Prezentacija projekta putničkog katamarana Ferry Car NP 44


Objavljeno: 29. 08. 2017. , Ažurirano: 06. 09. 2017.


U HGK Županijskoj komori Zadar 4. se rujna održala prezentacija projekta putničkog katamarana Ferry Car NP 44 brodograđevnog projektanta Krste Jurasa, koji je projekt putničkog katamarana zamislio kao optimalno i dugoročno kvalitetno povezivanje županijskih središta s malim i slabo naseljenim otocima na šibenskom, dubrovačkom, zadarskom i lošinjskom plovnom području.

Predsjednik ŽK Zadar Dario Jurin u uvodnom je govoru pred dvadesetak okupljenih privatnih brodara, predstavnika grada i županije, Jadrolinije i Lučke kapetanije naglasio kako se dosad nije na kvalitetniji način riješilo povezivanje malih i slabo naseljenih otoka, a upravo ova inicijativa to pokušava učiniti, istaknuvši kako u funkciju treba staviti plovila koja svojim karakteristikama zadovoljavaju potrebe navedenih otoka, a to su u prvome redu ona plovila koja mogu razviti brzinu veću od 20 nautičkih milja na sat.

Predsjednik ŽK Šibenik Ivan Soža istaknuo je kako je ovaj projekt nastao kao predmet proučavanja povezanosti šibenskih otoka Žirje i Kaprije s kopnom, gdje je uočena neadekvatnost plovila koja trenutno plove na tom području u zadovoljavanju potreba otočnog stanovništva.

Projektant Krste Juras pobliže je predstavio projekt istaknuvši kako je Ferry Car NP 44 brod katamaranskog tipa dužine 44 metra i širine 13,5 metara koji može prevesti oko 350 putnika i 15 vozila. Ovaj katamaran, nastavio je, može postići brzinu pod punim opterećenjem od 24 nautičke milje na sat, čime bi ulazio u brzobrodsku liniju, te je predviđen za stanje mora 5, odnosno za valove visine do 4 metra. Spomenuo je kako bi cijena prvog broda iznosila oko 5.900.000 eura i izgradio bi se u roku od 15 mjeseci, dok bi za svaki idući brod cijena iznosila oko 5.600.000 eura, a izgradnja bi trajala do godine dana. Projektant je napomenuo kako je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ocijenilo projekt pozitivnom ocjenom te ustanovilo kako postoji realna mogućnost financiranja gradnje serije brodova iz EU fondova do visine 85% troškova projekta.