Nastupom na veronskom sajmu kamena do još boljih izvoznih rezultata


Objavljeno: 01. 10. 2019. , Ažurirano: 11. 10. 2019.


''Činjenica da ŽK Split već 21 godinu organizira zajednički nastup hrvatskih kamenara na prestižnom veronskom sajmu, najbolje govori o iskustvima, zadovoljstvu i koristi koje naše tvrtke imaju od ovog predstavljanja. Unatoč digitalizaciji, direktni kontakti svih u struci, koji se ostvaruju na sajmovima, su nezamjenjivi, stoga HGK sufinanciranjem i organizacijom zajedničkih nastupa daje potporu tvrtkama i potiče ih na sudjelovanje'' istaknuo je predsjednik HGK – Županijske komore Split, Joze Tomaš prilikom zajedničkog nastupa hrvatskih kamenara na sajmu Marmo+Mac, od 25. do 28. rujna u Veroni.

O važnosti sajmova za internacionalizaciju i promociju poslovanja tvrtki, bilo je riječi i na sastancima koje je Tomaš vodio s čelnim ljudima uprave veronskog sajma, generalnim direktorom Giovannijem Mantovanijem, predsjednikom Mauriziom Daneseom i predstavnikom Veronafiere za Aple-Adria regiju i Tursku Matjažom Žigonom, kao i generalnom konzulicom hrvatskoga konzulata u Trstu, Nevenkom Grdinić.

Veronski sajam, s tradicijom dužom od pola stoljeća, pruža uvid u cijeli lanac u industriji prirodnog kamena, od sirovina do poluproizvoda i gotovih proizvoda, od strojeva za obradu i tehnologija do primjene kamena u arhitekturi i dizajnu te predstavlja vodeći svjetski događaj i nezaobilazno mjesto za sve u svijetu kamena.

Na zajedničkom štandu ŽK Split od 120 metara četvornih ove se godine predstavilo šest dalmatinskih tvrtki koje se bave vađenjem i obradom arhitektonsko-građevnoga kamena: Brački kamen d. o. o. Nerežišće, Delta-Dragun d. o. o. Dolića Draga, Forma GMK d. o. o. Zakučac, Jadrankamen d. d., u stečaju Pučišća, Kamen Dalmacija d. o. o. Split i Sprega d. o. o. Split. Riječ je o od reda izvozno orijentiranim tvrtkama, kojima se udio izvoza u ukupnoj prodaji kreće od 30% do čak 100%.

Koliko im je sudjelovanje na ovakvom sajmu važno kako za sklapanje novih poslova tako i za odmjeravanje snaga s konkurencijom i upoznavanje s novim trendovima potvrđuju i sami izlagači, od koji su neki, poput Jadrankamena, desetljećima vjerni veronskom sajmu.

''Više od dva desetljeća se potvrđuje da je sajam Marmo+Mac zbog blizine, veličine te činjenice da pokriva segmente komercijalnog i tehničkog aspekta arhitektonsko-građevnoga kamena, najbolja poslovna prigoda za hrvatske proizvođače i prerađivače iz tog sektora'', istaknuo je Velibor Jukić iz Jadrankamena.

 Jadrankamen.jpg

Jadrankamen; Izvor: HGK

Da je sajam izvanredna prilika za obnovu postojećih i stjecanje novih poslovnih kontakata naglasili su i Marijana Šestan iz tvrtke Sprega te Ante Bogdanović iz Forme GMK, koji je istaknuo da mu je sudjelovanje otvorilo vrata na nova inozemna tržišta, na kojima će uz kamen prezentirati i svoj novi proizvod eko kameni radijator.

Sprega.jpg

Sprega; Izvor: HGK
Forma GMK.jpg
Forma GMK; Izvor: HGK

''Zahvaljujući sajmu ostvarili smo kontakte s kupcima od Kine do Amerike, što je utjecalo na povećanje proizvodnje, te smo utvrdili odnose sa svojim tradicionalnim kupcima iz Italije'', rekao je Nal Kuzmanić iz tvrtke Brački kamen.

 Brački kamen.jpg
Brački kamen; Izvor: HGK

Po drugi put u organizaciji ŽK Split, postojećim i novim poslovnim partnerima kvalitetno se predstavila i tvrtka Kamen Dalmacija, poručila je Veronika Trumbić, dok je Željka Dulčić iz Delta Draguna bila zadovoljna svojim prvim nastupom za koji je sigurna da će dati pozitivne poslovne rezultate.

Kamen Dalmacija i Delta-Dragun.jpg
Kamen Dalmacija i Delta-Dragun; Izvor: HGK

U prošloj godini, u Hrvatskoj je izvoz kamena, granita, kocaka od prirodnoga kamena te obrađenoga kamena bio veći od uvoza i iznosio je gotovo 226 milijuna kuna, dok je uvoz iznosio nešto manje od 127 milijuna kuna. 46% od ukupno navedenog izvoza činio je izvoz mramora i drugog vapnenačkog kamena, i to najvećim dijelom u Kinu i Italiju, dok je 43% činio izvoz obrađenog kamena za europsko tržište i to najviše u Njemačku, Austriju i Francusku.

Na ovogodišnjem Marmo+Macu, na površini od 80.000 četvornih metara izlagalo je više od 1.650 tvrtki iz 60 zemalja, a očekuje se da će ga posjetiti više od 68.000 specijaliziranih kupaca iz 150 zemalja.

U moru ponude, hrvatski je kamen prepoznat i ima svoje zapaženo mjesto, a hrvatski izložbeni prostor svih dana sajma bilježi veliki interes i brojne posjete profiliranih poslovnih posjetitelja. Za istaknuti je i kontinuirani interes predstavnika sajmova industrije kamena iz Indije, Španjolske i Kine.

''Osim što je odlična platforma našim članicama za promociju i stvaranje novih poslovnih prilika, Marmo+Mac je i mjesto koje pruža uvid u najsuvremenija znanja, tehnologije, inovacije i projekte na svjetskoj razini koji se tiču obrade i primjene prirodnog kamena'' navodi Ana Marija Puzić iz Odsjeka za industriju ŽK Split.

Naglasak ovogodišnjeg 54. Marmo+Maca je na prirodnosti odnosno vezi prirodnih materijala s arhitekturom, graditeljstvom i umjetnosti, a održava se pod sloganom ''S kamenom je sve moguće'', o čemu uostalom zorno svjedoče tisućljetna tradicija hrvatskog kamenarstva i hrvatski kamenari svakodnevno.