Konferencija HGK: Kako preživjeti krizu u lancima vrijednosti?
Izvor: Pixabay
Konferencija HGK: Kako preživjeti krizu u lancima vrijednosti?
Objavljeno: 21. 04. 2022. , Ažurirano: 02. 05. 2022.
Hrvatska gospodarska komora u srijedu, 4. svibnja, u 11 sati, u zagrebačkoj Laubi, na adresi Prilaz baruna Filipovića 23a, organizira konferenciju Kako preživjeti krizu u lancima vrijednosti? na aktualnu temu novog pandemijskog i geopolitičkog okruženja u kojima funkcioniraju lanci dobave i vrijednosti. Konferenciju će biti moguće pratiti i online
Strateški segmenti globalnih lanaca vrijednosti stalno se mijenjaju, od ponude i potražnje i preferencija potrošača do tehnologije i relevantne regulative. U posljednjih nekoliko godina zbog pandemije i ratnih zbivanja svjedočimo još bržim i većim preslagivanjima, a to znači da se i od naših tvrtki očekuju veća fleksibilnost, agilnost i inovativnost u poslovanju. Izazovna vremena zahtijevaju vrhunske tehnologije i inovacije, povezivanje unutar djelatnosti i diverzifikaciju u ponudi te nove poslovne modele.
Tema koju želimo komunicirati i istražiti jesu prilike koje hrvatski izvoz ima i kako ih iskoristiti. Cilj nam je temu povezati i s inovacijama, pametnim specijalizacijama na nacionalnoj razini i industrijskom tranzicijom planiranoj na regionalnoj razini.
Na konferenciji će sudjelovati domaći i inozemni stručnjaci, a u novu budućnost ući ćemo s predavanjem znamenitog svjetskog futurologa.
Futurolog i savjetnik iza savjetnika
Matthew Griffin je tijekom proteklih šest godina prepoznat kao jedan od najznačajnijih svjetskih futurologa i stručnjaka za inovacije i strategije. Pomaže vladama, investitorima, multinacionalnim kompanijama i regulatorima diljem svijeta zamisliti i izgraditi uključivu, održivu budućnost. Nakon rada za IBM, ATOS i EMC osnovao je vlastitu savjetodavnu tvrtku 311 Institute i dvije filantropske organizacije čiji je cilj smanjiti globalnu nejednakost i osigurati da su koristi koje nosi budućnost dostupne svima.
Poznatiji kao „savjetnik iza savjetnika“, ovaj je strateg pomogao izgraditi tvrtke sa stoljetnom tradicijom. Na popisu njegovih klijenata su svjetski čelnici, G7 i G20 vlade te snažne multinacionalne korporacije, poput Microsofta i Samsunga.
Gdje su prilike za hrvatske tvrtke i kako se pripremiti
U sklopu konferencije održat će se i dvije panel rasprave o novim trendovima, mogućim prilikama za domaće gospodarstvo i preduvjetima koje je potrebno osigurati kako bi se te prilike i realizirale.
Panel 1
Kriza je prilika: Budućnost lanaca vrijednosti i dobave
Korona je otkrila krhkost globalnih lanaca vrijednosti. Outsourcing, offshoring i vitki proizvodni sustavi s niskim zalihama (tzv. "just in time“) učinili su europsko gospodarstvo ranjivim na poremećaje i nedostatke lanaca opskrbe. Trenutačni izazovi su vezani uz međunarodni transport, neusklađenost ponude i potražnje, općenito održivost međunarodne trgovine i usklađenost zakonodavstva s lancima opskrbe na europskoj razini. Fokus panela bit će kako Hrvatska kao malo i otvoreno tržište koristi prilike za jačanje izvoznih kapaciteta i internacionalizacije svojih industrija.
U panel će nas uvesti Ulla Englemann iz Glavne uprave za unutarnje tržište, industriju, poduzetništvo te male i srednje poduzetnike Europske komisije. Govorit će o tome kako europske mreže i klasteri mogu pomoći adresirati disrupcije lanaca vrijednosti, kao i pomoći kod diversifikacije i tranzicijskih putanja.
Sudionici: Matthew Griffin, Zdenko Lucić (MVEP), Mislav Vučić (JGL), Igor Vrdoljak (Metalprodukt), Josip Grilec (Stražaplastika)
Panel 2
Inovativnost i hrabrost: Kako pametno internacionalizirati domaću industriju
Povezivanjem s međunarodnim lancima dobave, mala i srednja poduzeća mogu napraviti prvi korak uspinjanja u lancima vrijednosti, što im kroz prelijevanje i prijenos znanja često omogućuje pristup aktivnostima i zadacima veće dodane vrijednosti. Tvrtke koje su dio globalnih ili regionalnih lanaca vrijednosti obično pokazuju visoku razinu inovativnosti, veću učinkovitost i povećanu produktivnost. No, uz veću povezanost dolazi i do veće složenosti, što nije lak iskorak. Ključno pitanje s kojim će se panelisti uhvatiti u koštac je kako Hrvatska u novom Višegodišnjem financijskom okviru EU planira kroz specijalizaciju i industrijsku tranziciju "opremiti i pripremiti" tvrtke za internacionalizaciju.
Sudionici: Nataša Tramišak (MRRFEU), Nataša Mikuš Žigman (MINGOR), Todor Milčevski (Svjetska banka), Josip Ćesić (Gideon), David Mrkonjić (Sofascore)
Sudjelovanje na konferenciji za tvrtke koje plaćaju članarinu HGK je besplatno, dok je za tvrtke koje ne plaćaju članarinu HGK, obrte i druge nečlanice HGK cijena 600 kuna po sudioniku za sudjelovanje uživo, dok je cijena za online sudjelovanje 400 kuna po sudioniku.
Registracija sudionika je obvezna, a prijaviti se možete putem obrasca u nastavku.
Program konferencije možete pronaći u pratećim dokumentima na ovoj stranici.