Proizvodnja namještaja rasla više od 8 posto


Objavljeno: 15. 01. 2020. , Ažurirano: 15. 01. 2020.


Na najvećem i najznačajnijem europskom sajmu namještaja u Europi, IMM Kӧln, koji traje od 13. do 19. siječnja, ove godine izlažu četiri hrvatske tvrtke: Spin Valis, Prostoria, Mundus Viridis i Modul. 

IMM definira i diktira buduće trendove uređenja interijera, stoga ne čudi interes domaćih kompanija. Ivić Pašalić, predsjednik nadzornog odbora Mundus Viridisa, pojašnjava kako unatrag  nepune dvije godine rade na razvoju proizvodnje dizajnerskog namještaja od masiva pod brandom Milla & Milli te na razvoju projekata opremanja. „To su dvije nove razvojne niše tvrtke Mundus Viridis, a strateški cilj nam je u narednih pet do sedam godina osigurati da proizvodnja dizajnerskog namještaja od masiva i poslovi opremanja postanu naš core business. Izlaganje na sajmovima kao što je IMM je nužno kako bi naš brand dizajnerskog namještaja Milla&Milli  predstavili međunarodnim kupcima, posebno zato jer se radi o proizvodima  visokog cjenovnog razreda, sa visokom dodanom vrijednošću“, ističe Pašalić, dodajući da su iznimno zadovoljni dosadašnjim razvojem branda i suradnjom s domaćim dizajnerima. 

Naglašava da su troškovi ovakvih sajmova vrlo visoki, pogotovo u fazi razvoja i izgradnje branda i izgradnje pozicije na tržištu. „Nažalost kod nas nema sustavnih i ozbiljnih potpora za ovakve projekte. Državni dužnosnici vrlo često načelno govore o važnosti dizajna u proizvodnji  namještaja, visokim dodanim vrijednostima kao ključnom cilju kod te proizvodnje, no istodobno ne postoje nikakve sustavne potpore za tako važne ciljeve. Jedina iznimka je HGK, koja podupire proizvođače pri izlaganju na sajmovima“, kazao je Pašalić i poručio da razvoj kvalitetnih, prepoznatljivih i skupih  dizajnerskih proizvoda mora biti strateški cilj Hrvatske. 

„Ako želimo smanjiti izvoz poluproizvoda i drvne građe, onda se moraju donijeti dugoročne i održive mjere potpore proizvođačima koji se ohrabre za razvoj i investiranje u proizvodnju kvalitetnog, lijepog i skupog namještaja“, zaključuje. 

A da Pašalićev apel za sustavan pristup razvoju industrije namještaja itekako ima smisla pokazuju i brojke. Naime, u prvih devet mjeseci 2019. izvezli smo namještaja u vrijednosti 206 milijuna eura, što je pad od 6 posto u odnosu na isto razdoblje u 2018. kada smo izvezli namještaja za 220 milijuna eura. S druge strane, uvoz je u istom periodu rastao za 8 posto (s 283 na 306 milijuna eura). Dobra vijest je da proizvodnja namještaja bilježi značajan rast od za 8,1 posto u razdoblju od siječnja do studenog prošle godine. 

I Prostoria će u Kӧlnu predstaviti dizajn svojih novih proizvoda među kojima se ističu atraktivne modularne sofe Absent i After. Direktor tvrtke Tomislav Knezović ističe da se radi o dizajnu namještaja koji postaje dijelom arhitekture. „Radikalno jednostavan i čist dizajn ovih proizvoda ih čini idealnim za opremanje većih prostora“, naglašava Knezović, uz napomenu da je namještaj iz Prostorije danas dostupan u 60 zemalja i 890 prestižnih trgovina diljem svijeta. 

Inače, na ovogodišnjem IMM-u izlaže 355 tvrtki, sajam je prošle godine zabilježio preko 150.000 posjetitelja, a očekuje se da će ove godine premašiti tu brojku.