Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam
Izvor: GO GROW

Kovačević: Graševina je strateška vinska sorta cijele Hrvatske


Objavljeno: 16. 06. 2023. , Ažurirano: 03. 07. 2023.


mini_Vino BPŽ.jpg

Izvor: GO GROW

Kao najzastupljenija hrvatska vinska sorta graševina zaslužuje da na njezinom  promoviranju i brendiranju treba dodatno raditi kao i na otkrivanju ciljanih izvoznih tržišta, istaknuto je na međunarodnoj konferenciji o graševini "Go Grow" u Gospodarskom centru Osječko-baranjske županije.

Potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore Dragan Kovačević rekao je kako je graševina strateška sorta, ne samo Podunavlja i Slavonije, nego i cijele Hrvatske, jer čini preko 40 posto vina koje se stavlja na hrvatsko tržište, 25 posto svih vinogradarskih površina i gotovo dvije trećine hrvatskog izvoza vina, te je  istaknuo da je pred nama dobra, moguće opet rekordna turistička sezona te da će to biti dodatni generator potrošnje vina, gdje vidi i veliki prostor za graševinu.

 HGK se zalaže da Hrvatska ima krovnu marketinšku organizaciju, koja bi se bavila primarno promocijom hrvatskih vina u inozemstvu, jer sve zemlje u okruženju imaju takve ustanove.

"Mislimo da je sazrio trenutak, jer naši vinari pokazuju snažnu tendenciju razvoja, posebice u smjeru vrhunskih vina, i smatramo da ta vina treba kvalitetnije promovirati", poručio je Kovačević.

Ravnateljica Uprave za poljoprivredno zemljište, biljnu proizvodnju i tržište Ministarstva poljoprivrede Sandra Zokić rekla  je kako graševina ima dovoljne proizvodne količine te odličan omjer cijene i kvalitete, zbog čega može biti pokretač u izvozu hrvatskih vina.

mini_Vino VSŽ.jpg

Izvor: GO GROW

 

Vinski stručnjak Saša Špiranec ocijenio je kako graševina ima dobar izvozni potencijal, a da se u detektiranju ciljanih izvoznih tržišta trebamo fokusirati na zemlje koje su najveći potrošači, a ujedno najmanji proizvođači vina. To su zemlje Beneluksa, Njemačka, skandinavske zemlje, Velika Britanija i Švicarska.

"Trebalo bi za početak odabrati jednu ili dvije zemlje, jer hrvatski vinari nemaju dovoljno snage da bi istovremeno pokrili više tržišta", rekao je Špiranec.

 mini_MRM_0863.JPG

Darko Cenbauer, Sandra Zokić, Dario Drmač, Jelena Đugum i Josip Pavičić; Izvor: GO GROW


Konferencija se održala u sklopu manifestacije GO GROW, koja spaja međunarodni projekt GROW du Monde i već tradicionalnu konferenciju GO (Graševina Osijek). Slavonija, Baranja i Srijem od 13. do 17. lipnja ugostili su vinske stručnjake, ocjenjivače, novinare, sommeliere i proizvođače graševine iz 10-ak europskih zemalja.

U sklopu manifestacije GO GROW održano je više radionica i dva panela na kojima se govorilo o važnosti ove vinske sorte, njenom brendiranju i promoviranju na domaćem i međunarodnom tržištu. Na prvom panelu koji je moderirala Jelena Đugum, direktorica Sektora za poljoprivredu HGK, pod nazivom „Tržišno pozicioniranje graševine“ razjašnjeno je zašto je graševina lokomotiva koja može potaknuti izvoz i povući i ostale sorte koje su količinski manje zastupljene, ali jednako plijene svojom kvalitetom i autentičnosti. Raspravljalo se i o potencijalnim modelima istupa na tržištima izvan Hrvatske. U drugoj panel raspravi pod nazivom "Hrvatska zemlja vina i turizma" Đugum je kao panelistica istaknula važnost povezanosti vinarstva s turizmom odnosno da je vinski turizam prepoznat kao bitan izvor dodatnih prihoda, ali i jedan od važnijih elemenata za brendiranje destinacije.

"Udruženje vinarstva HGK okuplja sve hrvatske vinare. Imamo brojne aktivnosti, između ostaloga, nastupe na domaćem i stranom tržištu, posebice na specijaliziranim međunarodnim sajmovima kao što su ProWine, Verona, Sarajevo i Beograd. Iznimno nam je važna suradnja s turizmom, da gosti dođu u Hrvatsku, kušaju naša vina te da vina možemo izvesti na njihova i druga tržišta. Brendirajmo Hrvatsku kroz 'kockice', simbol hrvatske nogometne reprezentacije i prepoznatljiv brend Vina Mosaica Vina Croatia", kazala je Đugum.

mini_MRM_0660 (002).JPG

 Izvor: GO GROW



Prvo hrvatsko domaćinstvo GO GROW podržale su Osječko-baranjska, Virovitičko-podravska, Brodsko-posavska, Požeško-slavonska i Vukovarsko- srijemska županija sa svojim turističkim zajednicama u suorganizaciji Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu, Hrvatske gospodarske komore, Udruge Graševina Croatica i Vinarta te gradova Kutjevo, Orahovica, Osijek i Ilok, Udruge vinogradara Baranje Zmajevac i Udruge Kutjevačkih vinara.