Izvor: 24sata.hr

Kampanja 'Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne' i ove godine upozorava na opasnost maloljetničke konzumacije alkohola


Objavljeno: 29. 11. 2019. , Ažurirano: 02. 12. 2019.


Članice Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja HGK-a i ove godine, četvrte za zaredom, provode aktivnosti u sklopu društveno odgovorne kampanje Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne kojom upozoravaju na opasnost maloljetničke konzumacije alkohola i pozivaju na dosljedno provođenje zakona kojima je zabranjeno posluživanje i prodaja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina.

Kampanju su podržali i vodeći trgovački lanci koji su na svojim prodajnim mjestima istaknuli vizuale kampanje sa sloganom: "Uključi savjest – ponekad djeci treba reći NE", a koji su imali ulogu potaknuti svijest javnosti o potencijalnim štetnim posljedicama maloljetničke konzumacije alkohola. Tome je prethodila edukacija zaposlenika, prodajnog osoblja trgovačkih lanaca o ciljevima kampanje.

Kampanja se nastavila kroz medijsko pokroviteljstvo s vodećim medijem u Hrvatskoj, 24sata s kojim je provedena opsežna oglašivačka i native kampanja. U suradnji s 24sata provedeno je i istraživanje javnosti s ciljem ispitivanja mišljenja javnosti o maloljetničkoj konzumaciji alkohola. Istraživanju je pristupilo oko 2.400 ispitanika, a rezultati su pokazali kako čak četvrtina maloljetnika (25%) uopće ne pije alkohol što je dvostruko bolji rezultat nego u prijašnjim generacijama kad je udio apstinenata bio sitnih 11%. Među mladićima danas ima 2,5 puta više onih koji ne piju, a među djevojkama ih je 1,75 puta više nego ranije. Takav pozitivan trend pokazuje i istraživanje Svjetske zdravstvene organizacije za 2016. godinu, u kojem je navedeno da maloljetnici u Hrvatskoj sve manje konzumiraju alkohol te da je postotak onih koji piju niži od prosjeka EU.

Uz istraživanje, u sklopu medijskog partnerstva objavljeno je ukupno devet edukativnih članaka na portalu 24sata.hr te četiri u print izdanju, dva video priloga na Facebook stranici 24sata te specijalni microsite #otvorioci. Kampanja je dosegla izvanredne rezultate. Članci su zabilježili više od 250 tisuća pregleda, dok je video priloge pregledalo čak 150 tisuća korisnika.

Članice Udruženja pokrenule su ovu društveno odgovornu kampanju prije četiri godine svjesne odgovornosti u sprečavanju maloljetničke konzumacije alkohola. Sve članice dijele jednako stajalište prema zakonskoj dobnoj granici za usluživanje i prodaju alkohola. Dokaz tomu je i činjenica da je Udruženje, kao i vodeće članice, u proteklih desetak godina provode brojne kampanje društveno odgovornog poslovanja s ciljem sprečavanja zloupotrebe alkohola što podrazumijeva i sprečavanje maloljetničke konzumacije i prodaje alkohola. Stoga, kao i proteklih godina, članice vjeruju u pozitivne reakcije reakcije javnosti budući da se radi o društveno odgovornom projektu koji doprinosi razvoju cjelokupne zajednice i kojemu je na prvom mjestu interes maloljetnika. Kao vodeći domaći pivari apeliraju na sve one koji se nalaze u situacijama da prodaju i usluže alkohol maloljetnicima da to ne učine.

https://showcase.24sata.hr/kruno/pivari/index.html