Izvor: HGK

Održana rasprava o prijedlozima izmjena i dopuna Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama


Objavljeno: 28. 02. 2019. , Ažurirano: 28. 02. 2019.


U sklopu stručnog programa 24. međunarodnog sajma Gast 2019, u suorganizaciji Hrvatske gospodarske komore – Županijske komore Split i Sajma Split, održala se 8. Turistička mreža – konferencija o turizmu i u sklopu nje tri okrugla stola/panela.

Na 2. okruglom stolu/panelu Nautički turizam: vezovi, privezišta, infrastruktura, o aktualnoj tematici u vezi s pomorskim dobrom i preduvjetima za razvoj nautičkog turizma govorili su Josip Berket, vlasnik Marine Kaštela, Ivica Buble, vlasnik Dalmacija chartera iz Trogira, Marijana Iviček iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Frane Radelja iz Ureda za pomorstvo Splitsko-dalmatinske županije i Ivan Soža, predsjednik ŽK Šibenik.

Ključna tema rasprave bilo je skorašnje donošenje izmjena i dopuna Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, koji bi trebao pridonijeti boljem upravljanju pomorskim dobrom kada je u pitanju nautički sektor.

"Nužno je postići zaštitu koncesionara i njegovih ulaganja, posebno kada je riječ o ulaganjima u luke nautičkog turizma (marine). Koncesionar koji permanentno ulaže u morsku infrastrukturu u trenutku kada se približava istek koncesijskoga roka, iako investicija do isteka roka nije amortizirana, novim natječajem nema pravo prvenstva u odnosu na druge natjecatelje te ga u slučaju gubitka koncesije mora obeštetiti za neamortiziranu vrijednost investicije davatelj koncesije (Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ili drugo nadležno tijelo lokalne i regionalne samouprave). Posebno naglašavam potrebu očuvanja pomorskog dobra i brigu za zaštitu okoliša kao uvjeta održivog razvoja nautičkog turizma te rješavanje problema koncesioniranja sidrišta i boljih uvjeta za prihvat nautičara u zaštićenim uvalama. Treba poboljšati uvjete prihvata na sidrištima i reguliranje cijena usluga koje su postale visoke u odnosu na pružene usluge u sidrištima ili dijelovima luka otvorenim za javni promet u dijelu nautičkih kapaciteta koji su pod izravnim nadzorom županijskih lučkih uprava. Županijske lučke uprave po svojoj su prirodi poslovanja neprofitne organizacije, a u ovom se slučaju bave komercijalnim poslovima te su izravna konkurencija lukama nautičkog turizma koje, za razliku od njih, za svoju gospodarsku djelatnost plaćaju koncesiju na pomorsko dobro", kazao je Soža.