Hrvatska se među prvim zemljama u EU pripremila za uvođenje pametnih tahografa koji će domaćim prijevoznicima omogućiti da budu konkurentniji na tržištu, a istovremeno podići razinu sigurnosti cestovnog prometa.

Prema regulativi EU, sva nova vozila koja se prvi put registriraju moraju biti opremljena pametnim tahografom do 15. lipnja 2019. Stoga je Hrvatska gospodarska komora prijevoznicima odlučila predstaviti sve novosti koje te promjene donose, nastavivši tako tradiciju povezivanja Ministarstava pomorstva, prometa i infrastrukture s gospodarstvenicima.

U organizaciji HGK, na tradicionalnom godišnjem okupljanju VDO partnerskih radionica za tahografe u Hrvatskoj, predstavnici najvećeg proizvođača tahografa u svijetu, tvrtke Continental VDO, prezentirali su pametni tahograf pod nazivom VDO DTCO 4.0 koji je prvi dobio službeno EU tipsko odobrenje. Tijekom prezentacije moglo se čuti niz zanimljivosti vezanih uz tehničko-tehnološke zahtjeve novog koncepta. Satelitsko praćenje pozicije vozila, mogućnost daljinskog slanja podataka s tahografa dok je vozilo u pokretu, objedinjavanje podataka u centralnoj bazi podataka, samo su neke od prednosti pametnog tahografa koji će omogućiti povećanje razine sigurnosti na cestama i veću konkurentnost prijevoznika.

"Posebno smo zadovoljni što se na ovu prezentaciju odazvalo nadležno ministarstvo, to pokazuje da su svjesni važnosti podizanja razine sigurnosti cestovnog prometa i usklađivanja našeg zakonodavstva s europskim. Izdavanje tahografskih kartica druge generacije (GEN2 kartice) je ključno za uvođenje pametnog tahografa. Stoga je nužno da ih prije roka ugradnje pametnog tahografa u nova vozila počne izdavati svaka država članica. Odlična vijest je da će kod nas sve biti spremno za njihovo izdavanje i prije zadanih rokova", istaknula je Ljubica Herceg, samostalna savjetnica u Sektoru za promet i veze HGK, dodavši da je Ministarstvo učinilo izniman napor te je zajedno s tvrtkom AKD, koja je dobila ovlast za izdavanje tahografskih kartica, u relativno kratkom vremenu napravilo sve potrebne pripreme za početak njihovog izdavanja. Hrvatska je tako nakon Njemačke, Češke i Austrije bila četvrta država članica EU spremna za uvođenje pametnih tahografa.

"HGK prepoznaje potrebe svojih članica u borbi za podizanjem konkurentnosti na zahtjevnom EU tržištu. Zato smo kroz organizaciju edukacija i u suradnji sa resornim ministarstvom pravovremeno pripremili članice za implementaciju EU regulative, a s takvom praksom ćemo nastaviti i ubuduće", zaključio je Dario Soldo, direktor Sektora za promet i veze HGK.