Preporuka Stožera Civilne zaštite Primorsko-goranske županije za poslodavce s područja županije


Objavljeno: 24. 09. 2020. , Ažurirano: 24. 09. 2020.


 

  • Ovisno o broju zaposlenika, na temelju Zakona o zaštiti na radu, svi poslodavci trebaju uključiti Koordinatore i Ovlaštenike zaštite na radu i obvezati ih da u ustanovu, tvrtku ili drugu organizaciju, implementiraju i nadziru preventivne i protuepidemijske mjere protiv COVID-19. U slučaju da se neka potencijalno rizična djelatnost ili okupljanje odvija s osobama izvana okvira pravnog subjekta (poslodavca), potrebno je imenovati osobu odgovornu za operativnu implementaciju i nadzor mjera. Za te aktivnosti imenovane osobe trebaju skupiti i proučiti dokumente, odnosno zakone, pravilnike, odluke, upute i smjernice koje su na snazi za suzbijanje pandemije COVID-19 u Hrvatskoj te sve što se općenito ili izričito odnosi na njihovu djelatnost, implementirati u rad i funkcioniranje tog subjekta.
  • Za kompleksnije sustave, okolnosti i uvjete, preporučuje se izraditi prilagođene radne upute i postupnike, konkretno za svaki subjekt ili organizaciju. U navedene postupke uvrstiti i obvezu nedolaska na posao u slučaju sumnje na bolest, mjerenje i evidenciju tjelesne temperature prije dolaska ili način provedbe mjerenja na ulazu; dezinfekciju ruku; razmak na radnom mjestu i raspored kretanja u zajedničkim prostorima; prozračivanje, klimatizaciju te čišćenje i dezinfekciju; nošenje zaštitnih maski za lice i vizira i slično.
  • U sklopu organizacije posla, potrebno je i razmotriti mogućnost organizacije smjenskog rada kako bi se postigla manja koncentracija ljudi u radnim prostorima kako bi se omogućilo da što manje osoba zbog kontakta na poslu završi u izolaciji u slučaju zaraze pojedinog djelatnika. Prema mogućnosti organizirati i urediti redovan rad od kuće za radna mjesta i radnike za koje je to moguće, kao i za situaciju rada iz karantene ili izolacije.
  • Obveza izbjegavanja izlaganja zarazi izvan radnog mjesta mora postati dio pisanih internih preventivnih uputa iza koje stoje ovlaštenici zaštita na radu u ime poslodavca. Epidemiološka anketa treba postati sastavni dio procesa povratka radnika na posao nakon duljeg odsustva zbog odmora, prilikom putovanja i periodički.
  • U slučaju epidemiološki suspektnog događaja, odgovorne osobe s epidemiološkom službom i liječnicima primarne zdravstvene zaštite svojih zaposlenika koordiniraju daljnje mjere obrade kontakata i dezinfekcije prostora.

NZJZ PGŽ će pružiti savjetodavnu potporu ne samo iz aspekta epidemiološke službe, nego i redovne ponude iz spektra zaštite na radu koji se odnosi na:

  • Osposobljavanje za rad na siguran način (radnika, ovlaštenika i povjerenika),
  • Ispitivanje fizikalnih i kemijskih čimbenika u radnom okolišu,
  • Osposobljavanje za zaštitu od požara,
  • Tečaj za efikasnu i pravilnu uporabu pesticida.

Isto tako Zavod provodi i analize mikrobiološke čistoće objekta, implementaciju i sudjelovanje u provedbi mjera za sprječavanje infekcija povezanih sa zdravstvenom skrbi, nadzor nad mjerama dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije te uvođenje i nadzor nad sustavom HACCP-a i drugo.