Domaći dalmatinski proizvodi na stolovima hotela i restorana


Objavljeno: 12. 10. 2021. , Ažurirano: 05. 11. 2021.


Jačanje i promoviranje domaće proizvodnje i korištenje što više kvalitetnih domaćih proizvoda u svim segmentima gospodarstva i života, jedan je od trajnih ciljeva i aktivnosti HGK. S ciljem umrežavanja i intenzivnije komunikacije svih dionika u lancu opskrbe hranom i pićem na području Splitsko-dalmatinske županije HGK – Županijska komora Split je organizirala B2B susrete predstavnika vodećih županijskih proizvođača prehrambenih proizvoda s ovdašnjim turističkim sektorom, koji su 11. listopada održani u Etno Agro Parku Stella Croatica na Klisu.

"Susrete županijskih proizvođača prehrambenih proizvoda s hotelijerima i ugostiteljima smo organizirali upravo u ovom trenutku, na kraju sezonu, kada su svježa iskustva i utisci, kako bi se na vrijeme promišljala i dogovorila priprema za iduću sezonu te kako bi se što više domaćih proizvoda našlo na jelovnicima. Znamo koliko je turizam važan za gospodarstvo naše županije i Hrvatske, stoga je potrebno iskoristi sve prilike koje nam se pružaju da kroz njega promoviramo i plasiramo domaći proizvod", poručio je predsjednik HGK – Županijske komore Split Joze Tomaš. Tomaš je naglasio da su ovi susreti nastavak dosadašnjih aktivnosti splitske HGK na čvršćem povezivanju sektora uključenih u proizvodnju i plasman domaće hrane i pića – proizvođača, trgovaca i turističkih djelatnika, poput prošlogodišnjeg međusektorskog sastanka pod nazivom Od mora i polja do police i stola.

Paško Šuto, predsjednik Strukovne grupacije prehrambeno-prerađivačke industrije HGK – ŽK Split, koja je i inicirala događaj, naglasio je važnost povezivanja i umrežavanja putem ovakvih poslovnih susreta. "Želja nam je uvesti koncept zero (nula) kilometara, da lokalni proizvođači rade s lokalnim trgovcima, ugostiteljima i hotelijerima, da jedni druge pomažemo i da shvatimo da samo zajedno svi skupa možemo ići naprijed", rekao je Šuto.

Skup je okupio 15-ak proizvođača, mahom delikatesnih proizvoda, poput pršuta i suhomesnatih proizvoda, ribljih prerađevina, pekarskih i mliječnih proizvoda, maslinovog ulja, proizvoda od voća i voćnih sokova, začina, čokolada, tradicionalnih dalmatinskih kolača te likera. Dobar odaziv hotelijera i ugostitelja iz Splita i Splitsko-dalmatinske županije potvrdio je njihov interes i opredijeljenost za domaći proizvod, što je uostalom i u skladu sa zahtjevima vremena i današnjih turista koji općenito preferiraju lokalno i izvorno.

Veća zastupljenost kvalitetnih lokalnih proizvoda u našoj turističkoj ponudi s jedne strane doprinosi održivosti domaće proizvodnje, a s druge prepoznatljivosti i razvoju destinacije te održivom turizmu. Kako bi se u što većoj mjeri podržali lokalni proizvođači, a turistički djelatnici upoznali s kvalitetom i raznolikom paletom domaćih proizvoda iz ŽK Split su najavili nastavak ove inicijative te organizaciju ovakvih susreta i u drugim mjestima u županiji, primjerice Makarskoj, otocima i Zagori.