Okrugli stol o strukovnom obrazovanju i ulozi komora u promociji dualnog obrazovanja i poduzetničkog učenja


Objavljeno: 23. 11. 2016. , Ažurirano: 08. 12. 2016.


Jačanje uloga komora u strukovnom obrazovanju i poduzetničkom učenju može se postići boljom suradnjom s donositeljima odluka u području strukovnog obrazovanja.

U četvrtak, 1. prosinca, u Hrvatskoj gospodarskoj komori održao se okrugli stol o strukovnom obrazovanju i ulozi komora u promociji dualnog obrazovanja i poduzetničkog učenja, koji je HGK organizirala na marginama SEECP ministarskog sastanka koji se održao 2. prosinca u hotelu Westin, a na kojem su sudjelovali i predstavnici gospodarskih komora zemalja SEECP-a.

IMG_2051.JPG

Izvor: HGK

Na Okruglom stolu sudjelovali su predstavnici sedam gospodarskih komora iz Austrije i Slovenije te Albanije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Makedonije, i Turske.

U uvodnom dijelu prisutnima su se obratili potpredsjednik HGK Želimir Kramarić te ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih Mile Živčić, voditeljica inicijative ERISE (Education Reform Iniciative of SouthEastern Europe) Tina Šarić te predstavnica Europske komisije iz predstavništva u Hrvatskoj Manica Hauptman, nakon čega je pokrenuta rasprava među svim sudionicima o dosadašnjim iskustvima pojedinih komora u provedbi dualnog modela obrazovanja, prednostima, izazovima, ali i ulozi svih pojedinih dionika u kvalitetnoj provedbi samog modela.

 Na Okruglom stolu doneseni su zajednički zaključci i preporuke koje su predstavljeni na ministarskoj konferenciji.

Zaključeno je da se jačanje uloga komora u strukovnom obrazovanju i poduzetničkom učenju može postići boljom suradnjom s donositeljima odluka u području strukovnog obrazovanja, i to tako da se prijedlozi komora u tom području uvažavaju i ozbiljno uzimaju u obzir prilikom izmjena zakonskog okvira ili donošenja kurikuluma za strukovna zanimanja.

Također, zaključeno je da je izmjenom zakonskog okvira potrebno ojačati ulogu i ovlasti komora, pogotovo u onim zemljama u kojima su ovlasti komora slabije.

Zaključeno je također da je najučinkovitije strukovno obrazovanje ono koje se temelji na učenju radom te je to ujedno i najbolji način uskljačivanja potreba gospodarstva i tržišta rada s obrazovnim sektorom.

 

IMG_2027.JPG

Izvor: HGKIMG_2022.JPG

Izvor: HGKIMG_2025.JPG

Izvor: HGKIMG_2092.JPG

Izvor: HGKIMG_2035.JPG

Izvor: HGK