Vrijeme održavanja: 18.06.2019.

U HGK – Županijskoj komori Split 18. lipnja održan je sastanak predstavnika putničkih agencija kako bi im se predstavilo tehničko rješenje funkcioniranja pogodnosti za turističke autobuse, a u vezi s novom regulacijom iskrcaja i ukrcaja putnika iz turističkih autobusa na terminalima kod Turističke palače na Rivi.

Naime, 23. svibnja Grad Split donio je odluku o uvođenju nove iskrcajno/ukrcajne pristojbe u Splitu za turističke autobuse. S obzirom na termin donošenja odluke i već dogovorene aranžmane putničkih agencija i prijevoznika, ta im odluka predstavlja dodatni trošak i problem za poslovanje zbog čega su se HGK – Županijska komora Split, Udruženje putničkih agencija HGK, Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i Udruga nezavisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH) dogovorili, u suradnji s Gradom Splitom i gradskom tvrtkom Split parking, o pogodnostima za one turističke ture koje su ugovorene do 23. svibnja, kada je odluka donesena.

''HGK – Županijska komora Split u potpunosti podržava napor Grada da regulira promet u Splitu, ali prepoznali smo i problem koji je nastao za naše članice, putničke agencije, te smo se s ostalim partnerima i zahvaljujući razumijevanju i spremnosti Grada dogovorili o procedurama koje turističkim turama ugovorenim do 23. svibnja omogućuju posebne pogodnosti", rekla je Nataša Bušić, poslovna tajnica Strukovne grupacije putničkih agencija ŽK Split. Bušić je također pozvala gospodarstvenike, ali i sve građane, da za dolazak u središte Splita koriste terminal u Kopilici i metro, kako bi se u što većoj mjeri rasteretio promet u gradu.

Kako bi se omogućilo onima koji imaju ugovore sklopljene do 23. svibnja, a koji su te ture prijavili HGK – Županijskoj komori Split, da po staroj cijeni ulaze na autobusni terminal Riva, uvest će se sustav plaćanja tzv. digitalnim vaučerima, a s cijelom procedurom detaljno su upoznati na sastanku.

''Ture koje su dogovarane nakon 23. svibnja i za koje je bilo prostora da se novi trošak uračuna u  cijenu, ulaz na terminal plaćat će po novom cjeniku, a ovim rješenjem željeli smo pomoći onima koji su putničke aranžmane već definirali i za koje nije bilo prostora da se povećana davanja unesu u kalkulacije'', rekao je Jurica Glavina, zamjenik predsjednika Udruženja putničkih agencija HGK, zahvalivši Gradu, Komori i svima koji su pomogli da se ovaj problem brzo i kvalitetno riješi.

''Ovo rješenje iznašli smo u zaista kratkom roku te svi sa svoje strane trebamo učiniti sve da ono funkcionira i da imamo što manje problema. Ovo nam je također prilika da unaprijedimo sustav, da se digitaliziramo i svi bolje povežemo jer nam je zajednički cilj rješenje prometne zagušenosti grada'', poručio je nazočnima direktor Split parkinga Marko Bartulić.

Tijekom godine na autobusnom terminalu na Rivi obavi se 40.000 ukrcaja i iskrcaja putnika turističkim autobusima. Organizacijom Glavnoga željezničkoga kolodvora u Kopilici i uvođenjem gradske željeznice u službi javnoga gradskog prijevoza očekuje se smanjenje pristiska vozila, naročito turističkih autobusa, na uže središte grada, a putnicima se omogućava dolazak u centar za samo četiri minute.

1.jpg

Sudionici sastanka; Izvor: HGK