Boris Kovaček, predsjednik Zajednice industrije događanja HGK i drektor Peperminta
Izvor: PIXSELL
Autor: Kristina Štedul Fabac

HGK o brendiranju festivalskih destinacija na WMF-u i o tiskanim medijima


Objavljeno: 25. 09. 2021. , Ažurirano: 27. 09. 2021.


Na Weekend Media Festivalu, koji je od 23. do 26. rujna u Rovinju okupio komunikacijsku industriju, na panelima održanima uz partnerstvo HGK bilo je i riječi i o vječnoj temi opstanka i daljnjeg razvoja tiskanih medija, kao i o utjecaju festivala na brendiranje destinacije.

Na prvom panelu se razgovaralo o tome kako festivali mijenjaju destinacije pod moderatorskom palicom Borisa Kovačeka, direktora Peperminta i predsjednika Zajednice industrije događanja HGK. Raspravljali su potpredsjednik HGK za industriju i održivi razvoj Tomislav Radoš, promotor i organizator Ultra Europe festivala Joe Bašić, producent Sarajevo Film Festivala Jovan Marjanović i predsjednik upravnog odbora fondacije Exit Ivan M. Petrović.

Potpredsjednik HGK predstavio je pokazatelje rasta prometa na destinacijama prije i nakon festivala. Naime, domaća industrija događanja počela se razvijati krajem 90-tih godina. Nakon zastoja u razvoju od 2008. do 2009., doživljava ponovni procvat posljednjih pet do šest godina, posebice na temelju procvata organizacije značajnijih festivala, poput Ultre, Fresh Island Festivala i Weekend Media Festivala. Hrvatska je tada počela biti prepoznatljiva kao festivalska destinacija i destinacija za milijune mladih iz svih krajeva svijeta. Samo je Ultra u posljednjem svom izdanju okupila oko 120 tisuća posjetitelja i premašila prijašnju godinu za 14,8 milijuna kuna. Te prijašnje godine zarada je iznosila oko 40 milijuna eura.

Zaključeno je kako su festivali, kojih po Hrvatskoj i regiji ima sve više, postali glavni motivatori putovanja u određene destinacije, ali da gradovi koji i inače imaju bogatu turističku ponudu nastoje ispuniti godišnji kalendar raznim festivalima kako bi produžili sezonu.

Weekend Media Festival je najveći regionalni festival komunikacija koji svake godine okuplja više od 6.000 stručnjaka, predavača, panelista, posjetitelja, stranaca, lokalaca i svih onih koji žele znati više o budućnosti medija i digitalnih tehnologija.

Drugi panel bavio se temom tiska, odnosno kakva je budućnost tiskanih medija u vremenu kada sve više sadržaja seli u digitalnu sferu. Sudjelovali su predsjednik Udruženja grafičko-prerađivačke industrije HGK Marko Morić, direktorica RadinPrinta i članica Udruženja grafičko-prerađivačke industrije HGK Sanja Pušec Mukavec, direktor agencije Imago Ogilvy Damir Ciglar, predsjednik Uprave Emmezete Slobodan Školnik i Andrea Marković Marasović, direktorica Nišnih medijskih sadržaja.

vikendica, graficari.jpg
Direktorica RadinPrinta i članica Udruženja grafičko-prerađivačke industrije HGK Sanja Pušec Mukavec, direktorica Nišnih medijskih sadržaja Andrea Marković Marasović,  predsjednik Udruženja grafičko-prerađivačke industrije HGK Marko Morić, direktor agencije Imago Ogilvy Damir Ciglar, predsjednik Uprave Emmezete Slobodan Školnik; Izvor: PIXSELL; Snimio: Marin Tironi.


Istaknuto je kako je print kao tradicionalni medij danas prepoznatljiviji nego ikad i da se stoga izdvaja iz šume digitalnih kanala, što ga čini jedinstvenim. Udruženje grafičko-prerađivačke industrije HGK prikazalo je sudionicima sve mogućnosti tiskanih marketinških platformi i poručilo im da pažljivo sagledaju koliko je snažan njihov utjecaj na krajnjeg potrošača. To potvrđuje i podatak da 60 posto ljudi provjeri neki brend online nakon što se s njime susretne putem tiska, a devet od deset osoba zapamti brend nakon što ga prvi put susretne putem tzv. "starog" medija.