Philippe Kern, mag.art. Ivana Nikolić Popović i Tomislac Radoš
Izvor: HGK

Na braniku kreativnih i kulturnih industrija: ABBA je imala veće prihode od Volva


Objavljeno: 24. 10. 2019. , Ažurirano: 28. 10. 2019.


„Kulturne i kreativne industrije zapošljavaju veliki udio visokoobrazovanih mladih kadrova i privlače poslovni sektor i ulaganja, što osigurava visok udio u BDP-u. Pojedine zemlje, kao što su Engleska, Danska, Norveška, Austrija i Njemačka, uložile su u kreativne i kulturne industrije na strateškom nacionalnom nivou. Time su ove grane postale pokretač ekonomije, uz pozitivan efekt koji se prelijeva na sve segmente gospodarstva. To je priča kojoj i mi trebamo težiti,“ rekao je potpredsjednik HGK za industriju i energetiku Tomislav Radoš povodom sutrašnjega svečanoga otvorenja konferencije b.creative. Konferenciju organiziraju Hrvatski klaster konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija s Hrvatskom gospodarskom komorom i agencijom KEA European Affairs, koju je osnovala Europska komisija, 24. i 25. listopada u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu.

Dr.sc. Tomislav Radoš.jpgPotpredsjednik HGK Tomislav Radoš; Izvor: HGK

 

Predsjednica Hrvatskog klastera kreativnih i kulturnih industrija Ivana Nikolić Popović naglasila je financiranje kreativnih i kulturnih industrija kao ključnu temu konferencije. Naime, na konferenciji će također biti predstavljen i Garancijski program Europskog investicijskog fonda za kreativne sektore, kao i mogućnosti dobivanja sredstava potpore. „Svi misle da bi kultura trebala biti na državnom proračunu. Nas kulturnjake to smeta. ABBA je u svoje najbolje doba imala puno veći prihod od Volva. U Europi najveći prihod ima likovna umjetnost. Kao industrija možemo biti snažni i moćni,“ rekla je Nikolić Popović, naglasivši da posljednjih šest godina vode borbu s jednim pitanjem. „Kreativci ne vole da nas se zove industrijom. S druge strane, javnost ne razumije koliko pridonosimo svim ostalim gospodarskim granama. Nema ništa oko nas što nije dizajnirano,“ naglasila je.

Mag. art. Ivana Nikolić Popović.jpgPredsjednica Hrvatskoga klastera kreativnih i kulturnih industrija Ivana Nikolić Popović; Izvor: HGK

 

„I Europi je trebalo vremena da shvati vrijednost sektora. Veća je industrija od autoindustrije, farmaceutske industrije. Nije toliko glasna jer je sastavljena od manjih jedinica, pojedinaca i malih i srednjih poduzeća. Zato trebamo podići svijest o njezinom potencijalu,“ rekao je izvršni direktor KEA European Affairs Philippe Kern, naglasivši da je napokon prepoznato da se kultura može financirati i sredstvima EU fondova, pri čemu su dostupna sredstva često duplo veća od prosječnog proračuna ministarstava kulture. „Trebamo inovaciju u gospodarstvu gledati i kroz prizmu mašte i tehnologije, inženjeri trebaju surađivati s umjetnicima za napredak,“ rekao je Kern.

Philippe Kern.jpgIzvršni direktor KEA European Affairsa Philippe Kern; Izvor: HGK

 

Svečano otvorenje konferencije održat će se u petak, 25. listopada s početkom u 9 sati, uz uvodna obraćanja ministrice kulture Nine Obuljen Koržinek, predsjednika Hrvatske gospodarske komore Luke Burilovića, veleposlanika Kraljevine Belgije u Hrvatskoj NJ.E. Nicolaasa Rogera R. Buycka, predsjednice Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija Ivane Nikolić Popović, gradonačelnika Grada Zagreba Milana Bandića te ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta Darka Horvata.

publika (2).jpgSudionici događanja; Izvor: HGK

 

Kreativni i kulturni poduzetnici iz Hrvatske i Europe usredotočit će se na različite vještine i kompetencije potrebne za ostvarivanje kreativnog poduzetništva u globaliziranom okruženju, a i na potrebe i prepreke s kojima se susreću kulturni i kreativni sektori. Više informacija dostupno je na stranicama konferencije.

publika (1).jpgSudionici događanja; Izvor: HGK