Tomo in der Mühlen, predsjednik Zajednice kulturnih i kreativnih industrija HGK
Izvor: HGK

Kreativci poručuju: Moramo očuvati imidž odgovorne zemlje


Objavljeno: 23. 06. 2020. , Ažurirano: 23. 06. 2020.


Zajednica kulturnih i kreativnih industrija HGK podržava nastojanja Nacionalnog stožera Civilne zaštite kojima se apelira na oprez i pridržavanje epidemioloških mjera jer je to presudno za održavanje ionako smanjenog broja kulturnih manifestacija i evenata koji obogaćuju ovogodišnju turističku sezonu.

"Ne treba nas sve stavljati u isti koš naglašavajući da se zaraza dogodila u noćnom klubu. Time se stvara se dojam da su takva kulturna događanja općenito rizična mjesta pogodna za širenje zaraze, što nije slučaj jer velika većina odgovorno posluje", istaknuo je predsjednik Zajednice Tomo in der Mühlen, dodavši kako osuđuju neodgovorno ponašanje pojedinaca koje šteti cijeloj branši.

Naglašava da kulturne manifestacije i eventi, uključivo i događanja u noćnim klubovima, ne predstavljaju epidemiološki rizik sami po sebi. "Problem je, kao što je vidljivo iz zadarskog slučaja, otvaranje granica bez adekvatnog epidemiološkog nadzora. Zato se moraju uspostave jasna pravila za dolazak stranih gostiju, a informacije o njima trebaju biti široko dostupne jer mnogi gosti koji dolaze iz inozemstva ne znaju mogu li uopće putovati u Hrvatsku, pod kojim uvjetima te kojih se mjera trebaju pridržavati. Smatramo kako je prioritet osigurati siguran prolazak gostiju iz država članica EU, dok je za treće zemlje, kao što se pokazalo, nužno uvesti strože mjere jer je očito kako od tih zemalja prijete najveći rizici", rekao je in der Mühlen.

Iz Zajednice poručuju kako se moramo potruditi da zadržimo imidž zrele i odgovorne zemlje kakav smo ostavljali tijekom ove krize do sada te naglašavaju da tome svakako može pridonijeti održavanje kulturnih manifestacija i evenata u kontroliranim uvjetima. Stoga pozivaju na pridržavanje epidemioloških mjera i transparentnu komunikaciju kako bi se izbjeglo širenje nepotrebne panike i sačuvao barem minimum turističke ponude.