Hrvatski parketi i dalje obaraju rekorde u izvozu
I ovogodišnje, 31. izdanje vodećega međunarodnog sajma podnih obloga održava se u Hannoveru
Izvor: HGK
Hrvatski parketi i dalje obaraju rekorde u izvozu
Objavljeno: 11. 01. 2019. , Ažurirano: 11. 01. 2019.
Domaći parketari na 31. izdanju vodećega međunarodnog sajma podnih obloga DOMOTEX u Hannoveru
I ovogodišnje, 31. izdanje vodećega međunarodnog sajma podnih obloga održava se u Hannoveru
Izvor: HGK
Na 31. međunarodnom sajmu podnih obloga DOMOTEX koji se održava od 11. do 14. siječnja u Hannoveru, novitete u hrvatskoj ponudi parketa i drvenih podnih obloga, uz tehničku i financijsku potporu Hrvatske gospodarske komore, predstavlja sedam članica Udruženja drvno-prerađivačke industrije HGK: DI Čazma, Drvoproizvod, Exportdrvo, Evolen, PPS-Majur, Pan Parket i Spačva.
Kvaliteta hrvatskog parketa odavno je prepoznata na najzahtjevnijim europskim i svjetskim tržištima, a proizvodi od slavonskoga hrasta etabliran su brand na njemačkom tržištu proizvoda od drva.
Novitete u hrvatskoj ponudi parketa i drvenih podnih obloga, uz tehničku i financijsku potporu Hrvatske gospodarske komore, predstavit će sedam članica Udruženja drvno-prerađivačke industrije; Izvor: HGK.
"Domotex nam je izvrsna prilika da predstavimo svoj rad. Za ovu godinu smo, uz postojeće kolekcije, pripremili i nove kolekcije seljačkog poda", kaže Ante Radoš, član uprave Spačve, koja ovoga vikenda u Hannoveru izlaže masivna vrata i parket.
Iako izvozi više od 90 posto, tvrtka Pan Parket vidi priliku za dodatno povećanje izvoza. "Cilj nam je povećati prodaju na tržištu Kine i SAD-a te eventualno otvoriti nova tržišta na kojima nismo prisutni", kaže Deni Kelava iz Pan Parketa. Domotex je idealna prigoda za to jer na njemu sudjeluje više od 1.400 izlagača iz 60-ak zemalja te bilježi više od 50.000 stručnih posjetitelja iz stotinjak zemalja, među kojima su trgovci na veliko i malo tepisima, podnim oblogama i tekstilom za kućanstvo, industrija pokućstva i namještaja, arhitekti, dizajneri interijera i dr.
Proizvodnja parketa u Hrvatskoj u uzlaznom je trendu već nekoliko godina, kao i rast izvoza; Izvor: HGK.
Proizvodnja parketa u Hrvatskoj u uzlaznom je trendu već nekoliko godina, kao i rast izvoza. Primjerice, u 2016. smo izvezli 493.000 tona parketa u vrijednosti 193 milijuna eura, dok je u 2017. iz hrvatskih proizvodnih pogona u izvoz otišlo 550.000 tona (povećanje od 11,5 % u odnosu na prethodnu godinu) parketa vrijednih 213 milijuna eura (povećanje od 10,4 posto u odnosu na prethodnu godinu).
U HGK očekuju nastavak pozitivnih trendova, a optimizam temelje na dostupnim pokazateljima u 2018. "U prvih devet mjeseci 2018. na međunarodno je tržište otišlo 420.000 tona parketa u vrijednosti 184,1 milijuna eura", rekao je potpredsjednik za poljoprivredu HGK Dragan Kovačević.
Hrvatski se izlagači predstavljaju u hali 13 na 430 četvornih metara izlagačkog prostora; Izvor: HGK.
Kovačević je, međutim, upozorio da nam ne smije samo izvoz biti cilj, već da tvrtke svoje proizvode moraju znati prodati i na domaćem tržištu. "Iako su na međunarodnom tržištu iznimno uspješni, domaći proizvođači nemaju prevelikog uspjeha na našemu. Domaće višeslojne parket i inovativne podne obloge i dalje u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju hrvatski kupci, stoga je nužno više se marketinški orijentirati na njih. Boljoj prodaji u Hrvatskoj svakako bi na ruku trebao ići i oporavak gospodarstva koji diže kupovnu moć građana", kaže Kovačević.
Podsjetimo, Hrvatske šume nedavno su objavile rezultate Javnog poziva za prodaju prostornog drva za ovu godinu, kojime je raspodijeljeno ukupno 1.157.445 kubnih metara sirovine. Kako bi se udovoljilo potražnji za našom najvrednijom sirovinom i istovremeno sačuvala ravnoteža ekološkog sustava, Hrvatske šume su s Udruženjem drvno-prerađivačke industrije Hrvatskoj gospodarskoj komori prije godinu dana definirale strategiju raspodjele drvne sirovine dokumentom Pismo razumijevanja. Cilj ovog dokumenta koji je podržalo više od 90% domaćih tvrtki drvne industrije unutar Udruženja jest pravednija i transparentnija raspodjela drvnog resursa te motiviranje proizvođača na realizaciju proizvoda visoke dodane vrijednosti.