Izvor: CROBOHUB++

Izaslanje radnika i prekogranično pružanje usluga u Italiji i Austriji


Objavljeno: 10. 03. 2025. , Ažurirano: 10. 03. 2025.


Hrvatska gospodarska komora i EDIH CROBOHUB++ organiziraju seminar "Izaslanje radnika i prekogranično pružanje usluga u Italiji i Austriji", koji će se održati 16. travnja 2025. u Zagrebu, na adresi Rooseveltov trg 2. Seminar je namijenjen mikro, malim i srednjim poduzećima (MSP), kao i poduzećima srednje kapitalizacije (do 3000 zaposlenika), koja posluju ili planiraju poslovati u Italiji i Austriji te žele steći pregled regulatornih obveza i praktičnih smjernica u vezi s izaslanjem radnika i prekograničnim pružanjem usluga.

Zašto sudjelovati?

Pravna i porezna regulativa izaslanja radnika u Italiju i Austriju iznimno je kompleksna i podložna čestim promjenama. Ovaj seminar pruža konkretne informacije i uvid u ključne obveze za poduzeća koja žele poslovati na tim tržištima, uključujući obavezne prijave, fiskalne aspekte, primjenu kolektivnih ugovora te radno-pravne i sigurnosne zahtjeve. 

Predavači su renomirani pravni i financijski stručnjaci koji će kroz praktične primjere i analizu slučajeva pojasniti ključne aspekte izaslanja radnika, uključujući radno pravo, porezne obveze, socijalno i zdravstveno osiguranje. Uz tematske blokove o zakonodavstvu Italije i Austrije, posebna pažnja posvetit će se administrativnim procedurama, obveznim prijavama, zaštiti prava radnika te fiskalnim i socijalnim obvezama poslodavaca. Dodatno, seminar će pružiti mogućnost umrežavanja i razmjene iskustava među sudionicima, što će doprinijeti boljem razumijevanju izazova i najboljih praksi u prekograničnom poslovanju.

Tko može sudjelovati?

Seminar je namijenjen poduzećima koja već posluju ili planiraju poslovati u Italiji i Austriji, a posebno onima koja upućuju radnike na rad u inozemstvo ili pružaju usluge u tim državama.

Pregled tema koje će biti obrađene:

Izaslanje radnika u Austriju

  • Vrste ZKO prijava i poslovi koji ne predstavljaju izaslanje
  • Obavezne prijave i potrebna dokumentacija
  • Radno-pravni aspekti upućivanja radnika
  • Specifičnosti za građevinski i transportni sektor
  • Fiskalne obveze i uvjeti za PDV registraciju
  • Primjeri iz prakse – uobičajene greške i kako ih izbjeći

Izaslanje radnika u Italiju

  • Zakonodavni okvir (talijanski Zakon o radu, EU direktive)
  • Obveze prema Decreto Legislativo 136/2016 (pravila o upućivanju radnika)
  • Obavezne prijave i dozvole (npr. Comunicazione di Distacco)
  • Obveza primjene talijanskih kolektivnih ugovora (CCNL)
  • Obveze poslodavaca prema lokalnim sindikatima
  • Minimalna plaća i dodaci (dnevnice, smještaj, prijevoz)
  • Radno vrijeme, godišnji odmori i prava radnika
  • Casa Edile i obveze u građevinskom sektoru
  • Razlike između regija u Italiji
  • Fiskalni predstavnik i PDV u Italiji – kada je potrebno imenovati fiskalnog predstavnika
  • Uvjeti za PDV registraciju u Italiji
  • Sigurnost na radu (Sicurezza sul lavoro) – obveze prema D.Lgs. 81/2008 (zaštita na radu)
  • Potvrde o kvalifikaciji radnika
  • Problematika stranih radnika (izvan EU) i nova ‘Patente a punti’ – dozvola za rad na gradilištima
  • Problematika prekograničnog prijevoza otpada
  • Primjeri iz prakse – uobičajene greške i kako ih izbjeći

Porezni i pravni aspekti izaslanja radnika

  • Primjena ugovora o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja
  • Razlike između ustupljenih i izaslanih radnika
  • Obračun doprinosa, poreza i naknada za bolovanje
  • Prijava i izdavanje potvrde A1 za izaslane radnike
  • Mirovinsko i zdravstveno osiguranje izaslanih radnika

Predavači

Stručnjaci iz područja radnog, poreznog i ekološkog prava, koji imaju dugogodišnje iskustvo u savjetovanju i provedbi regulative o prekograničnom pružanju usluga:

Tanja Cukon – odvjetnica, Odvjetnički ured Cukon
Majna Pangerc – savjetnica za radno pravo u Italiji
Dejana Lukić – savjetnica za prekogranično pružanje usluga
Matteo Feruglio – stručnjak za prekogranično upravljanje otpadom
Marija Zuber – urednica – savjetnica, Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika
Dalibor Amanović – izvršni koordinator za područne urede, HZMO
Kristina Roginek – rukovoditeljica Odjela za koordinaciju prava iz zdravstvenog osiguranja, HZZO

Financiranje i prijava

Ova edukacija sufinancirana je sredstvima programa Digitalna Europa i Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO). Sudjelovanje je djelomično ili u potpunosti sufinancirano za prihvatljive prijavitelje koji se prijavljuju prvi put.

Tko može ostvariti sufinanciranje?

Mikro, mala i srednja poduzeća (MSP)
Poduzeća srednje tržišne kapitalizacije (250 - 3000 zaposlenika)

*Za poduzeća srednje tržišne kapitalizacije moguće je 50% sufinanciranje iz projekta, dok se preostali dio evidentira kao konzumirana usluga iz članarine.

Način prijave

Prihvatljivi prijavitelji sudjelovanje ostvaruju u dva koraka: 

  1. Prijava putem platforme Digitalna komora na poveznici. Ako niste registrirani, možete se registrirati na poveznici, a upute za registraciju možete pronaći na ovom mjestu.
  2. Ispunjavanje obrazaca koji će vam biti dostavljeni na e-mail nakon prijave. Za popunjavanje obrazaca osigurana Vam je podrška od strane HGK.

Prijave su otvorene do 4. travnja 2025.

Vrijednost usluge: 450 EUR + PDV, uz mogućnost sufinanciranja prema uvjetima projekta.

Više informacija o projektu EDIH CROBOHUB++ možete pronaći na službenim stranicama projekta.

U slučaju dodatnih pitanja, slobodno nas kontaktirajte na: crobohub@hgk.hr