Interes za dodatke prehrani i funkcionalne prehrambene proizvode pokazuje kontinuiranu tendenciju rasta, najviše zahvaljujući napretku znanstvenih istraživanja kojima je cilj identifikacija svojstava i potencijalnih dobrobiti hrane. No, industrija dodataka prehrani posljedično napreduje i uz povećanu svijest potrošača o važnosti zdravlja. 

„Rast tržišta funkcionalnih proizvoda može se pripisati trenutačnim populacijskim trendovima te interesu javnosti i zahtjevima potrošača, ali i važnosti pravilne prehrane u prevenciji pojave bolesti. Tražeći mjesto na svjetskom tržištu, proizvođači hrane prilagođavaju se zahtjevima  potrošača koji danas želi biti zdraviji, živjeti dulje i jesti nutritivno vrijednu hranu“, rekao je potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK Dragan Kovačević.

Prema američkoj agenciji za istraživanje Grand View Research tržište funkcionalne hrane iznosilo je 161,49 mlrd. dolara u 2018. te se očekuje da će do 2025. to tržište biti vrijedno 275,77 mlrd. dolara. „Trendovi rasta svjetskog i europskog tržišta funkcionalne hrane prisutni su i na hrvatskom tržištu. Tržišna vrijednost u Hrvatskoj u 2015. godini iznosila je 11,3 milijuna eura, no do 2020. projekcije upućuju na povećanje od 3,3%, na 11,7 milijuna eura“, dodao je Kovačević.

 

Vitafoods 2 2019.jpgHrvatske tvrtke predstavile proizvode na Vitafoods EuropeIzvor: HGK

 

Ovaj je zajednički nastup na vodećem europskom sajmu dodataka prehrani, nutraceutike i prirodne kozmetike Vitafoods Europe Hrvatska gospodarska komora organizirala za tvrtke AdriaLab, Apipharma, Apimel, PharmaS i Yasenka[1], i to već petu godinu zaredom. Sajam se održava u Ženevi od 7. do 9. svibnja, a okuplja više od 1.200 izlagača, među kojima je i pet hrvatskih tvrtki te će ga posjetiti 22 tisuće ljudi. Uz promidžbu zdravog života, idealna je prilika i za informiranje o tržišnim inovacijama u farmaciji i industriji dodataka prehrani.

AdriaLab, inače dio Jadran-Galenski grupe, prvi je put na sajmu. Dosad su bili usredotočeni na matično tržište i tržište regije, stoga upravo na ovom događanju vide priliku da svoj potencijal predstave partnerima izvan Hrvatske. To mogu, kažu, jer posjeduju sve potrebno znanje i resurse.

„Osobit naglasak stavljamo na proizvode iz linije dodataka prehrani koji su produkt vlastitog razvoja te čiju su  kvalitetu i djelotvornost već prepoznali hrvatski potrošači i zdravstvena struka. Vitafoods vidimo kao izvrsnu mogućnost za ostvarenje novih poslovnih prilika u segmentu farmaceutike i kozmetike izvan granica Lijepe Naše. Namjera nam je slijediti uspješan primjer matičnog društva Jadran-Galenski laboratorij d.d. koji danas aktivno posluje na 55 stranih tržišta i čini više od 70% ukupnih prihoda društva“, rekla je Vanja Tadić iz Adria Laba.

PharmaSu je ovo četvrto izlaganje na sajmu. Uz prisutnost na tržištima regije Adria, većinu proizvoda izvozi u Albaniju, Gruziju, Rusiju, Bugarsku, Poljsku, Švicarsku, Mađarsku i Španjolsku. „Želimo  širem krugu partnera predstaviti svoje nove proizvode. Vitafoods je pravo mjesto za takve susrete“, kaže Vilma Nikšić iz PharmaS-a koji na Vitafoodsu izlažu dodatke prehrani, hranu za posebne medicinske potrebe, proizvode za gastro zdravlje, žensko zdravlje, dječje proizvode i dr.

 

[1] Svi navedeni izlagači članovi su Zajednice proizvođača i veletrgovaca dodataka prehrani koja u ime HGK okuplja i brani interese više od 50-tak tvrtki.