Martina Sokač Saraga, Ema Culi i Tomislava Ravlić (s lijeva na desno)
Izvor: HGK

Blagdanska potrošnja ove godine porast će za 500 milijuna kuna


Objavljeno: 24. 11. 2017. , Ažurirano: 24. 11. 2017.


"Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore, potrošnja u prosincu 2017. iznosit će 12,5 milijardi kuna, što je u odnosu na isto razdoblje prošle godine porast za 500 milijuna kuna, odnosno 4,16 posto. Rast procjene za 2017. temelji se na rastu prometa u trgovini na malo već 37 mjeseci za redom, što je nezabilježeno otkad DZS vodi te podatke", istaknula je pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić na konferenciji za medije na temu blagdanske potrošnje.

TomislavaRavlic_800x583.jpg

Tomislava Ravlić; Izvor: HGK.

"Potrošnja građana za ovogodišnji Black Friday procjenjuje se na oko 500 milijuna kuna, što je oko 15 posto više u odnosu na prošlu godinu", kazala je Ravlić, dodajući da su među proizvodima koji se najviše kupuju za blagdane dječje igračke, kozmetika, odjeća i obuća, hrana, alkoholna i bezalkoholna pića. Dosta je zastupljena i potrošačka elektronika poput mobitela, videoigara, računala i sl., a česti blagdanski pokloni su i knjige te božićne dekoracije.

"Prosjek rasta prometa u trgovini na malo u 2017. godini će, prema procjenama HGK, biti veći od 5 posto, dok je u 2016. iznosio 3,5 posto na razini cijele godine. Podaci pokazuju da blago rastu indeksi pouzdanja, raspoloženja i očekivanja potrošača, što znači da možemo očekivati nastavak dobrih kretanja po pitanju potrošnje, ne samo blagdanske, već i ukupne. Na pozitivan trend maloprodajnog prometa i potrošačkog optimizma u posljednjih par godina povoljno su utjecali čimbenici poput rekordne turističke sezone, generalnog oporavka ekonomije, ali i konkretne Vladine mjere poput porezne reforme", istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Ema Culi, dodajući da u potrošnji prosječnog hrvatskog kućanstva najveći udio otpada na hranu i bezalkoholna pića, čak 29,5 posto, po čemu smo daleko iznad prosjeka EU. Slijede troškovi stanovanja, prijevoza i potrošnje energenata na koje otpada oko 30 posto kućnog budžeta, zatim odjeća i obuća sa 8,5 posto, rekreacija sa 6,7 posto, dok na kulturu trošimo tek 5,9 posto.

EmaCuli_800x707.jpg

Ema Culi; Izvor: HGK.

"Naša želja je, a to sustavno promoviramo kroz 20 godina akcije Kupujmo hrvatsko, da u ponudi na našem tržištu bude zastupljeno što više kvalitetnih, hrvatskih proizvoda. Apeliramo na javnost, trgovce i potrošače da kupovinom domaćih proizvoda potiču nastavak rasta potrošnje, samim time i druge pozitivne trendove koji pokreću oporavak gospodarstva", poručila je Culi.

Istraživanja pokazuju da je gotovo 80 posto naših građana spremno izdvojiti više novca za

hrvatski proizvod koji svojom kvalitetom i cijenom ne zaostaje za stranim, stoga je važno da i trgovci prilagođenom ponudom daju svoj doprinos.

"Opet napominjemo da prosinački šoping može biti prigoda da kupovinom domaćih proizvoda podupremo hrvatsko gospodarstvo u skladu s trendovima prisutnima diljem Europe, gdje se kupci sve češće odlučuju na kupnju autohtonih proizvoda. Stoga i ovih blagdana pozivamo sve građane - kupujte hrvatsko i darujte hrvatsko jer tako darujete dvostruko, svoje bližnje i domaću proizvodnju", zaključila je Tomislava Ravlić.