Izvor: HGK

Premium turizam Hrvatske i Crne Gore – dijeljenje dobrih praksi


Objavljeno: 09. 10. 2023. , Ažurirano: 09. 10. 2023.


Studijsko putovanje u Crnu Goru održano je u organizaciji Hrvatske gospodarske komore za hotelijere i putničke agencije od 2. do 5. listopada. Cilj putovanja bio je upoznavanje destinacije i svjetski poznatih brandova hotela koji još nisu prisutni u Hrvatskoj.

"Ponuda premium turističkog smještaja i popratnih aktivnosti prilika je za izgradnju turizma kakvom Hrvatska teži. On je rješenje za napredak koji koristi lokalnom stanovništvu, poslovanju i okolišu. Organizacijom ovog studijskog putovanja prva je u nizu aktivnosti Zajednice premium turizma koja je u osnivanju. Fokusirat će se na rebrendiranje pojedinih hrvatskih destinacija na svjetskom turističkom tržištu kao premium, s hotelijerima iz Crne Gore razmijenili smo iskustva sa zaokretanjem na premium turizam",  izjavila je Jelena Mesić iz Sektora turizma HGK.

Istraživao se luxury i wellness segment ponude, u kojem Hrvatska ima puno prostora za daljnji razvoj. Naime, razvoj premium turizma prepoznan je kao smjer razvoja hrvatskog turizma koji može donijeti održivi razvoj ovog sektora gospodarstva.

"Osim što sam poduzetnica i investitorica, prije svega sam hotel manager, i prilazim svakom gostu u nadi da će imati "unique" iskustvo u mom boutique hotelu. Nakon ovoga iskustva, nadom se da se i kod nas mogu razviti takvi resorti koji bi na najbolji način odgovorili današnjem gostu, kako ne bismo izgubili naše dosadašnje goste i naravno, kako bismo privukli nove",  izjavila je Jelica Turbić, iz hotela Antica.

Turizam u Crnoj Gori posljednjih godina doživljava novu afirmaciju. Razvoj je popraćen nizom infrastrukturnih projekata koji Crnu Goru, u perspektivi, čine elitnom turističkom destinacijom za turiste iz cijelog svijeta. Primorje i planine, zbog međusobne blizine, pružaju jedinstveni spoj doživljaja. Dio turista upravo to vidi kao komparativnu prednost Crne Gore među konkurencijom na tržištu sredozemne i jadranske regije.

Crna Gora.jpg

 Izvor: HGK

"Mogućnost da se vidi toliko zanimljivih destinacija, kao i mogućnost razgovora s ključnim ljudima od velikog nam je značaja. Bilo je iznimno zanimljivo i korisno u kontekstu ostvarivanja novih poznanstava i otvaranja novih prilika",  rekao je Ivan Kuret iz hotela i marine Martinis Marchi.

Hotelijeri i predstavnici putničkih agencija uz stručno vodstvo u četiri dana obišli su desetak hotela najviše kategorije. Uvod je to u niz aktivnosti koje će provoditi Zajednica za premium turizam koja je osnovana unutar Sektora za turizam u cilju okupljanja svih dionika ključnih za razvoj premium turizma kao turizma dodane vrijednosti.

"Prilika za prikupljanje ideja o načinu upravljanja od 'konkurencije' je neprocjenjiva. Osim prikupljanja iskustva, ovo je bila odlična prilika i za 'networking' s kolegama iz Hrvatske, s kojima smo u mogućnosti ostvariti naknadne suradnje", istaknuo je Mateo Franić iz Marinus hotela.

Studijsko putovanje koncipirano je tako da se u 2 dana obišlo 10 hotela visoke kategorije. Polaznici su imali priliku razgovarati s iskusnim menadžerima o tome koje usluge i popratne aktivnosti plijene najviše interesa elitnih gostiju.

"Upoznavanje s lokalnom hotelijerskom i ugostiteljskom zajednicom, degustacija tradicionalne crnogorske hrane i pića, te razmjena iskustava s kolegama, čine ovo studijsko putovanje facilitatorom osobnog i profesionalnog razvoja svih polaznika", kazao je Tin Sertić iz tvrtke Best Solutions.

Po uzoru na praksu velikih turističkih zemalja, Zajednica premium turizma okupit će sve subjekte koji nude turističke proizvode ili usluge s dodatnom vrijednošću – poput jedinstvenog doživljaja ili personaliziranog pristupa. Usmjerena će biti na jačanje prepoznatljivosti jedinstvenih i izvrsnih turističkih proizvoda koje Hrvatska nudi.