Izvor: suvremena.hr

Konferencija za proizvođače i trgovce MAGROS 2020. – Povratak u budućnost: Nova maloprodajna revolucija


Objavljeno: 05. 10. 2020. , Ažurirano: 05. 10. 2020.


Hrvatska gospodarska komora i poslovni časopis Suvremena trgovina, uz potporu Predsjednika RH, organiziraju 32. tradicionalnu, najveću konferenciju za proizvođače i trgovce MAGROS 2020. Ovogodišnja tema je: Povratak u budućnost: Nova maloprodajna revolucija.

Konferencija će se održati u srijedu, 7. listopada, u 9 sati, u dvorani tvrtke Kraš u Zagrebu, na adresi Ravnice 48.

Tema će se obraditi s tri gledišta:

  • Prvo, „Nova maloprodaja“ (New Retail) izraz je koji Alibaba koristi za opisivanje spajanja internetske i izvanmrežne trgovine digitalizacijom cijelog lanca vrijednosti maloprodaje u korist trgovca i potrošača i, naravno, tvrtke koja omogućuje tu transformaciju. To je novi oblik i platforma poslovanja koja koristi podatke o digitalnim plaćanjima za stvaranje nove učinkovitosti i operativne mogućnosti u logistici, marketingu i razvoju proizvoda; podržava trgovce novim alatima i informacijama koje smanjuju troškove i potiču prodaju; a kupcima nudi prilagođen doživljaj kupovine na mrežnim i izvanmrežnim prostorima.
  • Drugo, što donosi „Nova maloprodaja“ – kroz analizu stanja maloprodaje, konferencija će ukazati na brojne probleme koji se javljaju u toj branši. To se podjednako odnosi i na trgovinu i na proizvođače. Usporedo s tim dolazi do daljnjeg preslagivanja u trgovačkoj branši, što se nepovoljno odražava na domaće hrvatske trgovačke lance te posebno na male proizvođače. Isto tako, trebamo utvrditi kuda ide trgovina u Hrvatskoj.
  • Treće, treba se sučeliti s posljedicama Korone. Trenutno su svi proizvođači i trgovci u industriji robe široke potrošnje u fazi suočavanja s ciljem osiguranja redovne opskrbe. Kraj ovog zadatka je predvidiv i svi su znaci da će se reorganizacija poslovanja odvijati pod masovno promijenjenim okvirnim uvjetima. Temeljno je pitanje: Što već sada možemo prepoznati i očekivati u vrijeme nakon krize? U tome svakako moramo računati sa smanjenim budućim raspoloživim dohotkom kod velikog dijela stanovništva. Neminovno dolazi do promjena u preferencijama kupnje od stacionarne maloprodaje na internetsku ponudu. Iako je pojavom korone i naznakom gospodarske recesije, pa i krize, došlo do kratkoročnog skladištenja potrebnih proizvoda, dugoročno valja računati s određenom nevoljkošću kupnje. Isto tako, trgovački partneri odgađaju ili djelomično odustaju od promocija.

Panel na konferenciji, najavljuju organizatori, pokušat će ukazati putem niza primjera iz prakse, na međuovisnost borbe za povećanom konkurentnošću te kako upotreba novih tehnologija može utjecati na ukupan razvoj hrvatskoga gospodarstva. Osvrnut će se i na pet najvažnijih svjetskih trendova u maloprodaji te objasniti što trgovcima i potrošačima zapravo donose sve prisutnije i, posebno, najavljene ‘promjene u trgovini’. Otvaraju se pitanja što nam donosi povećana internacionalizacija i kako se domaći proizvođači, prije svega izvoznici, nose s tim problemima. Pritom će opsežnije govoriti o novitetima prikazanima na ovogodišnjem EuroShopu.

Organizacija skupa zamišljena je uz prisustvovanje i aktivno sudjelovanje najvažnijih institucija odgovornih za ova područja: Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, Hrvatske udruge poslodavaca i Hrvatskih izvoznika, Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore i Zaklade Konrad Adenauer, te Smart partnera HAMAG Bicro-a uz organizacijsku podršku Kraša.

Sudionici konferencije bit će tvrtke i obrti, predstavnici gospodarskih udruženja (komora i poslodavaca) i nadležnih državnih institucija (ministarstava i agencija) iz Hrvatske i susjednih zemalja.

Prijave na POVEZNICI.: 

Program

Vrijeme Aktivnost
07.10.2020
09:00 - 10:00 Registracija sudionika + kava dobrodošlice
10:00 - 10:45 Pozdravne riječi i izlaganja: • Srećko Sertić, direktor i glavni urednik, Suvremena trgovina; • Josip Zaher, potpredsjednik HGK za trgovinu i financijske institucije; • Holger Haibach, direktor ureda u Hrvatskoj Zaklade Konrad Adenauer; • dr. Thomas Sichla, predsjednik Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore; • Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja
10:45 - 11:30 Uvodna predavanja: prof. dr. Bernd Hallier, Executive Member of the European Retail Academy, Rosrath, Njemačka: Prošlost i budućnost maloprodaje iz perspektive 2020.; mr. Branko Pavlović, urednik i kolumnist Suvremene trgovine: Korona i utjecaj na ponašanje potrošača; Ivana Žmegač, direktorica Finine Službe prodaje i marketinga: Važnost poslovnih informacija u procesu nabave
11:30 - 11:45 Stanka za kavu
11:45 - 12:00 Tomislava Ravlić, direktorica Sektora za trgovinu HGK: Digitalna komora – e-trgovina i aktualno stanje
12:00 - 13:30 Panel: Nova maloprodajna revolucija: Uvodničar i moderator: Božo Skoko, Uloga brenda u suvremenoj maloprodaji; Panelisti: Ivica Katavić, predsjednik Udruženja trgovine HGK i predsjednik Nadzornog odbora KTC-a; Marin Štenglin, član Uprave Pevexa; Mario Muller, direktor Službe prodaje u Krašu; Vjeran Vrbanec, predsjednik Uprave HAMAG-BICRO-a; Bernarda Cecelja, vlasnica i direktorica tvrtke Bernarda; Damir Aščić, predsjednik Saveza udruga malih trgovca RH; Hrvoje Šimić, direktor tvrtke Tekstilpromet; Zlatica Štulić, predsjednica Sindikata trgovine Hrvatske.
13:30 - 15:00 Domjenak & B2B razgovori