Kovačević: Graševina je strateška vinska sorta cijele Hrvatske
Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam
Izvor: GO GROW
Kovačević: Graševina je strateška vinska sorta cijele Hrvatske
Objavljeno: 16. 06. 2023. , Ažurirano: 03. 07. 2023.
Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam
Izvor: GO GROW
Izvor: GO GROW
Kao najzastupljenija hrvatska vinska sorta graševina zaslužuje da na njezinom promoviranju i brendiranju treba dodatno raditi kao i na otkrivanju ciljanih izvoznih tržišta, istaknuto je na međunarodnoj konferenciji o graševini "Go Grow" u Gospodarskom centru Osječko-baranjske županije.
Potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore Dragan Kovačević rekao je kako je graševina strateška sorta, ne samo Podunavlja i Slavonije, nego i cijele Hrvatske, jer čini preko 40 posto vina koje se stavlja na hrvatsko tržište, 25 posto svih vinogradarskih površina i gotovo dvije trećine hrvatskog izvoza vina, te je istaknuo da je pred nama dobra, moguće opet rekordna turistička sezona te da će to biti dodatni generator potrošnje vina, gdje vidi i veliki prostor za graševinu.
HGK se zalaže da Hrvatska ima krovnu marketinšku organizaciju, koja bi se bavila primarno promocijom hrvatskih vina u inozemstvu, jer sve zemlje u okruženju imaju takve ustanove.
"Mislimo da je sazrio trenutak, jer naši vinari pokazuju snažnu tendenciju razvoja, posebice u smjeru vrhunskih vina, i smatramo da ta vina treba kvalitetnije promovirati", poručio je Kovačević.
Ravnateljica Uprave za poljoprivredno zemljište, biljnu proizvodnju i tržište Ministarstva poljoprivrede Sandra Zokić rekla je kako graševina ima dovoljne proizvodne količine te odličan omjer cijene i kvalitete, zbog čega može biti pokretač u izvozu hrvatskih vina.
Izvor: GO GROW
Vinski stručnjak Saša Špiranec ocijenio je kako graševina ima dobar izvozni potencijal, a da se u detektiranju ciljanih izvoznih tržišta trebamo fokusirati na zemlje koje su najveći potrošači, a ujedno najmanji proizvođači vina. To su zemlje Beneluksa, Njemačka, skandinavske zemlje, Velika Britanija i Švicarska.
"Trebalo bi za početak odabrati jednu ili dvije zemlje, jer hrvatski vinari nemaju dovoljno snage da bi istovremeno pokrili više tržišta", rekao je Špiranec.
Darko Cenbauer, Sandra Zokić, Dario Drmač, Jelena Đugum i Josip Pavičić; Izvor: GO GROW
Konferencija se održala u sklopu manifestacije GO GROW, koja spaja međunarodni projekt GROW du Monde i već tradicionalnu konferenciju GO (Graševina Osijek). Slavonija, Baranja i Srijem od 13. do 17. lipnja ugostili su vinske stručnjake, ocjenjivače, novinare, sommeliere i proizvođače graševine iz 10-ak europskih zemalja.
U sklopu manifestacije GO GROW održano je više radionica i dva panela na kojima se govorilo o važnosti ove vinske sorte, njenom brendiranju i promoviranju na domaćem i međunarodnom tržištu. Na prvom panelu koji je moderirala Jelena Đugum, direktorica Sektora za poljoprivredu HGK, pod nazivom „Tržišno pozicioniranje graševine“ razjašnjeno je zašto je graševina lokomotiva koja može potaknuti izvoz i povući i ostale sorte koje su količinski manje zastupljene, ali jednako plijene svojom kvalitetom i autentičnosti. Raspravljalo se i o potencijalnim modelima istupa na tržištima izvan Hrvatske. U drugoj panel raspravi pod nazivom "Hrvatska zemlja vina i turizma" Đugum je kao panelistica istaknula važnost povezanosti vinarstva s turizmom odnosno da je vinski turizam prepoznat kao bitan izvor dodatnih prihoda, ali i jedan od važnijih elemenata za brendiranje destinacije.
"Udruženje vinarstva HGK okuplja sve hrvatske vinare. Imamo brojne aktivnosti, između ostaloga, nastupe na domaćem i stranom tržištu, posebice na specijaliziranim međunarodnim sajmovima kao što su ProWine, Verona, Sarajevo i Beograd. Iznimno nam je važna suradnja s turizmom, da gosti dođu u Hrvatsku, kušaju naša vina te da vina možemo izvesti na njihova i druga tržišta. Brendirajmo Hrvatsku kroz 'kockice', simbol hrvatske nogometne reprezentacije i prepoznatljiv brend Vina Mosaica Vina Croatia", kazala je Đugum.
Izvor: GO GROW
Prvo hrvatsko domaćinstvo GO GROW podržale su Osječko-baranjska, Virovitičko-podravska, Brodsko-posavska, Požeško-slavonska i Vukovarsko- srijemska županija sa svojim turističkim zajednicama u suorganizaciji Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu, Hrvatske gospodarske komore, Udruge Graševina Croatica i Vinarta te gradova Kutjevo, Orahovica, Osijek i Ilok, Udruge vinogradara Baranje Zmajevac i Udruge Kutjevačkih vinara.