Objavljeno: 24. 09. 2021. , Ažurirano: 24. 09. 2021.

Vizualni identitet velika je vrijednost koja dugoročno može pomoći razvoju nekog branda. Na neki način je poput stabla; ako se pravilno i dosljedno održava, može rasti godinama, dajući puno plodova. Upravo tako je suradnja Obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva Helene Bogdanić iz Otočca i dizajnerskog studija Radnja iz Zagreba rezultirala vrijednim priznanjima na međunarodnom ocjenjivanju kvalitete - Dobar dizajn, u sklopu Međunarodnog poljoprivrednog sajma u Novom Sadu, posredstvom Hrvatske gospodarske komore - Županijske komore Otočac, koja već duži niz godina podupire male proizvođače u ocjenjivanju kvalitete na spomenutom sajmu.

OPG Bogdanić dobitnik je velike zlatne medalje za set preporuka grafičkih standarda za komercijalne svrhe, kao i dizajneri Antonio Karača i Petra Vrdoljak koji potpisuju set preporuka grafičkih standarda OPG-a Bogdanić.

priznanja-dobar-dizajn.jpg

Priznanja za set preporuka grafičkih standarda OPG-a Bogdanić; Izvor: HGK 

Radnja je studio za grafički dizajn specijaliziran za dizajn vizualnog identiteta. Rad dvočlanog tima kojeg čine Antonio Karača i Petra Vrdoljak, životni i poslovni partneri, proteže se od izgradnje robnih marki od nule do pomaganja postojećem brendu u rastu, bez obzira na veličinu ili vrstu organizacije. Cilj im je osmisliti vizualno hrabre, jednostavne, prepoznatljive i privlačne ideje i rješenja. Minimalizam je jedna od prepoznatljivih karakteristika njihovog rada. Smatraju da vrlo jednostavni simboli traju duže, ljudi ih lakše pamte, nema problema u produkciji jer se mogu otisnuti u svaki materijal. Kažu, to nije toliko stil, koliko je način na koji rade, jer dosta toga proizlazi iz funkcije.

Radnja foto_autor Stephany Stefan.jpg

Petra Vrdoljak i Antonio Karača, dizajn studio Radnja; Izvor: Dizajn studio Radnja; Snimio: Stephany Stefan.

Najčešće rade s manjim tvrtkama i obrtnicima, a u svom pristupu temeljito proučavaju proizvod, odnosno tvrtku za koju rade, njihovu ciljnu skupinu, konkurenciju. Jedna od njihovih temeljnih vrijednosti u promišljanju dizajna je održivost, odnosno ekologija. Smatraju da će takav pristup definirati dobar dizajn u budućnosti, odnosno dizajn će biti uspješan onoliko koliko bude mogao riješiti ekološke probleme.

Stoga uopće ne čudi da je njihov rad prepoznala Helena Bogdanić, vlasnica OPG-a Bogdanić, te im poklonila povjerenje za izradu grafičkih preporuka i standarda za njezino obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo, smješteno u Otočcu uz sami tok rijeke Gacke, koje se bavi organskom proizvodnjom proizvoda od voća, ukrasnog i ljekovitog bilja, čajeva i likera.

Znak ovog OPG-a govori puno o samom gospodarstvu, a tako i o njegovoj vlasnici Heleni. Njezina ljubav prema biljkama, cvijeću i ekološkom uzgoju navela je dizajnerski dvojac studija Radnja na rješenje koje u sebi sadrži asocijacije cvijeta, stabla, lista, ali i čovjeka kao sastavnog dijela tog ekosistema. Znak odiše toplinom i plodnosti, zadovoljavajući pritom osnovne uvjete prepoznatljivosti i identifikacije.