U godinu dana više od 1500 tvrtki iz 11 zemalja tražilo je nove poslovne partnere, kanale i tržišta virtualnim putem

Objavljeno: 30. 06. 2021. , Ažurirano: 30. 06. 2021.

Već više od godinu dana Hrvatska gospodarska komora organizira virtualne poslovne razgovore između hrvatskih tvrtki i odabranih stranih tržišta putem online platforme za B2B sastanke Go Global – Go Virtual.

"Platformu smo osmislili kako bismo bili podrška našim poduzetnicima u vremenu ograničenih fizičkih kontakata. Ideja je bila omogućiti kanal putem kojega tvrtke mogu premostiti distancu i prepreke za klasične načine pronalaska novih partnera, omogućiti im preslagivanje opskrbnih lanaca i poslovnih procesa. To se pokazalo posebno važnim kod malih tvrtki i kod onih koji su trebali pronaći način kako nadoknaditi gubitke zbog projekata čija je finalizacija pomaknuta u protekloj godini", rekao je potpredsjednik HGK za međunarodne poslove Ivan Barbarić.

Do sada su održani poslovni susreti s poduzetnicima iz 11 zemalja, ukupno je sudjelovalo oko 1500 tvrtki, a održano je oko 1000 virtualnih sastanaka u raznim formama koje platforma podržava. Tijekom ljeta platforma će biti otvorena za sastanke sa svim dosadašnjim tržištima kako bi tvrtke iskoristile mogućnost razgovora s nekom od zemalja koje su bile aktivne prije njihove registracije. Za sljedeće izdanje, koje će se nastaviti na jesen, planirani su sastanci s turskim tvrtkama. Dosad su, pak, virtualni poslovni sastanci održani sa Slovenijom, Rusijom, zemljama Višegradske skupine, Austrijom, Izraelom, Italijom i Latinskom Amerikom. Slijedi novo anketiranje tvrtki članica HGK kako bi se definirala tržišta za narednu godinu.

Tvrtke zadovoljne platformom, posebno za profiliranje partnera


Tijekom dosadašnjeg korištenja platforme, tvrtke su istaknule da je platforma dobrodošla inicijativa, posebice u periodima kada putovanja na sastanke s poslovnim partnerima nisu bila moguća. Posebno su istaknule da im je platforma korisna za početni kontakt i profiliranje tvrtki kao vjerodostojnih partnera za suradnju iza kojih stoji neka institucija. Naime, mnoga istraživanja pokazuju da nam je pandemija donijela još jedan izazov, a to je povećanje prijevara u poslovanju.

Na platformi je najviše naših tvrtki iz prehrambene industrije, IT sektora, graditeljstva, strojogradnje i opreme te metaloprerađivačke industrije. Kod usluga su dominantni inženjerstvo, digitalizacija i IT te turizam.

Sastanke s potencijalnim partnerima na tržištima Poljske, Češke i Slovačke održao je i Orbico Adriatic Wines Team Leader Tomaž Bakšić. "Radimo na izvozu vina u države Višegradske skupine i EU. Želimo dovesti vrhunska vina Adriatic regije na stolove širom Europe. Ovaj način sastanaka je odlična stvar i može se organizirati i za ostale države," rekao je Bakšić.

Direktorica turističke agencije Toptours Marina Marunić sudjelovala je na sastancima s izraelskim tvrtkama. "Stupila sam u kontakt s tri turističke agencije iz Izraela. Nadamo se pozitivnim rezultatima jer su nas obećali kontaktirati kad ponovno krenu putovanja", rekla je Marunić, uz napomenu da su očekivanja od ove sezone općenito velika budući da je u 2020. godini 90 posto dogovorenih grupa i individualnih putovanja otkazano.

Sada su na platformi u tijeku razgovori s Ukrajinom, koja je dvanaesta zemlja čiji gospodarstvenici imaju mogućnost preko platforme predstaviti svoje proizvodne programe i interese za suradnju. Radi se o tržištu važnom hrvatskim tvrtkama te gospodarska suradnja između dvije zemlje bilježi kontinuirani rast neovisno o krizi izazvanoj pandemijom. U 2020. robna razmjena između dvije zemlje bilježi pozitivan trend s rastom od 25 posto, dok je hrvatski izvoz u Ukrajinu u prošloj godini zabilježio rast od 39 posto.

Platforma funkcionira tako da poduzetnici unose svoje profile, uključujući djelatnost i interese za suradnju sa stranim tvrtkama. Baza hrvatskih tvrtki dostavlja se stranim komorama i poslovnim partnerskim organizacijama kako bi se osigurao pronalazak potencijalnog partnera prema iskazanim interesima.