Izaslanje radnika i prekogranično pružanje usluga u Italiji i Austriji

Izvor: CROBOHUB++
Izaslanje radnika i prekogranično pružanje usluga u Italiji i Austriji
Objavljeno: 10. 03. 2025. , Ažurirano: 10. 03. 2025.

Izvor: CROBOHUB++
Hrvatska gospodarska komora i EDIH CROBOHUB++ organiziraju seminar "Izaslanje radnika i prekogranično pružanje usluga u Italiji i Austriji", koji će se održati 16. travnja 2025. u Zagrebu, na adresi Rooseveltov trg 2. Seminar je namijenjen mikro, malim i srednjim poduzećima (MSP), kao i poduzećima srednje kapitalizacije (do 3000 zaposlenika), koja posluju ili planiraju poslovati u Italiji i Austriji te žele steći pregled regulatornih obveza i praktičnih smjernica u vezi s izaslanjem radnika i prekograničnim pružanjem usluga.
Zašto sudjelovati?
Pravna i porezna regulativa izaslanja radnika u Italiju i Austriju iznimno je kompleksna i podložna čestim promjenama. Ovaj seminar pruža konkretne informacije i uvid u ključne obveze za poduzeća koja žele poslovati na tim tržištima, uključujući obavezne prijave, fiskalne aspekte, primjenu kolektivnih ugovora te radno-pravne i sigurnosne zahtjeve.
Predavači su renomirani pravni i financijski stručnjaci koji će kroz praktične primjere i analizu slučajeva pojasniti ključne aspekte izaslanja radnika, uključujući radno pravo, porezne obveze, socijalno i zdravstveno osiguranje. Uz tematske blokove o zakonodavstvu Italije i Austrije, posebna pažnja posvetit će se administrativnim procedurama, obveznim prijavama, zaštiti prava radnika te fiskalnim i socijalnim obvezama poslodavaca. Dodatno, seminar će pružiti mogućnost umrežavanja i razmjene iskustava među sudionicima, što će doprinijeti boljem razumijevanju izazova i najboljih praksi u prekograničnom poslovanju.
Tko može sudjelovati?
Seminar je namijenjen poduzećima koja već posluju ili planiraju poslovati u Italiji i Austriji, a posebno onima koja upućuju radnike na rad u inozemstvo ili pružaju usluge u tim državama.
Pregled tema koje će biti obrađene:
Izaslanje radnika u Austriju
- Vrste ZKO prijava i poslovi koji ne predstavljaju izaslanje
- Obavezne prijave i potrebna dokumentacija
- Radno-pravni aspekti upućivanja radnika
- Specifičnosti za građevinski i transportni sektor
- Fiskalne obveze i uvjeti za PDV registraciju
- Primjeri iz prakse – uobičajene greške i kako ih izbjeći
Izaslanje radnika u Italiju
- Zakonodavni okvir (talijanski Zakon o radu, EU direktive)
- Obveze prema Decreto Legislativo 136/2016 (pravila o upućivanju radnika)
- Obavezne prijave i dozvole (npr. Comunicazione di Distacco)
- Obveza primjene talijanskih kolektivnih ugovora (CCNL)
- Obveze poslodavaca prema lokalnim sindikatima
- Minimalna plaća i dodaci (dnevnice, smještaj, prijevoz)
- Radno vrijeme, godišnji odmori i prava radnika
- Casa Edile i obveze u građevinskom sektoru
- Razlike između regija u Italiji
- Fiskalni predstavnik i PDV u Italiji – kada je potrebno imenovati fiskalnog predstavnika
- Uvjeti za PDV registraciju u Italiji
- Sigurnost na radu (Sicurezza sul lavoro) – obveze prema D.Lgs. 81/2008 (zaštita na radu)
- Potvrde o kvalifikaciji radnika
- Problematika stranih radnika (izvan EU) i nova ‘Patente a punti’ – dozvola za rad na gradilištima
- Problematika prekograničnog prijevoza otpada
- Primjeri iz prakse – uobičajene greške i kako ih izbjeći
Porezni i pravni aspekti izaslanja radnika
- Primjena ugovora o izbjegavanju dvostrukog oporezivanja
- Razlike između ustupljenih i izaslanih radnika
- Obračun doprinosa, poreza i naknada za bolovanje
- Prijava i izdavanje potvrde A1 za izaslane radnike
- Mirovinsko i zdravstveno osiguranje izaslanih radnika
Predavači
Stručnjaci iz područja radnog, poreznog i ekološkog prava, koji imaju dugogodišnje iskustvo u savjetovanju i provedbi regulative o prekograničnom pružanju usluga:
Tanja Cukon – odvjetnica, Odvjetnički ured Cukon
Majna Pangerc – savjetnica za radno pravo u Italiji
Dejana Lukić – savjetnica za prekogranično pružanje usluga
Matteo Feruglio – stručnjak za prekogranično upravljanje otpadom
Marija Zuber – urednica – savjetnica, Hrvatska zajednica računovođa i financijskih djelatnika
Dalibor Amanović – izvršni koordinator za područne urede, HZMO
Kristina Roginek – rukovoditeljica Odjela za koordinaciju prava iz zdravstvenog osiguranja, HZZO
Financiranje i prijava
Ova edukacija sufinancirana je sredstvima programa Digitalna Europa i Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO). Sudjelovanje je djelomično ili u potpunosti sufinancirano za prihvatljive prijavitelje koji se prijavljuju prvi put.
Tko može ostvariti sufinanciranje?
Mikro, mala i srednja poduzeća (MSP)
Poduzeća srednje tržišne kapitalizacije (250 - 3000 zaposlenika)
*Za poduzeća srednje tržišne kapitalizacije moguće je 50% sufinanciranje iz projekta, dok se preostali dio evidentira kao konzumirana usluga iz članarine.
Način prijave
Prihvatljivi prijavitelji sudjelovanje ostvaruju u dva koraka:
- Prijava putem platforme Digitalna komora na poveznici. Ako niste registrirani, možete se registrirati na poveznici, a upute za registraciju možete pronaći na ovom mjestu.
- Ispunjavanje obrazaca koji će vam biti dostavljeni na e-mail nakon prijave. Za popunjavanje obrazaca osigurana Vam je podrška od strane HGK.
Prijave su otvorene do 4. travnja 2025.
Vrijednost usluge: 450 EUR + PDV, uz mogućnost sufinanciranja prema uvjetima projekta.
Više informacija o projektu EDIH CROBOHUB++ možete pronaći na službenim stranicama projekta.
U slučaju dodatnih pitanja, slobodno nas kontaktirajte na: crobohub@hgk.hr.