Marketinške strategije za uspješno pozicioniranje hrvatskih tvrtki na tržištu SAD-a
Izvor: HGK
Marketinške strategije za uspješno pozicioniranje hrvatskih tvrtki na tržištu SAD-a
Objavljeno: 12. 03. 2024. , Ažurirano: 13. 03. 2024.
Izvor: HGK
Interes hrvatskih tvrtki za izlazak na tržište SAD-a sve je veći zbog čega Hrvatska gospodarska komora, Veleposlanstvo SAD-a u Republici Hrvatskoj i Udruženje hrvatsko-američkih profesionalaca (ACAP) nastavljaju uspješnu suradnju organizacijom drugog seminara Izlazak hrvatskih tvrtki na američko tržište, ovoga puta s fokusom na marketinške aspekte.
"S obzirom na to koliko je velik značaj ovog tržišta, suradnja ACAP-a, Veleposlanstva SAD-a i HGK se nastavlja ovim seminarom koji se usredotočuje na područje marketinga. Cilj je prikazati razlike između preferencija američkih i hrvatskih kupaca te kako odabrati prikladne kanale oglašavanja i prilagoditi pristup tržištu SAD-a kako bi što bolje plasirali svoj proizvod", rekao je Ante Perica iz Centra za internacionalizaciju poslovanja HGK na otvaranju seminara.
Ante Perica, Centar za internacionalizaciju poslovanja HGK; Izvor: HGK
Seminar je namijenjen svim hrvatskim tvrtkama koje započinju s radom u SAD-u ili razmišljaju o izlasku na izazovno američko tržište.
"Kroz SelectUSA program, trgovinski odjel Veleposlanstva SADa u Zagrebu radi na privlačenju stranih investicija u SAD. Svako radno mjesto je važno pa tako privlačimo i podupiremo investicije različitih veličina – od nekoliko radnih mjesta do novih tvornica. Tržište SAD-a nudi velike prilike, ali i brojne opasnosti. Upravo je svrha ovih predavanja, koja organiziramo s HGK i ACAP-om, približiti američko tržište hrvatskim poduzećima te im pomoći da se što bolje pripreme za njega", poručio je Damjan Bečić iz Veleposlanstva SAD-a u Republici Hrvatskoj.
Damjan Benčić, Trgovinski odjel u Veleposlanstvu SAD-a u Zagrebu; Izvor: HGK
U 2023. Hrvatska je izvezla 586,2 milijuna dolara u SAD i to ponajviše lijekove, pištolje i imunološke proizvode te hrvatski izvoz pokazuje rast. Također, hrvatske tvrtke su uprihodile 780,9 milijuna eura od izvoza usluga, a najznačajniji sektori su turizam, IT i konzultantske usluge.
"ACAP kontinuirano teži pružanju vrijednih resursa i znanja našim članovima kako bi ostvarili uspjeh na američkom tržištu. Zahvaljujući našoj snažnoj mreži hrvatsko-američkih profesionalaca i lidera industrije, sudionici seminara imaju jedinstvenu priliku za učenje, umrežavanje i razmjenu ideja. Nakon iznimno uspješne godišnje konferencije u Zagrebu koju smo organizirali uz potporu HGK kao generalnog sponzora, ovogodišnja konferencija održat će se u Las Vegasu od 3. do 5. listopada. Ovakva događanja pružaju dodatnu vrijednost za više od 2.000 ACAP članova diljem Hrvatske i Amerike", naglasio je Don Markušić, predsjednik ACAP-a Zagreb.
Don Markušić, predsjednik ACAP-a; Izvor: HGK
Prvo izlaganje o izuzetno bitnoj temi priča koje stoje iza proizvoda (eng. storytelling) i utjecaja na američke kupce govorila je Katherine Sredl, profesorica sa Sveučilišta Loyola Chicago.
"Veliki američki brendovi temelje se na pričama: Apple, Nike, Amazon, Budweiser, Polo, Microsoft. Priče nam daju kontekst i povezanost. Povezanost pomaže B2C ili B2B ciljanoj publici u procesu donošenja odluka, od svijesti do pretraživanja informacija i konačne odluke o kupnji. Iskoristite svoju priču kao hrvatski brend kako biste uspostavili vezu sa svojom ciljnom skupinom", istaknula je Sredl čija je prezentacija pružila detaljni prikaz storytellinga kroz prizmu znanstvenog pristupa.
Katherine Sredl, profesorica sa Sveučilišta Loyola Chicago; Izvor: HGK
Kako bi hrvatske tvrtke mogle odabrati prikladni pristup strategiji oglašavanja na izuzetno konkurentnom tržištu SAD-a uz stručne predavače sudionicima su se predstavili i primjeri uspješnih hrvatskih tvrtki koje posluju kroz model franšiza.
Goran Deak, osnivač i CEO tvrtke SPONA; Izvor: HGK
"Kao tvrtka koja je i sama bila pred izazovima izlaska na tržište SAD-a smatram da je izuzetno korisno da hrvatske tvrtke dobiju informacije vezano za strategije, prilike, ali i izazove izlaska na US tržišta. Neophodno je znati kako, kad i koliko je investicije potrebno, te gdje u SAD-u, jer možda mi Hrvati ne shvaćamo u potpunosti pravu geografsku veličinu i kulturološku različitost SAD-a, najbolje plasirati svoje usluge i proizvode", pojasnio je Goran Deak, osnivač i CEO tvrtke SPONA.
Teo Širola, predsjednik tvrtke Metamorfoza; Izvor: HGK
Zadovoljstvo sudjelovanjem na seminaru izrazio je i Teo Širola, predsjednik tvrtke Metamorfoza koji je podijelio priču o ekspanziji Muzeja Iluzija na tržištu SAD-a.
"Ovakve inicijative omogućavaju razmjenu ideja sa stručnjacima iz područja poslovanja u SAD-u, pružajući vrijedne uvide za uspješan ulazak na američko tržište. Vjerujem da ova vrsta događanja pomaže našim tvrtkama da se što bolje integriraju u njihov sustav, a nadamo se da će i naša priča nekoga inspirirati i potaknuti na osvajanje SAD-a", istaknuo je Širola.
Izuzetno zanimljiv pogled na korist uloženog i dobivenog u marketinškoj kampanji dao je financijski savjetnik sa sjedištem u New Yorku Krešimir Marušić koji je istaknuo da prije početka kampanje je potrebno točno znati što želite.
"Kroz točan i jasan cilj marketinške kampanje moguće je odrediti i način na koji će se odrediti mjere kojima će se ocjenjivati uspješnost kampanje pa prema tome i prilagoditi pristup", istaknuo je Marušić.
Krešimir Marušić, financijski savjetnik; Izvor: HGK
Današnji seminar samo je jedna u nizu aktivnosti kojima Hrvatska gospodarska komora, Veleposlanstvo SAD-a u Republici Hrvatskoj i Udruženje hrvatsko-američkih profesionalaca (ACAP) pružaju podršku hrvatskim tvrtkama koje traže svoje mjesto na izazovnom tržištu SAD-a.