Sjednica Gospodarskog vijeća HGK – Komore Zagreb
Izvor: HGK

Rast cijena sirovina veliki izazov domaćim poduzetnicima


Objavljeno: 19. 05. 2021. , Ažurirano: 19. 05. 2021.


Na petoj sjednici Gospodarskog vijeća HGK – Komore Zagreb iznesen je plan rada u 2021. godini kojim je u fokus stavljen na procjepljivanje poduzetnika i radnika kako bi se poslovanje što prije vratilo u normalu i kako bi se nastavilo s internacionalizacijom. Raspravljalo se i o drugim aktualnim temama poput rasta cijena sirovina i kupovine električnih vozila za gospodarske svrhe.

Vitomir Klasić.jpg
Vitomir Klasić, predsjednik HGK – Komore Zagreb; Izvor: HGK.


"Izuzetno mi je drago da smo se uspjeli naći uživo, a ovo će biti obrazac i za ubuduće, da se nalazimo na terenu, među članicama. Tijekom prošle godine HGK – Komora Zagreb je morala revidirati svoje ciljeve i prilagoditi se novoj situaciji. Pandemija je neke skupove, sastanke i sajmove preselila online, a neki su otkazani. Usredotočili smo na jače povezivanje članica i lobiranje za njihove interese kod lokalne i javne uprave. S tim ćemo nastaviti i nakon izbora jer je bitno da se povezujemo i s gradovima u županiji, ne zanemarujući Zagreb", uvodno je kazao predsjednik Komore Zagreb Vitomir Klasić, posebno istaknuvši aktivnosti oko Kataloga hrvatskih proizvoda i Digitalne komore koju već ima preko 50.000 korisnika.

sudionici 2.jpg
Sjednica je održana u prostoru tvrtke Auto Hrvatska; Izvor: HGK.


U raspravi poduzetnika je Igor Vrdoljak, predsjednik Uprave Metal producta, upozorio je na alarmantnu situaciju u koju ih je doveo rast cijena čelika za gotovo 300 posto. "Cijene su narasle s 50 centi na 1,3 eura. Zalihe smo napunili do maksimuma, ali to će ubrzo nestati jer je i potražnja velika. Rast cijena od 300 posto nam pojede praktički cijeli posao. Poskupio je i bakar i aluminij od 20 do 40 posto. Kod nekih kupaca uspijevamo izmijeniti uvjete ugovora, ali kod nekih ne. Čelika više i nema na tržištu i to je stvarno nešto što nas može potopiti. Bit će hrpa sporova ubuduće i tu bi trebali raditi zajedno, udružiti se, okrupniti i tako pokušati dobiti bolju cijenu, a pomogli bi i povoljni krediti HBOR-a da premostimo ovo teško razdoblje", rekao je Vrdoljak, a slične brige muče i sve ostale gospodarstvenike jer zbog pandemije raste cijena praktičkih svih sirovina.

Igor Vrdoljak.jpg
Predsjednik Uprave Metal producta Igor Vrdoljak; Izvor: HGK.


Direktor Altproa Zvonimir Viduka je kazao da se slična situacija dogodila i kod njih. "Predvidjeli smo to i prije godinu dana digli kredite za repromaterijal i napunili skladišta. Neke države su to kompenzirale proizvođačima jer to nije samo kod metala i elektronike, sve sirovine su otišle gore", izjavio je.

Prema predviđanjima na europskom i globalnom tržištu, očekuje se korekcija cijena u devetom ili desetom mjesecu jer je naglo poskupljenje rezultat utjecaja pandemije na velike proizvođače i Indiji i Kini te skraćenog radnom vremena u velikim europskim željezarama.

Velimir Marović.jpg
Velimir Marović, izvršni direktor Auto hrvatske za zastupstva gospodarskog programa; Izvor: HGK.


Na kraju je predstavljena i tvrtka Auto Hrvatske koja je bila domaćin sjednice, čiji je izvršni direktor za zastupstva gospodarskog programa Velimir Marović predstavio rezultate tvrtke na koje je utjecala neizbježna pandemija, naglasivši kako su se brzo i kvalitetno prilagodili novim uvjetima na tržištu. "U našoj kući na jednom mjestu imate i pouzdanost i kompetentnost, zahvaljujući kojima smo održali visoke razine poslovanja", izjavio je Marović, a njegov kolega Ante Čerkez, direktor prodaje novih vozila, detaljnije je elaborirao ponudu električnih automobila čiji udio na domaćem tržištu značajno raste.

Ante Čerkez.jpg
Direktor prodaje novih vozila Auto Hrvatske Ante Čerkez; Izvor: HGK.


"Prema ciljevima Strategije niskougljičnog razvoja, do 2050. godine bi udio električnih vozila u domaćem voznom parku trebao doseći 35 posto. Zato država subvencionira njihovu kupnju, ove godine u iznosu od 105 milijuna kuna. Maksimalni poticaji su do 70.000 kuna po potpuno električnom vozilu i do 40.000 za plug-in hibride. Elektrifikacija je neizbježna i proizvođači sve više smanjuju emisije, zato je i u našoj ponudi bogata ponuda električnih i hibridnih automobila, a ubrzano gradimo i infrastrukturu za njih pa tako već imamo tri punjača diljem Hrvatske, a još nekoliko je ih je u planu", pojasnio je Čerkez.

sudionici 1.jpg
Sudionici na sjednici Gospodarskog vijeća HGK – Komore Zagreb; Izvor: HGK.