno jednom od najboljih u sektoru mršavljenja i preoblikovanja tijela”, kaže Ljiljana Kukec.

Ljiljana Kukec.jpgLjiljana Kukec; Izvor: HGK

 

Kristina Ercegović, osnivačica Business Cafea, ističe da se čak 47 posto poslova kod nas dogovara uz kavu. „Upravo je na spajanju malih poduzetnika nastao ovaj moj projekt. Koncept je jednostavan i sada je prisutan više od devet godina u sedam zemalja s više od 20 tisuća posjetitelja. Preko njega su stvoreni poslovi vrijedni milijune eura ”, dodaje Kristina Ercegović. 

Kristina Ercegović.jpgKristina Ercegović; Izvor: HGK

 

Direct Booker je trenutno najbrže rastuća agencija za najam privatnog smještaja u regiji. Nino Dubretić predstavio je rad ove online platforme. „Sada radimo iz Dubrovnika s 91 zaposlenikom i upravljamo sa 7000 smještajnih jedinica. U Europi čak 30 posto turističkih objekata nije na web stranicama poput Airbnba i Bookinga. Tu je potencijal za našu franšizu. Sada smo prisutni u sedam država pod jednim brendom s jedinstvenom tehnologijom i podrškom”, ističe Dubretić.

Nino Dubretić.jpgNino Dubretić; Izvor: HGK

 

Damjana Domanovac i Jadranka Apostolov iz franšize Place2Go predstavile su svoj tiskani magazin. „Užitak čitanja magazina na finom papiru i dalje postoji. S brzinom digitalnih medija ne možemo se natjecati, no postoje specijalizirana izdanja uz stručni sadržaj i vrhunske fotografije koja uvijek imaju publiku. Sada imamo četiri franšize: u Hrvatskoj, Francuskoj, Sloveniji i Srbiji, i 90 tisuća prodanih primjeraka magazina”, ističe Jadranka Apostolov.

Damjana Domanovac i Jadranka Apostolov.jpgDamjana Domanovac i Jadranka Apostolov; Izvor: HGK

 

Možda međunarodno najprisutniju i najpoznatiju hrvatsku franšizu, onu brze prehrane Surf’n’Fries koja posluje u 20 zemalja svijeta na četiri kontinenta, predstavio je Andrija Čolak. „Najveći iskorak uz kvalitetu proizvoda bio nam je atraktivan dizajn ambalaže koji odrađuje najveći dio marketinga. Sada imamo različite veličine formata, od velikih restorana do malih štandova, a radimo i na potpuno automatiziranom konceptu za zračne luke, koji će u 35 sekundi isporučiti hranu i piće kupcu. Zanimljivo je istaknuti i da je je dobar broj franšizera u svijetu upravo onih koji su hrvatskog porijekla”, ističe Čolak.

Andrija Čolak.jpgAndrija Čolak; Izvor: HGK