Štand HGK u Mostaru i čelni ljudi HGK
Izvor: HGK

Predsjednik HGK Burilović: Sajmovi nezamjenjiv način plasiranja proizvoda


Objavljeno: 05. 04. 2022. , Ažurirano: 05. 04. 2022.


Nakon dvije godine pauze Mostarski sajam od 5. do 9. travnja 23. put okuplja domaće i inozemne izlagače i posjetitelje. Prilika je to za jačanje odnosa s tradicionalnim i geografski najbližim vanjskotrgovinskim partnerima Hrvatske, ali i za otvaranje gospodarskih pitanja od zajedničke važnosti za čitavu regiju.

Zemlja partner ovogodišnjeg izdanja je Mađarska, na čijem će se poslovnom štandu predstaviti više od 40 tvrtki, a na nacionalnom štandu će između ostalog biti prisutni Centar za agrarni marketing i Mađarski turistički zavod. Prošle je godine iz Hrvatske u Mađarsku ukupno izvezeno poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u vrijednosti od 154,6 milijuna eura, što je 9 posto više u odnosu na 2020. Uvoz poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda iz Mađarske u Hrvatsku za 2021. iznosio je 369,65 milijuna eura, što je za 14 posto više u odnosu na prethodnu godinu.

"Otkako je Hrvatska pristupila Europskoj uniji, interesa za suradnju s Mađarskom u prehrambenom segmentu ne manjka, a o snažnoj suradnji s BiH da ni ne govorimo. Sada je možda više nego ikada potrebno dodatno jačati trgovinske veze sa susjedima, zbog poremećaja u lancima opskrbe", rekao je predsjednik HGK Luka Burilović.

Mostar otvorenje (1).jpg
Međunarodni Mostarski sajam je otvorio predsjednik Vlade RH; Izvor: HGK.


S obzirom i na potencijalno jačanje suradnje s ovogodišnjom zemljom partnerom, fokus štanda HGK upravo je domaća prehrambena industrija, uz tvrtke Franck, Kraš i Badel te regionalnu organizaciju vinara i vinogradara Graševina Croatica. Na hrvatskom se štandu predstavlja i hrvatski proizvođač ambalaže za prehrambenu industriju MGK Pack, kao i Hrvatska turistička zajednica.

Burilović je naglasio da je za autohtone i proizvode veće dodane vrijednosti forma sajma najbolji mogući način plasiranja proizvoda ove vrste. "U ovom smislu digitalna alternativa nikada ne može nadmašiti susret uživo i njegov značaj za sklapanje posla", rekao je Burilović.

Sajam je i prijeko potrebna prilika za produbljivanje postojećih gospodarskih odnosa i za tvrtke Koprivničko-križevačke županije, čiji su nastup organizirali HGK – ŽK Koprivnica s partnerima Koprivničko-križevačkom županijom, HOK Županijskom komorom Koprivnica i Podravkom. Organiziranje zajedničkog nastupa tvrtki iz županije sad je već tradicionalna aktivnost na Mostarskom sajmu. Uz Njemačku i Italiju, radi se o najznačajnijem izvoznom tržištu za poduzetnike iz Koprivničko-križevačke županije. Uz Podravku, na sajmu se predstavljaju tvrtke Belupo, Radnik, Hartmann, Podravska banka, Dergez, Cemix Croatia, Strujići, Voda-plin, Rasco – Tvornica komunalne opreme i Monolitinvest. 

Obilazak sajma.jpg
Predsjednik HGK Burilović i premijer Plenković na otvorenju sajma; Izvor: HGK.


Forum jadransko-jonskih gospodarskih komora, kojim trenutno predsjeda HGK – ŽK Split, drugoga dana sajma organizira konferenciju Kreativne i kulturne industrije u jadransko-jonskoj regiji. Uz komore osnivače, Gospodarsku komoru Ancone i HGK – Županijsku komoru Split, Forum okuplja 37 gospodarskih komora i tri potporna člana iz sedam zemalja smještenih na obalama Jadranskog i Jonskog mora. Na konferenciji će se raspravljati o gospodarskom i inovacijskom potencijalu kreativnih i kulturnih industrija u regiji, s fokusom na kino i film, između ostalog i koliko ove kreativne industrije mogu pridonijeti popularizaciji neke destinacije na turističkoj mapi svijeta.

Naime, uz izlagački dio, Mostarski sajam posjetiteljima je osigurao brojna popratna događanja, poput specijaliziranih sajamskih manifestacija, tematskih konferencija, foruma, stručnih skupova i B2B razgovora. Sajam je po broju izlagača i posjetitelja najuspješnija sajamska izložba u Bosni i Hercegovini.