Izvor: Pixabay

Hrvatski izvoz u Tajvan porastao za čak 237 posto


Objavljeno: 27. 05. 2021. , Ažurirano: 27. 05. 2021.


U organizaciji Hrvatske gospodarske komore, Kineske udruge za međunarodnu ekonomsku suradnju Tajvana (CIECA – Chinese International Economic Cooperation Association, Taiwan) i Udruženja izvoznika i uvoznika Taipeija (IEAT – The Importers and Exporters Association of Taipei) održan je online sastanak tajvansko-hrvatskog poslovnog vijeća i B2B razgovori tajvanskih i hrvatskih tvrtki.

"Živimo u vremenima kada je digitalizacija nužna za razvoj poslovanja, ne samo jer nam pomaže premostiti fizičku udaljenost, već i zato što nam čini dostupnima podatke koji pružaju uvid u ponašanje potrošača, želje i potrebe naših kupaca. Na taj način omogućuje tvrtkama da osmisle nova rješenja i prošire svoje poslovanje. Imajući sve to na umu, današnja glavna tema sastanka, pametni turizam i IT rješenja za druge sektore, pomoći će nam da shvatimo kako se poslovanje razvijalo u digitalnoj sferi i kako se nastavlja razvijati, bez obzira na pandemiju zbog koje su se stvari značajno ubrzale", istaknuo je potpredsjednik HGK za međunarodne poslove Ivan Barbarić, dodavši kako se HGK novim uvjetima prilagodila projektom B2B satsnakla poduzetnika Go Global – Go Virtual i implementacijom e-usluga platforme Digitalna komora.

Fred P. C. Huang, savjetnik u CEICA-i, naglasio je kako se širenje gospodarskih odnosa između Hrvatske i Tajvana nastavilo unatoč pandemiji. "Hrvatska je zemlja s dinamičnom ekonomijom i poznata je po turističkoj industriji. Aktivno rade na tome da turistički sektor što prije oporavi od utjecaja korone, ali i da bude dugoročno održiv. Hrvatski IT sektor je također dosta jak i te dvije industrije imaju veliki potencijal za razvoj odnosa među našim državama", poručio je Huang, uz napomenu da CIECA i HGK kontinuirano rade na povezivanju poduzetnika.

Šefica misije tajpejskog Ureda za gospodarstvo i kulturu u Austriji Katharine Hsiao-Yueh Chang naglasila je kako su Hrvatska i Tajvan prirodni partneri po pitanju ekonomije. "Prema tajvanskim statistikama, naša bilateralna razmjena se standardno kreće oko 50 milijuna dolara. Zbog korone je tajvanski izvoz u Hrvatsku u 2020. pao 19 posto, dok je hrvatski izvoz u Tajvan rastao 68 posto. U prvih nekoliko mjeseci ove godine zabilježili smo nevjerojatan rast hrvatskog izvoza na naše tržište od čak 237 posto i to je brojka koja jasno pokazuje s kakvim potencijalom radimo. Hrvatska je omiljena destinacija tajvanskim turistima, a stotine hrvatskih profesionalaca radi kod nas na kruzerima i offshore vjetroleketranama. Drago nam je vidjeti da pandemija polako jenjava i ovo je pravo vrijeme da sastancima poput ovoga zauzmemo dobre pozicije za daljnje jačanje suradnje", rekla je Chang.

Glavna tajnica Ureda za međunarodnu trgovinu u tajvanskom Ministarstvu gospodarstva Amelia W.J. Day potvrdila je kako je u zadnje tri godine tajvanski uvoz iz Hrvatske značajno porastao. "Sigurna sam da ćemo nakon ovog stanaka imati bolji uvid u potencijale za rast trgovinske razmjene. Sektori na koje smo danas fokusirani će pomoći da u post-covid eri naši odnosi dožive procvat. Tajvan ima odlične IT tvrtke koje mogu Hrvatskoj pomoći da razvija turizam po održivim principima", rekla je Day, posebno apostrofiravši potencijale u strojarstvu i proizvodnji hrane.

Dennis Hu, predsjednik Zaklade za trgovinsku i kulturnu razmjenu (FCCI), pojasnio je principe razvoja pametnog turizma i prilike koje otvara turistički orijentiranim državama poput Hrvatske kroz razvoj virtualnih tura, e-kioska s informacijama, digitalnih brošura i online trgovine.

Predsjednik Udruženja putničkih agencija HGK Boris Žgomba ukratko je predstavio hrvatski turizam, a Nela Vukadin iz HGK – ŽK Rijeka je predstavila projekt Smartmed, koji za cilj ima razvoj pametnog turizma na Mediteranu.

Tajvanskim partnerima detaljnije su se predstavile tvrtke Infosit, Inter Soft Technologies i projekt Tvrđava kulture Šibenik. Uz pametni turizam koji je bio glavna tema sastanka, na B2B sastancima se razgovaralo i o suradnji u sferi medicinskih strojeva, nadzorne opreme, kozmetike, prehrambenih proizvoda i drugim sektorima.