Uvodno predavanje drugog ciklusa Male škole poduzetništva za žene
Izvor: HGK

Uskoro 30 novih žena u biznisu


Objavljeno: 04. 09. 2019. , Ažurirano: 04. 09. 2019.


U Hrvatskoj gospodarskoj komori počeo je drugi ciklus Male škole poduzetništva za žene, projekta namijenjenog ženama koje tek kreću u privatni biznis, ali i iskusnijim poduzetnicama koje žele promijeniti posao i steći nova znanja.

"Sve potencijalne poduzetnice iz prve ruke upoznajemo s tim kakve im vještine trebaju da pokrenu uspješnu tvrtku. Zato su naše predavačice prekaljene vlasnice vlastitih firmi koje naše polaznice uče da izbjegnu početničke greške i spremnije dočekaju prepreke na koje svaki poduzetnik nailazi na početku svog puta", istaknula je Vesna Torbarina, voditeljica Odjela za projekte, programe i fondove EU HGK.

Jedna od predavačica, Ivana Radić, inače i predsjednica Međunarodne mreže poslovnih žena koje je uz Europsku poduzetničku mrežu (EEN) partner HGK u provođenju ovog projekta, naglasila je da su inovacija, proaktivnost i preuzimanje rizika ključni sastojci uspješnog biznisa. "Upravo taj dio s rizikom je problematičan za žene koje za razliku od muških kolega uvijek moraju imati plan B i traže veću sigurnost. No, žene imaju i mnogo prednosti u odnosu na muškarce, a kroz ova predavanja nam je cilj da ih osvijestimo i realiziramo u poslu. Tu su im od neprocjenjive vrijednosti znanje i iskustvo žena poduzetnica koje su već na tržištu i koje su prošle tzv. dječje bolesti", pojasnila je Radić.

poduzetnice (2) 800x450.jpg

Mala škola poduzetništva za žene projekt je prvenstveno namijenjen ženama koje tek kreću u privatni biznis; Izvor: HGK.

Na prvom predavanju je šaroliko društvo od oko 30 žena je doznalo što im je općenito potrebno za pokretanje vlastitog biznisa, ali i konkretne stvari poput odabira imena firme, odabira knjigovodstvenog servisa i prezentacije tvrtke na internetu.

Ida Šintić već dvije godine vodi obiteljsku firmu Aranea art koja se bavi proizvodnjom tekstilne opreme, prvenstveno za ugostiteljstvo, ali kako je velika ljubiteljica motocikala želja joj je pokrenuti liniju specijaliziranu odjeću za bajkerice.

"Ideja se nametnula sama od sebe, meni je trebala odjeća prikladna za motocikl pa sam si ju sama sašila jer na tržištu i nema neke ponude, ne samo kod nas nego i općenito. Uvidjela sam da se zapravo radi o neiskorištenoj niši koja ima puno potencijala pa sam se odlučila na proizvodnju. Sam proces proizvodnje mi nije problem jer dolazim iz te branše, ali muči me prodaja, odnosno nedostatak vremena jer se moram baviti core biznisom koji isplaćuje plaće radnicima. Shvatila sam da zapravo nikad neću imati vremena i da moram ozbiljno krenuti u realizaciju i zato sam danas tu, da naučim u kojem smjeru treba ići i da izbjegnem početničko 'bauljanje'. Sviđa mi se što tu nije samo teorija, već konkretne priče iz prakse", kazala nam je Šintić i dodala da se planira prvenstveno orijentirati na izvoz.

Među polaznicima je bila i Antonija Trupinić, pilotkinja vojnih helikoptera koja se uz to bavi i fitnessom. "Već 12 godina letim i volim taj posao, a na malu školu poduzetništva sam došla zbog fitnessa u kojem imam dosta uspjeha i htjela bih od toga napraviti posao. Da bi u tom uspjela treba mi edukacija, a ova škola je idealna platforma za to. Iako imam neka predznanja želim učiti iz iskustva drugih i zaokružiti cijelu priču pa vidjeti gdje će me sve skupa odvesti", ističe Trupinić.

Zlata Tominac je u vlaku načula razgovor dviju prijašnjih polaznica škole pa se i sama odlučila prijaviti. "Voditeljica sam recepcije u jednoj firmi gdje se pomalo bavim i marketingom, međutim, ne vidim se u tome dugoročno. Već duže vrijeme imam ideju da pokrenem tvrtku koja će se baviti najmom električnih automobila jer smatram da je to budućnost. Najviše me zanimaju detalji oko samog osnivanja firme, ali želim naučiti više i o marketingu jer je on jako bitan za uspjeh. Nadam se da ću dobiti još poneku ideju od kolegica polaznica", rekla je Tominac.

Kroz dva modula radionica, početni i napredni, polaznice će naučiti sve što im je potrebno za pokretanje i unaprjeđenje biznisa. Od birokratskih procedura poput prikupljanja potrebne papirologije do konkretnih tržišnih vještina poput formiranja cijene, pronalaska partnera na stranom tržištu i marketinga.